Welcome to Gaia! ::

Swedish RPG gang

Back to Guilds

Tags: Swedish, Roleplaying, Friends 

Reply Arkiv
Comics & Manga + Anime Goto Page: [] [<] 1 2 3 4

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

_MFKR_
Crew

PostPosted: Fri Dec 22, 2006 4:43 pm

Dags för den andra anime recensionen!

Ouran High School Host Club (26 avsnitt):
Ouran handlar om Haruhi som råkar förstöra en vas för Ouran skolans värd klubb, och för att betala tillbaka det hon är skyldig genom att arbeta för klubben. Det enda problemet är att de andra inte vet att hon är en tjej.

Till en början kändes serien som att det skulle bli en askunge saga i mängden bland alla andra Shoju serier som finns. Men efter några avsnitt så förstår man att så inte är fallet, istället för att fokusera på relationer och kärlek ligger fokuset på humor. Visst finns det lite Shoju influenser kvar men de är inte allt för starka och humorn lyfter serien, som annars hade känts väldigt tråkig och enfaldig.

Betyg: 7/10
PostPosted: Thu Jan 04, 2007 6:07 am

damn jag har glömt att leta efter en ny civil war ihop slagning.

Måste leta upp den snabbt ^_^

nilP

Newberg
Captain

PostPosted: Mon Jan 08, 2007 1:59 am

Har börjat sett på Black Lagoon, måste säga att den hitills är jävligt nice. Pirates meets Neotech? Hellyeah ^^ (har bara sett två avsnitt hitills dock razz )
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 2:59 am

Tide-Line Blue (13 avsnitt)
14 år har gått sedan "Hammer of Eden" då 90% av världens landmassor slukades av vatten och mer än 6 miljarder människor misste sina liv. Det nya FN försöker återuppbygga civilisationen. I staden Yabitsu bor Keel som är uppfostrad av nya FN's taleskvinna Aoi. När Yabitsu blir attackerad av Gould, måste Keel fly tillsammans med sin vän Isura och hennes baby. De lyckas undfly situationen i staden med hjälp av en person som är oväntat lik Keels tvillingbror Tean, som tros vara död tillsammans med deras moder. Om inte det vore allt så är ubåten som de lyckas fly med Ulysses, vars kapten inte är någon mindre än Gould.

Detta är en post-apokalyptisk serie som tyvärr inte tar till vara på de möjligheter som en sådan värld kan medföra. Man får se några städer och platser, men tyvärr så spelar dessa ingen större roll eftersom serien mest fokuserar på kampen mellan Gould och nya FN och Keels försök att stoppa stridigheterna på ett så oblodigt sätt som möjligt. Serien skulle också tjäna på att ha haft en lite längre tid för karaktärsbyggandet i början, eftersom man tycker inte att karaktärerna är speciellt spännande eller intressanta. Det känns inte heller som att karaktärerna utvecklas något genom resans gång. Så Tide-Line Blue hade tjänat på att ha mer om hur världen är och den behövde verkligen starkare karaktärer än de som var med.

Betyg:4/10

_MFKR_
Crew

Newberg
Captain

PostPosted: Thu Feb 08, 2007 11:52 am

Har sett klart första säsongen av Black Lagoon (var iofs ett tag sen nu). Tänkte kolla om du har hela andra säsongen nere Lejon? För i så fall tror jag att jag väntar tills jag kommer hem istället för att tanka den själv.
PostPosted: Wed Feb 14, 2007 3:55 pm

Newberg
Har sett klart första säsongen av Black Lagoon (var iofs ett tag sen nu). Tänkte kolla om du har hela andra säsongen nere Lejon? För i så fall tror jag att jag väntar tills jag kommer hem istället för att tanka den själv.

Japp jag har den nere.

Och imorgon händer det som ingen trodde skulle hända, Naruto fillers blir ett minne blott, ett traumatiskt minne men fortfarande bara ett minne. Förhoppningsvis så kommer man kunna få ner den imorgon kväll!

_MFKR_
Crew

nilP

PostPosted: Thu Aug 09, 2007 6:01 am

Dom som kan borde ta å ladda ner Comicen The Darkness, har nyligen läst klart volume 1 och den är grymt bra.

I värsta falla får ni en tidninge med mycket blod och mycket naken hud i wink
Grymt bra rekomenderas till alla.
PostPosted: Thu Aug 09, 2007 1:12 pm

nilP
Dom som kan borde ta å ladda ner Comicen The Darkness, har nyligen läst klart volume 1 och den är grymt bra.

I värsta falla får ni en tidninge med mycket blod och mycket naken hud i wink
Grymt bra rekomenderas till alla.

Vafan är det med dig och våld+naket wink , men jo har börjat läsa lite av den idag och den verkar jävligt häftig, har dock bara hunnit läsa 15 kapitel, men ska nog fortsätta så fort som möjligt.

_MFKR_
Crew

nilP

PostPosted: Thu Aug 09, 2007 11:54 pm

_MFKR_
Vafan är det med dig och våld+naket wink , men jo har börjat läsa lite av den idag och den verkar jävligt häftig, har dock bara hunnit läsa 15 kapitel, men ska nog fortsätta så fort som möjligt.

Kom ihåg att läsa crossovern Batman/Darkness när det är tänkt att den skall läsas. Jag läste den först (gjorde inte så mycket) men du bör ha läst den för de kommer att nämna den flera gånger wink

Våld och Naket ... ööh jag vet inte mister MFKR !!??
PostPosted: Fri Aug 10, 2007 3:22 am

nilP
_MFKR_

Kom ihåg att läsa crossovern Batman/Darkness när det är tänkt att den skall läsas. Jag läste den först (gjorde inte så mycket) men du bör ha läst den för de kommer att nämna den flera gånger wink

Våld och Naket ... ööh jag vet inte mister MFKR !!??

kk, jag chansar att det står någonstans när man bör läsa den såp det lär inte bli några problem.

_MFKR_
Crew

nilP

PostPosted: Fri Aug 10, 2007 3:27 am

_MFKR_
kk, jag chansar att det står någonstans när man bör läsa den såp det lär inte bli några problem.

Jarå de e lungt ^_^
vilket fall skulle du missa vilket nummer det var du skulle läst det så komemr du märka det i nummret efter anyway xd
Reply
Arkiv

Goto Page: [] [<] 1 2 3 4

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces