|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jul 25, 2009 11:23 pm
Aquarium Fish Facts This guide is an attempt to gather together the "known" info about aquarium fish on Gaia. Since Gaia seems to have a habit of changing how aquariums work from time to time, all of it is subject to change. The information about booty grab fish trigger & drop rates is especially questionable. Gaia seems to modify them regularly, so don't take any of it as gospel.
The information presented here comes from a variety of sources, but certain threads are very deserving of special mention & BIG thank-you's.
Fish Lab - a fish happiness guide is an amazing resource for aquarium owners, originally created by Novocain. Although Novocain is no longer with us, a handful of dedicated souls are busy adding new information as best they can. This thread covers everything you need to know to maximize your aquarium in great detail, and can help to explain how best to use the summary information presented here.
A Guide to Fish Happiness by Neko-Chan666 is another amazing thread that's full of helpful information. Aside from covering the basics about how to make your fish happy, Neko-Chan666 lists all the aquarium decorations available with links to the marketplace, and other things as well.
A Guide to Aquarium Mini-Monsters by Obiageli lists what's currently known about the new Mini-Monsters. The information is a bit sketchy right now, but hopefully over time people will contribute to it and fill in the gaps.
Your Guide to Fish Drops is located in the Gaiaholics Anonymous guild, and Mystic Starfire is doing a great job with it. Here I've only listed whether or not the fish drop contains customized items or has the default pianos, but in the thread all the items people have received are listed.
The Royal Flush II by Sugared Teardrop is another great fish drop guide. This one is attempting to estimate the percentage chance of receiving each item, so the more people who post what they received the more accurate it will become.
The booty grab trigger frequencies for fish come from the Aquarium About Page. There's a small booty grab icon near the bottom of that page that opens up to show the trigger frequencies listed here. Sadly, it's rather out-of-date and terribly incomplete, but it's official!
Notes About the List Fish Drops: Until Gaia creates a custom list of items, fish drops tend to contain either Dark Pianos or Celtic Pianos. Normally, once a list is created, it will include a variety of shop items along with a few special items designed with that fish in mind. In the list below, only the special, custom items are shown. For more detailed information about fish drops, consult the fish drop threads listed above.
Booty Grab Stats: All values listed are EXTREMELY questionable and change rather often. Gold drop rates are out-of-date (pre-nerf), but they're all I could find. Someone needs to determine accurate values - any volunteers? Patience & video capture abilities are required.
Mini-Monsters: The information for mini-monsters is terribly incomplete. Hopefully, over time, more will become known.
Corrections & Updates: New facts about aquarium fish are discovered every day. If you have reliable information that should be added to this list, please feel free to post it, or post a link to where it can be found. I'd like to make this list as accurate and up-to-date as possible, and that won't happen without your help.
Lastly, please don't spam this list. Posts in this thread should be about Fish Facts, not taps or booty grab scores.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jul 25, 2009 11:23 pm

Lifespan: 4 weeks (28 days) Fish Drop: Yes - Winter Snow Crystal
Preferred Light: Natural, Black (All) Preferred Music: The Conch Song, Seashell Shock, O'Lighthouse, Ballad of the Overseer, Coral Love, Reef Riff, Kelp! (All) Preferred Temperature: Boiling, Hot, Moderate, Chilly, Freezing (All)

Initial Happiness: 500 Maximum Happiness: 3,000 Happiness Increase: 3 preferences = +24, 2 preferences = +12, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: Barely - must feed 4x per day with 6 hours between feedings
Booty Grab Trigger Frequency: nothing official - but does trigger occasionally Booty Grab Gold Drop Rate: Low (60/min)

Lifespan: 4 weeks (28 days) Fish Drop: Yes - White Egg, White Easter Egg, White Chicken Egg
Preferred Light: Natural Preferred Music: The Conch Song, Seashell Shock, O'Lighthouse, Ballad of the Overseer, Coral Love, Reef Riff, Kelp! (All) Preferred Temperature: Hot, Moderate, Chilly

Initial Happiness: 500 Maximum Happiness: 3,000 Happiness Increase: 3 preferences = +24, 2 preferences = +12, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: Barely - must feed 4x per day with 6 hours between feedings
Booty Grab Trigger Frequency: nothing official - but does trigger occasionally Booty Grab Gold Drop Rate: Low (60/min)

Lifespan: 6 weeks (42 days) Fish Drop: Yes - Arrowhead Fish Sword Phin Phang: 49 Gaia Cash
Preferred Light: Natural Preferred Music: The Conch Song, Ballad of the Overseer, Kelp! Preferred Temperature: Hot, Moderate, Chilly

Initial Happiness: 12,000 Maximum Happiness: 15,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16, 2 preferences = +8, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: No
Booty Grab Trigger Frequency: Once in a while Booty Grab Gold Drop Rate: Very Low (40/min)

Lifespan: 12 weeks (84 days) Fish Drop: Yes (Pianos) - ?? Banggai Cardinal Tuxedo ?? Phin Phang: 199 Gaia Cash
Preferred Light: Natural Preferred Music: Seashell Shock, O'Lighthouse, Reef Riff Preferred Temperature: Boiling, Hot, Moderate
Initial Happiness: 8,000 Maximum Happiness: 20,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16, 2 preferences = +8, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: No
Booty Grab Trigger Frequency: Sometimes Booty Grab Gold Drop Rate: Low (60/min)

Lifespan: 20 weeks (140 days) Fish Drop: Yes - Candy Corn Fish Hat Phin Phang: 299 Gaia Cash
Preferred Light: Natural, Black (All) Preferred Music: The Conch Song, Seashell Shock, O'Lighthouse, Ballad of the Overseer, Kelp! Preferred Temperature: Hot, Moderate, Chilly, Freezing
Initial Happiness: 5,000 Maximum Happiness: 20,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16, 2 preferences = +8, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: No
Booty Grab Trigger Frequency: Pretty Often Booty Grab Gold Drop Rate: Medium (75/min)

Lifespan: 12 weeks (84 days) Fish Drop: Yes (Pianos) Phin Phang: 199 Gaia Cash
Preferred Light: Natural Preferred Music: The Conch Song, Seashell Shock, O'Lighthouse, Ballad of the Overseer, Coral Love Preferred Temperature: Moderate, Chilly, Freezing
Initial Happiness: 3,000 Maximum Happiness: 12,000 Happiness Increase: 3 preferences = +20, 2 preferences = +10, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: No
Booty Grab Trigger Frequency: Sometimes Booty Grab Gold Drop Rate: Medium (90/min)

Lifespan: 12 weeks (84 days) Fish Drop: Yes - Cuttlephones, Cuttlefish Keytar, Cuttlefish Skull Mask
Preferred Light: Natural Preferred Music: O'Lighthouse, Reef Riff Preferred Temperature: Moderate, Chilly
Initial Happiness: 1,000 Maximum Happiness: 20,000 Happiness Increase: 3 preferences = +20, 2 preferences = +10, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: No
Booty Grab Trigger Frequency: Once in a while Booty Grab Gold Drop Rate: Very Low (30/min)

Lifespan: 20 weeks (140 days) Fish Drop: Yes - Dark Knight Fish Lance
Preferred Light: Black Preferred Music: The Conch Song, Seashell Shock, O'Lighthouse, Reef Riff, Kelp! Preferred Temperature: Hot, Moderate, Chilly, Freezing
Initial Happiness: 3,000 Maximum Happiness: 30,000 Happiness Increase: 3 preferences = +32, 2 preferences = +16, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: No
Booty Grab Trigger Frequency: Very Frequently Booty Grab Gold Drop Rate: Very High (150/min)

Lifespan: 4 weeks (28 days) Fish Drop: Yes - (no special items?) Phin Phang: 99 Gaia Cash
Preferred Light: unknown Preferred Music: unknown Preferred Temperature: unknown
Initial Happiness: unknown Maximum Happiness: unknown Happiness Increase: 3 preferences = +16, 2 preferences = +8, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: unknown
Booty Grab Trigger Frequency: nothing official - but does trigger occasionally Booty Grab Gold Drop Rate: Medium (90/min)

Lifespan: 17 weeks (119 days) Fish Drop: unknown Phin Phang: 199 Gaia Cash
Preferred Light: Natural Preferred Music: Seashell Shock, O'Lighthouse, Ballad of the Overseer, Kelp! Preferred Temperature: Moderate, Chilly, Freezing
Initial Happiness: 7,000 Maximum Happiness: 20,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16, 2 preferences = +8, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: No
Booty Grab Trigger Frequency: unknown (low?) Booty Grab Gold Drop Rate: Low (60/min)

Lifespan: 2 weeks (14 days) Fish Drop: Yes - Goldfish Scarf Phin Phang: 25 Gaia Cash
Preferred Light: Natural, Black (All) Preferred Music: The Conch Song, Seashell Shock, O'Lighthouse, Ballad of the Overseer, Coral Love, Kelp! Preferred Temperature: Moderate, Chilly
Initial Happiness: 7,000 Maximum Happiness: 10,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16, 2 preferences = +8, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: No
Booty Grab Trigger Frequency: never Booty Grab Gold Drop Rate: none

Lifespan: 13 weeks (91 days) Fish Drop: Yes (Pianos) Phin Phang: 199 Gaia Cash
Preferred Light: Natural Preferred Music: O'Lighthouse, Reef Riff, Kelp! Preferred Temperature: Boiling, Hot
Initial Happiness: 4,000 Maximum Happiness: 12,000 Happiness Increase: 3 preferences = +?, 2 preferences = +?, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: unknown
Booty Grab Trigger Frequency: unknown (low?) Booty Grab Gold Drop Rate: Low (60/min)

Lifespan: 24 weeks (168 days) Fish Drop: Yes (Pianos) Phin Phang: 399 Gaia Cash
Preferred Light: Natural, Black (All) Preferred Music: The Conch Song, Seashell Shock, Ballad of the Overseer, Coral Love, Kelp! Preferred Temperature: Hot, Moderate, Chilly, Freezing
Initial Happiness: 3,000 Maximum Happiness: 10,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16, 2 preferences = +8, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: Yes - must feed 3x per day with 6 hours between feedings minimum
Booty Grab Trigger Frequency: Pretty Often Booty Grab Gold Drop Rate: Medium (90/min)

Lifespan: 13 weeks (91 days) Fish Drop: Yes (Pianos)
Preferred Light: Black Preferred Music: The Conch Song, Reef Riff Preferred Temperature: Moderate, Chilly, Freezing
Initial Happiness: 5,000 Maximum Happiness: 12,000 Happiness Increase: 3 preferences = +20, 2 preferences = +10, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: Barely - must feed 4x per day with 6 hours between feedings
Booty Grab Trigger Frequency: Sometimes Booty Grab Gold Drop Rate: Medium (90/min)

Lifespan: 24 weeks (168 days) Fish Drop: unknown Phin Phang: 399 Gaia Cash
Preferred Light: Natural Preferred Music: The Conch Song, Reef Riff, Kelp! Preferred Temperature: Hot, Moderate, Chilly
Initial Happiness: 7,000 Maximum Happiness: 24,000 Happiness Increase: 3 preferences = +24, 2 preferences = +12, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: No
Booty Grab Trigger Frequency: unknown (medium?) Booty Grab Gold Drop Rate: High (120/min)

Lifespan: 15 weeks (105 days) Fish Drop: Yes - (no special items?) Phin Phang: 299 Gaia Cash
Preferred Light: Natural Preferred Music: The Conch Song, O'Lighthouse, Coral Love, Reef Riff Preferred Temperature: Moderate, Chilly
Initial Happiness: 5,000 Maximum Happiness: 30,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16, 2 preferences = +8, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: No
Booty Grab Trigger Frequency: Pretty Often Booty Grab Gold Drop Rate: Medium (90/min)
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jul 25, 2009 11:29 pm

Lifespan: 12 weeks (84 days) Fish Drop: Yes (Pianos) Phin Phang: 199 Gaia Cash
Preferred Light: Black Preferred Music: The Conch Song, Coral Love, Reef Riff, Kelp! Preferred Temperature: Boiling, Hot, Moderate
Initial Happiness: 3,000 Maximum Happiness: 12,000 Happiness Increase: 3 preferences = +20, 2 preferences = +10, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: No

Lifespan: 32 weeks (224 days) Fish Drop: unknown Phin Phang: 499 Gaia Cash
Preferred Light: Natural, Black (All) Preferred Music: Seashell Shock, Ballad of the Overseer, Reef Riff Preferred Temperature: Moderate, Chilly, Freezing
Initial Happiness: 11,000 Maximum Happiness: 32,000 Happiness Increase: 3 preferences = +32?, 2 preferences = +16?, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: unknown
Booty Grab Trigger Frequency: unknown (high?) Booty Grab Gold Drop Rate: Very High (150/min)

Lifespan: 20 weeks (140 days) Fish Drop: Yes - Knight Fish Lance Phin Phang: 399 Gaia Cash
Preferred Light: Natural Preferred Music: Seashell Shock, O'Lighthouse, Ballad of the Overseer, Coral Love, Kelp! Preferred Temperature: Hot, Moderate, Chilly, Freezing
Initial Happiness: 10,000 Maximum Happiness: 30,000 Happiness Increase: 3 preferences = +24, 2 preferences = +12, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: No
Booty Grab Trigger Frequency: Very Frequently Booty Grab Gold Drop Rate: Medium (90/min)

Lifespan: 18 weeks (126 days) Fish Drop: Yes - Lazor Fish Lazor Phin Phang: 299 Gaia Cash
Preferred Light: Natural, Black (All) Preferred Music: The Conch Song, Seashell Shock, Reef Riff, Kelp! Preferred Temperature: Hot, Moderate, Chilly, Freezing
Initial Happiness: 2,000 Maximum Happiness: 12,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16?, 2 preferences = +8?, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: No
Booty Grab Trigger Frequency: Pretty Often Booty Grab Gold Drop Rate: Medium (75/min)

Lifespan: 40 weeks (280 days) Fish Drop: unknown
Preferred Light: Black Preferred Music: Seashell Shock, O'Lighthouse, Kelp! Preferred Temperature: Boiling, Moderate, Freezing
Initial Happiness: 12,000 Maximum Happiness: 18,000 Happiness Increase: 3 preferences = +28, 2 preferences = +14, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: Easy - must feed 1x per day minimum
Booty Grab Trigger Frequency: Very Frequently Booty Grab Gold Drop Rate: Very High (180/min) - drops gold & blue (x3) coins

Preferred Light: Black Preferred Music: The Conch Song, Coral Love, Reef Riff Preferred Temperature: Hot, Freezing
Initial Happiness: 4,000 Maximum Happiness: 12,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16?, 2 preferences = +8?, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: unknown
Booty Grab Trigger Frequency: unknown (very low?) Booty Grab Gold Drop Rate: Low (60/min)

Lifespan: 40 weeks (280 days) Fish Drop: unknown Phin Phang: 749 Gaia Cash
Preferred Light: Natural Preferred Music: The Conch Song, Ballad of the Overseer, Coral Love, Kelp! Preferred Temperature: Hot, Moderate, Chilly
Initial Happiness: 10,000 Maximum Happiness: 20,000 Happiness Increase: 3 preferences = +36, 2 preferences = +18, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: Easy - must feed 1x per day minimum
Booty Grab Trigger Frequency: Very Frequently Booty Grab Gold Drop Rate: Very High (180/min) - drops gold & green (x2) coins

Lifespan: 17 weeks (119 days) Fish Drop: Yes (Pianos) Phin Phang: 299 Gaia Cash
Preferred Light: Natural Preferred Music: The Conch Song, Seashell Shock, Ballad of the Overseer Preferred Temperature: Moderate, Freezing
Initial Happiness: 5,000 Maximum Happiness: 16,000 Happiness Increase: 3 preferences = +20, 2 preferences = +10, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: No
Booty Grab Trigger Frequency: unknown (medium?) Booty Grab Gold Drop Rate: Very Low (40/min)

Lifespan: 18 weeks (126 days) Fish Drop: Yes (Pianos) Phin Phang: 299 Gaia Cash
Preferred Light: Black Preferred Music: Ballad of the Overseer, Coral Love Preferred Temperature: Chilly, Freezing
Initial Happiness: 8,000 Maximum Happiness: 32,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16?, 2 preferences = +8?, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: unknown
Booty Grab Trigger Frequency: unknown (medium?) Booty Grab Gold Drop Rate: Medium (90/min)

Lifespan: 6 weeks (42 days) Fish Drop: Yes - (no special item?) Phin Phang: 49 Gaia Cash
Preferred Light: Black Preferred Music: Seashell Shock, Reef Riff Preferred Temperature: Moderate, Chilly, Freezing
Initial Happiness: 10,000 Maximum Happiness: 20,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16?, 2 preferences = +8?, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: unknown
Booty Grab Trigger Frequency: unknown (very low) Booty Grab Gold Drop Rate: Very Low (40/min)

Lifespan: 20 weeks (140 days) Fish Drop: Yes - Ninja Fish Shadow Gear, Ninja Fish Shadow Mask
Preferred Light: Black Preferred Music: O'Lighthouse, Coral Love, Reef Riff, Kelp! Preferred Temperature: Boiling, Hot, Chilly, Freezing
Initial Happiness: 3,000 Maximum Happiness: 8,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16, 2 preferences = +8, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: Yes - must feed 3x per day with 6 hours between feedings minimum
Booty Grab Trigger Frequency: Very Frequently Booty Grab Gold Drop Rate: High (120/min)

Lifespan: 14 weeks (98 days) Fish Drop: Yes - (no special items?) Phin Phang: 299 Gaia Cash
Preferred Light: Black Preferred Music: O'Lighthouse, Reef Riff Preferred Temperature: Hot, Moderate, Chilly, Freezing
Initial Happiness: 10,000 Maximum Happiness: 30,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16, 2 preferences = +8, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: No

Preferred Light: Black Preferred Music: Seashell Shock, O'Lighthouse, Kelp! Preferred Temperature: Moderate, Chilly
Initial Happiness: 4,000 Maximum Happiness: 12,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16?, 2 preferences = +8?, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: unknown

Lifespan: 12 weeks (84 days) Fish Drop: Yes (Pianos)
Preferred Light: Natural Preferred Music: The Conch Song, Seashell Shock, Reef Riff Preferred Temperature: Chilly, Freezing
Initial Happiness: 7,000 Maximum Happiness: 15,000 Happiness Increase: 3 preferences = +28, 2 preferences = +14, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: Barely - must feed 4x per day with 6 hours between feedings
Booty Grab Trigger Frequency: unknown (medium?) Booty Grab Gold Drop Rate: Medium (75/min)

Lifespan: 24 weeks (168 days) Fish Drop: unknown Phin Phang: 499 Gaia Cash
Preferred Light: Natural Preferred Music: Seashell Shock, Reef Riff Preferred Temperature: Hot, Moderate, Freezing
Initial Happiness: 3,000 Maximum Happiness: 15,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16?, 2 preferences = +8?, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: unknown
Booty Grab Trigger Frequency: unknown (Very Frequently) Booty Grab Gold Drop Rate: Very High (180/min)
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jul 25, 2009 11:32 pm

Lifespan: 18 weeks (126 days) Fish Drop: Yes - Scooter Blenny Party Hat, Scooter Shawl & Tie Phin Phang: 299 Gaia Cash
Preferred Light: Natural, Black (All) Preferred Music: Ballad of the Overseer, Reef Riff, Kelp! Preferred Temperature: Moderate, Chilly, Freezing
Initial Happiness: 10,000 Maximum Happiness: 15,000 Happiness Increase: 3 preferences = +20, 2 preferences = +10, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: Yes - must feed 2x per day minimum
Booty Grab Trigger Frequency: Sometimes Booty Grab Gold Drop Rate: Medium (75/min)

Lifespan: 16 weeks (112 days) Fish Drop: Yes - Seahorse Scepter Phin Phang: 199 Gaia Cash
Preferred Light: Natural, Black (All) Preferred Music: Seashell Shock, Ballad of the Overseer, Coral Love Preferred Temperature: Hot, Moderate, Chilly, Freezing
Initial Happiness: 12,000 Maximum Happiness: 25,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16, 2 preferences = +8, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: No
Booty Grab Trigger Frequency: Sometimes Booty Grab Gold Drop Rate: Low (60/min)

Lifespan: 18 weeks (126 days) Fish Drop: Yes (Pianos) Phin Phang: 299 Gaia Cash
Preferred Light: Natural, Black (All) Preferred Music: The Conch Song, Ballad of the Overseer, Coral Love, Reef Riff, Kelp! Preferred Temperature: Hot, Moderate, Chilly, Freezing
Initial Happiness: 3,000 Maximum Happiness: 12,000 Happiness Increase: 3 preferences = +20, 2 preferences = +10, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: Barely - must feed 4x per day with 6 hours between feedings

Lifespan: 8 weeks (56 days) Fish Drop: Yes - Sharktooth Wings Phin Phang: 99 Gaia Cash
Preferred Light: Natural, Black (All) Preferred Music: The Conch Song, Seashell Shock, Coral Love, Reef Riff Preferred Temperature: Chilly, Freezing
Initial Happiness: 10,000 Maximum Happiness: 21,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16, 2 preferences = +8, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: No
Booty Grab Trigger Frequency: Once in a while Booty Grab Gold Drop Rate: Very Low (40/min)

Lifespan: 1 week (7 days) Fish Drop: Yes - Skittles Crazy Cores Hair (Note: No drop - item simply appears in your inventory)
Heart System 2 Preferred Light: Natural Preferred Music: The Conch Song, Ballad of the Overseer, Kelp! Preferred Temperature: Hot, Moderate, Chilly
Initial Happiness: 500 Maximum Happiness: 3,000 Happiness Increase: 3 preferences = +20, 2 preferences = +10, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: No
Booty Grab Trigger Frequency: unknown (very low?) Booty Grab Gold Drop Rate: unknown (very low?)

Lifespan: 9 weeks (63 days) Fish Drop: Yes - Pinocchio Nose (pink) Phin Phang: 149 Gaia Cash
Preferred Light: Natural, Black (All) Preferred Music: The Conch Song, Ballad of the Overseer, Kelp! Preferred Temperature: Boiling, Hot, Moderate, Chilly
Initial Happiness: 10,000 Maximum Happiness: 23,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16, 2 preferences = +8, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: No
Booty Grab Trigger Frequency: Once in a while Booty Grab Gold Drop Rate: Very Low (30/min)

Lifespan: 15 weeks (105 days) Fish Drop: Yes - Squid Ink
Preferred Light: Natural Preferred Music: The Conch Song, O'Lighthouse, Coral Love, Reef Riff Preferred Temperature: Hot, Chilly, Freezing
Initial Happiness: 7,000 Maximum Happiness: 30,000 Happiness Increase: 3 preferences = +20, 2 preferences = +10, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: No

Lifespan: 18 weeks (126 days) Fish Drop: Yes - Starfish Face, Starfish Shuriken Phin Phang: 299 Gaia Cash
Preferred Light: Natural, Black (All) Preferred Music: The Conch Song, Seashell Shock, Ballad of the Overseer, Coral Love Preferred Temperature: Hot, Moderate, Chilly, Freezing

Initial Happiness: 20,000 Maximum Happiness: 30,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16, 2 preferences = +8, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: No
Booty Grab Trigger Frequency: Pretty Often Booty Grab Gold Drop Rate: High (120/min)

Lifespan: 17 weeks (119 days) Fish Drop: unknown Phin Phang: 299 Gaia Cash
Preferred Light: Natural, Black (All) Preferred Music: The Conch Song, Seashell Shock, O'Lighthouse, Ballad of the Overseer, Coral Love, Reef Riff, Kelp! (All) Preferred Temperature: Boiling, Hot, Moderate, Chilly, Freezing (All)
Initial Happiness: 8,000 Maximum Happiness: 30,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16?, 2 preferences = +8?, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: No
Booty Grab Trigger Frequency: unknown (Pretty Often?) Booty Grab Gold Drop Rate: Very High (150/min) - drops gold & green (x2) coins

Lifespan: 18 weeks (126 days) Fish Drop: unknown Phin Phang: 299 Gaia Cash
Initial Happiness: 12,000 Maximum Happiness: 30,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16?, 2 preferences = +8?, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: No
Booty Grab Trigger Frequency: unknown (Pretty Often?) Booty Grab Gold Drop Rate: High (120/min)

Lifespan: 18 weeks (126 days) Fish Drop: unknown Phin Phang: 299 Gaia Cash
Preferred Light: Natural, Black (All) Preferred Music: The Conch Song, Reef Riff, Kelp! Preferred Temperature: Boiling, Hot, Moderate, Chilly, Freezing (All)
Initial Happiness: 10,000 Maximum Happiness: 30,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16?, 2 preferences = +8?, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: No
Booty Grab Trigger Frequency: unknown (Pretty Often?) Booty Grab Gold Drop Rate: High (120/min)

Lifespan: 12 weeks (84 days) Fish Drop: Yes - Elven Ears (Red) Phin Phang: 199 Gaia Cash
Preferred Light: Natural, Black (All) Preferred Music: O'Lighthouse, Coral Love, Reef Riff Preferred Temperature: Hot, Moderate, Chilly, Freezing
Initial Happiness: 9,000 Maximum Happiness: 18,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16, 2 preferences = +8, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: No
Booty Grab Trigger Frequency: Sometimes Booty Grab Gold Drop Rate: High (120/min)(???)

Lifespan: 4 weeks (28 days) Fish Drop: Yes - (No Special Item?) Phin Phang: 149 Gaia Cash
Initial Happiness: 9,000 Maximum Happiness: 10,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16, 2 preferences = +8, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: No
Booty Grab Trigger Frequency: unknown (Pretty Often?) Booty Grab Gold Drop Rate: Medium (90/min)

Lifespan: 42 weeks (294 days) Fish Drop: unknown Phin Phang: 499 Gaia Cash
Preferred Light: Natural, Black (All) Preferred Music: The Conch Song, O'Lighthouse, Ballad of the Overseer, Kelp! Preferred Temperature: Moderate, Chilly
Initial Happiness: 8,000 Maximum Happiness: 30,000 Happiness Increase: 3 preferences = +20, 2 preferences = +10, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: Barely - must feed 4x per day with 6 hours between feedings
Booty Grab Trigger Frequency: Very Frequently Booty Grab Gold Drop Rate: Very High (150/min)

Lifespan: 25 weeks (175 days) Fish Drop: unknown Phin Phang: 749 Gaia Cash
Preferred Light: Natural Preferred Music: O'Lighthouse, Ballad of the Overseer, Coral Love, Kelp! Preferred Temperature: Hot, Moderate, Chilly, Freezing
Initial Happiness: 12,000 Maximum Happiness: 40,000 Happiness Increase: 3 preferences = +32, 2 preferences = +16, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: No
Booty Grab Trigger Frequency: unknown (Very Frequently) Booty Grab Gold Drop Rate: Very High (225/min) - drops all blue (x3) coins - capped at 300 to player
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jul 25, 2009 11:34 pm

Lifespan: 2 weeks (14 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters Air Fluff Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 1st Strike Mini-Monsters)
Heart System 2?? Preferred Light: Natural, Black (All) Preferred Music: Seashell Shock, Ballad of the Overseer, Kelp! Preferred Temperature: Moderate, Chilly, Freezing
Initial Happiness: 5,000 Maximum Happiness: 12,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16??, 2 preferences = +8??, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: unknown
Booty Grab Trigger Frequency: unknown (Very Frequently?) Booty Grab Gold Drop Rate: unknown

Lifespan: 8 weeks (56 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters Airshark Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 2nd Strike Mini-Monsters)
Heart System 2?? Preferred Light: unknown Preferred Music: unknown Preferred Temperature: unknown
Initial Happiness: unknown Maximum Happiness: unknown Happiness Increase: 3 preferences = +16??, 2 preferences = +8??, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: unknown
Booty Grab Trigger Frequency: unknown (Very Frequently?) Booty Grab Gold Drop Rate: unknown - drops blue (x3) coins

Lifespan: 3 weeks (21 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters Alarmskeeter Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 1st Strike Mini-Monsters)
Heart System 2?? Preferred Light: Natural Preferred Music: The Conch Song, Seashell Shock, Reef Riff, Kelp! Preferred Temperature: Hot
Initial Happiness: 10,000 Maximum Happiness: 30,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16??, 2 preferences = +8??, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: unknown
Booty Grab Trigger Frequency: unknown (Very Frequently?) Booty Grab Gold Drop Rate: unknown

Lifespan: 3 weeks (21 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters Anchor Bug Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 1st Strike Mini-Monsters)
Preferred Light: Black Preferred Music: The Conch Song, Ballad of the Overseer, Reef Riff Preferred Temperature: Chilly, Freezing
Initial Happiness: 10,000 Maximum Happiness: 30,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16??, 2 preferences = +8??, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: unknown

Lifespan: 3 weeks (21 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters Barnacle Fluff Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 1st Strike Mini-Monsters)
Heart System 2?? Preferred Light: Natural Preferred Music: The Conch Song, Seashell Shock, O'Lighthouse Preferred Temperature: unknown

Lifespan: 5 weeks (35 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters Bladed Vase Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 2nd Strike Mini-Monsters)
Heart System 2?? Preferred Light: Natural Preferred Music: The Conch Song, Seashell Shock, Coral Love, Reef Riff Preferred Temperature: Hot, Moderate, Chilly
Initial Happiness: 12,000 Maximum Happiness: 40,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16??, 2 preferences = +8??, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: unknown
Booty Grab Trigger Frequency: unknown (Very Frequently?) Booty Grab Gold Drop Rate: unknown - drops blue (x3) coins

Lifespan: 2 weeks (14 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters Buzz Saw Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 1st Strike Mini-Monsters)
Heart System 2?? Preferred Light: Natural, Black (All) Preferred Music: The Conch Song, Seashell Shock, Reef Riff, Kelp! Preferred Temperature: Hot, Moderate, Chilly, Freezing
Initial Happiness: 5,000 Maximum Happiness: 12,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16??, 2 preferences = +8??, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: unknown

Lifespan: 3 weeks (21 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters Carrion Fluff Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 1st Strike Mini-Monsters)
Preferred Light: Natural Preferred Music: Seashell Shock, Coral Love, Kelp! Preferred Temperature: Boiling, Moderate

Lifespan: 3 weeks (21 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters Clutch Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 1st Strike Mini-Monsters)
Preferred Light: Natural Preferred Music: The Conch Song, O'Lighthouse, Ballad of the Overseer, Coral Love, Reef Riff Preferred Temperature: Chilly

Lifespan: 3 weeks (21 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters Cow Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 1st Strike Mini-Monsters)
Heart System 2?? Preferred Light: unknown Preferred Music: unknown Preferred Temperature: unknown
Initial Happiness: unknown Maximum Happiness: unknown Happiness Increase: 3 preferences = +16??, 2 preferences = +8??, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: unknown

Lifespan: 4 weeks (28 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters Cuckoo Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 1st Strike Mini-Monsters)
Preferred Light: Natural Preferred Music: The Conch Song, Seashell Shock, O'Lighthouse Preferred Temperature: Boiling, Hot, Moderate, Freezing
Initial Happiness: 8,000 Maximum Happiness: 30,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16??, 2 preferences = +8??, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: unknown
Booty Grab Trigger Frequency: unknown (Very Frequently?) Booty Grab Gold Drop Rate: unknown - drops green (x2) coins

Lifespan: 3 weeks (21 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters Deathroach Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 2nd Strike Mini-Monsters)
Heart System 2?? Preferred Light: Natural Preferred Music: O'Lighthouse, Reef Riff, Kelp! Preferred Temperature: Hot, Moderate, Freezing
Initial Happiness: 5,000 Maximum Happiness: 12,500 Happiness Increase: 3 preferences = +16??, 2 preferences = +8??, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: unknown

Lifespan: 3 weeks (21 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters Duneslam Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 1st Strike Mini-Monsters)
Preferred Light: Black Preferred Music: The Conch Song, Seashell Shock, O'Lighthouse, Coral Love, Reef Riff Preferred Temperature: Boiling, Hot, Moderate
Booty Grab Trigger Frequency: unknown (Very Frequently?) Booty Grab Gold Drop Rate: unknown - drops green (x2) and gold coins
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 26, 2009 12:03 am

Lifespan: 2 weeks (14 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters Flamingo Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 1st Strike Mini-Monsters)
Heart System 2?? Preferred Light: Natural Preferred Music: The Conch Song, Seashell Shock, Ballad of the Overseer, Reef Riff Preferred Temperature: Boiling, Hot, Moderate

Lifespan: unknown Fish Drop: Yes - Mini Monsters Garlic Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 1st Strike Mini-Monsters)
Preferred Light: Black Preferred Music: Seashell Shock, Ballad of the Overseer, Kelp! Preferred Temperature: Hot, Moderate, Freezing

Lifespan: 5 weeks (35 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters General Mayhem Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 1st Strike Mini-Monsters)
Booty Grab Trigger Frequency: unknown (Very Frequently?) Booty Grab Gold Drop Rate: unknown - drops blue (x3) & gold coins

Lifespan: 4 weeks (28 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters Gilroy Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 1st Strike Mini-Monsters)
Heart System 2?? Preferred Light: Natural Preferred Music: O'Lighthouse, Ballad of the Overseer, Coral Love, Reef Riff Preferred Temperature: Boiling, Hot, Moderate
Initial Happiness: 8,000 Maximum Happiness: 30,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16??, 2 preferences = +8??, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: unknown
Booty Grab Trigger Frequency: unknown (Very Frequently?) Booty Grab Gold Drop Rate: unknown - drops green (x2) coins, capped at 250 to player

Lifespan: 4 weeks (28 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters Gnome Courier Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 1st Strike Mini-Monsters)

Lifespan: 4 weeks (28 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters Gnome Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 1st Strike Mini-Monsters)

Lifespan: 5 weeks (35 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters Gnome Major Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 1st Strike Mini-Monsters)
Heart System 2?? Preferred Light: Black Preferred Music: Coral Love, Reef Riff Preferred Temperature: Boiling, Hot
Initial Happiness: 12,000 Maximum Happiness: 40,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16??, 2 preferences = +8??, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: unknown
Booty Grab Trigger Frequency: unknown (Very Frequently?) Booty Grab Gold Drop Rate: unknown - drops green (x2) & gold coins

Lifespan: 2 weeks (14 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters Gramster Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 1st Strike Mini-Monsters)

Lifespan: 3 weeks (21 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters Grucken Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 2nd Strike Mini-Monsters)
Heart System 2?? Preferred Light: Black Preferred Music: The Conch Song, Seashell Shock, Ballad of the Overseer, Reef Riff Preferred Temperature: Boiling, Hot, Moderate

Lifespan: 4 weeks (28 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters Kokeshi Collectible Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 2nd Strike Mini-Monsters)
Heart System 2?? Preferred Light: Natural, Black (All) Preferred Music: The Conch Song, Seashell Shock, Reef Riff, Kelp! Preferred Temperature: Hot, Moderate, Chilly, Freezing
Initial Happiness: 12,000 Maximum Happiness: 15,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16??, 2 preferences = +8??, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: unknown
Booty Grab Trigger Frequency: unknown (Very Frequently?) Booty Grab Gold Drop Rate: unknown - drops green (x2) & gold coins

Lifespan: 4 weeks (28 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters Kokeshi Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 1st Strike Mini-Monsters)
Heart System 2?? Preferred Light: Black Preferred Music: O'Lighthouse, Ballad of the Overseer, Kelp! Preferred Temperature: Chilly, Freezing
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 26, 2009 12:04 am

Lifespan: 4 weeks (28 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters Labtech Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 2nd Strike Mini-Monsters)

Lifespan: 4 weeks (28 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters Labtech Jumper Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 2nd Strike Mini-Monsters)

Lifespan: 5 weeks (35 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters Landshark Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 1st Strike Mini-Monsters)

Lifespan: 5 weeks (35 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters Lorelei Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 2nd Strike Mini-Monsters)

Lifespan: 5 weeks (35 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters OMFG Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 1st Strike Mini-Monsters)
Booty Grab Trigger Frequency: unknown (Very Frequently?) Booty Grab Gold Drop Rate: unknown - drops blue (x3) & gold coins

Lifespan: 5 weeks (35 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters OMG Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 1st Strike Mini-Monsters)
Preferred Light: Natural Preferred Music: Reef Riff, Kelp! Preferred Temperature: Boiling, Hot, Moderate, Freezing
Booty Grab Trigger Frequency: unknown (Very Frequently?) Booty Grab Gold Drop Rate: unknown - drops green (x2) coins

Lifespan: 5 weeks (35 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters OMGWTF Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 2nd Strike Mini-Monsters)

Lifespan: 2 weeks (14 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters Peelunger Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 1st Strike Mini-Monsters)
Preferred Light: Black Preferred Music: The Conch Song, Seashell Shock, O'Lighthouse, Reef Riff Preferred Temperature: Boiling, Hot, Moderate, Freezing

Lifespan: 4 weeks (28 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters Predator Prairie Pup Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 2nd Strike Mini-Monsters)

Lifespan: 3 weeks (21 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters Raven Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 2nd Strike Mini-Monsters)
Heart System 2?? Preferred Light: Black Preferred Music: The Conch Song, Seashell Shock, Reef Riff, Kelp! Preferred Temperature: Hot, Moderate, Chilly, Freezing
Initial Happiness: 12,000 Maximum Happiness: 15,000 Happiness Increase: 3 preferences = +16??, 2 preferences = +8??, 1 preference = 0, no preferences = -2 Maximum Happiness Achievable: unknown

Lifespan: 3 weeks (21 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters Rooster Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 2nd Strike Mini-Monsters)
Heart System 2?? Preferred Light: Black Preferred Music: O'Lighthouse, Ballad of the Overseer, Kelp! Preferred Temperature: Boiling, Hot, Moderate

Lifespan: 5 weeks (35 days) Fish Drop: Yes - Mini Monsters Water Spout Card Phin Phang: 299 Gaia Cash for 4 (random assortment of 1st Strike Mini-Monsters)
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 26, 2009 12:05 am
Hearts & Squiggles
For those of you confused about when & why fish display hearts or angry squiggles - join the club. It's confusing.
Fish display hearts to show that they're happy or upset with the tank settings for light, music & temperature. They will display them when you feed them, or when you change the settings for light, music & temperature for your aquarium.
With Loamflakes or changing the settings, most fish show their happiness as follows:
Heart: 2 or 3 preferences met Nothing: 1 preference met Angry Squiggle: no preferences met
Recently, the newest fish (Mini-Monsters and Skittles Fish) have been using a different system. The new Skittles food appears to use it as well. (This is referred to as Heart System 2.)
Heart: 3 preferences met Nothing: 2 preferences met Angry Squiggle: 1 or no preferences met
This may not be completely correct, but it's what appears to be happening. In fact, a lot of the mini-monsters seem to be "reverting" to the old heart system, so this may be nothing more than a programming bug or something.
Note that getting an angry squiggle does NOT mean the fish don't like the food. It means your fish aren't happy with the settings for light, music and temperature in your aquarium. As far as anyone knows the fish don't care what you feed them - they just want to be fed.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|