|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Apr 05, 2007 1:35 pm
Mja, post hier al je beauty producten die je zelf kan maken, en natuurlijk waarmee allemaal. Ik ga straks wel even kijken in mijn tijdschriften of ik nog wat van die dingen weet.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun May 13, 2007 1:16 pm
Lipgloss
Benodigdheden: 2 theelepels bijenwas of vaseline 1-2 eetlepels zoete amandelolie Voor gekleurde gloss: een restje lippenstift (wat oogschaduwpoeder schijnt ook te kunnen)
Verwarm de bijenwas of vaseline in een kommetje. Dit kan au-bain-marie (boven een pan met kokend water dus) of gewoon in de magnetron (altijd in een vuurvast schaaltje scheppen, nooit in de flacon/pot in de magnetron zetten!).
Voeg de amandelolie druppel voor druppel toe en roer goed door. Doe dit mengsel in een glazen of plastic potje en laat afkoelen in de koelkast. Niet te lang, dan wordt het keihard ! Lekkere lipgloss blijft over. Smeren maar !
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jun 23, 2007 4:54 am
gezichtsmasker heel makkelijk te maken.
* yogurt *honing
Je doet wat yogurt in een bakje daar roer je wat honing door. Doe het op je gezicht en laat het 10 min er op zitten. dan haal je het met lauw water er af. makkelijk, snel en 100% eetbaar.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 25, 2007 10:22 am
cacao masker
4 lepels cacao 4 lepels melk
Meng de cacao en de melk door elkaar. Tot het een dikke masa word. Smeer het met (liefst) een kwast op je gezicht. En laat het 10 min intrekken 20 min als je een vette huid hebt.
Ik heb hem met een paar vriendinnen getest En het werkt best goed en het ruikt ook heel lekker. Het lijkt op een soort chocomelk wat je op je gezicht smeert. Maar het werkt goed je krijgt er een hele zachte huid van.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Oct 18, 2009 5:48 am
Wow die lipgloss lijkt me best een goeie en ik heb ook nog es alle ingredienten. Maar ik denk niet dat ik het zelf ga maken. Ik gebruik namelijk de lipgloss van candy kisses. Kan je bij de tuinen kopen en is niet op dieren getest.
Als ik eens droge huid heb dan smeer ik aloe vera balsem op mijn huid. Het is desinfecterend, helend, verzachtend, hydraterend en het ruikt ook nog eens super lekker. Het heeft heel goed gewerkt op een wond op mijn duim. Mijn litteken is nauwelijks meer zichtbaar.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |