|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Apr 04, 2006 10:46 am
Jea! Suomalaiset ovat tunnetusti hyvin mietiskeleviä otuksia, joten joten, keskustellaan hei uskonnosta! Mitä uskoa/uskottomuutta/lahkoa/hörhöilyä edustavat tyypit täällä? Miksi? Milloin ja miten löysit itsesi siltä polulta? Mielipide tapauskovaisuuteen, lapsikasteeseen, kirkon asemaan valtiossa, verotusoikeuteen, und so weiter? Onko vastaus elämän suurimpaan kysymykseen, universumiin ja kaikkeen 42? Muuta todella tärkeää ja mielenkiintoista tästä aiheesta mitä ilman muut eivät voi elää niiq?
Miä on vasemman käden polun agnostikkobuddhistipakana. Erosi kirkosta keväällä 2006, vastustaa lapsikastetta, kirkon verotusoikeutta (oi, kaikki maksamaan jäsenmaksua kirkolle. Olkoon vaan vaikka sama määrä, siinä on se tietty ero kuiteski) ja uskontoon kasvattamista. Eklektikon termin alla liikuskelee kyllä lähinnä kun on tällainen sekamelska rolleyes
Enkä allekirjoita sitä väittämystä, että uskonnosta ja poliitiikasta pitää vältellä puhumista tuntemattomampien kans/ensitreffeillä/tms. Just parhaita smalltalk-aiheita! mrgreen
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Apr 04, 2006 10:50 am
Uskon Gaaran ja Leen VIETTELYVOIMAAN. zomg. O___O
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Apr 04, 2006 10:52 am
[ Message temporarily off-line ]
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Apr 04, 2006 10:56 am
[ Message temporarily off-line ]
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Apr 04, 2006 10:59 am
[ Message temporarily off-line ]
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Apr 04, 2006 10:59 am
Itse asiassa, minun mielestäni on, yhtä paljon kuin ihmiset tekevät itselleen jumalia. Jumala on varsin subjektiivinen käsite. Ja jumala/Jumala/whatev. voi olla muukin kuin joku yliluonnollinen ukko pilven päällä. Minusta se, mikä pyörittää sen ihmisen maailmaa, on sen tyypin jumala. Esimerkkinä nyt vaikkapa raha taikka maine.
Raamattu on aika satukirja kyl.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Apr 04, 2006 11:03 am
[ Message temporarily off-line ]
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Apr 04, 2006 11:10 am
[ Message temporarily off-line ]
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Apr 04, 2006 11:46 am
[ Message temporarily off-line ]
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Apr 04, 2006 12:40 pm
[ Message temporarily off-line ]
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Apr 05, 2006 12:11 am
[ Message temporarily off-line ]
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Apr 05, 2006 5:27 am
[ Message temporarily off-line ]
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Apr 05, 2006 8:54 am
[ Message temporarily off-line ]
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Apr 05, 2006 10:51 am
[ Message temporarily off-line ]
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Apr 05, 2006 10:56 pm
[ Message temporarily off-line ]
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|