Welcome to Gaia! ::

Swedish RPG gang

Back to Guilds

Tags: Swedish, Roleplaying, Friends 

Reply Arkiv
Recensioner Goto Page: [] [<] 1 2 3 ... 4 5 6 7 8 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

nilP

PostPosted: Wed Dec 06, 2006 12:54 pm

Har nu sett Silent hill ... och ja jag har inte bestämt betyg än men det bendlar imellan 3-4 inte så bra film typ sju ord som kan samman fatta filmen

Barn skådisar, Datorgrafik, Kasst slut.

... BURN HER!!
PostPosted: Wed Dec 06, 2006 2:08 pm

nilP
Legions_

En headsup. Om ni får veta något som är säkert om handilng eller liknande på något som är aktuellt snart så bör ni inte skriva ut det direkt i en post. Det finns få saker som är så jäääävla irriterande som att läsa saker av misstag...

har dock inte varit något sådant hitils, om jag inte har helt fel.

Och om man skall skriva in lite spoilers, så gör så att folk som inte vill läsa det har möjlighet att inte göra det.

Typ skriv med stora röda bokstäver: HÄR BÖRJAR SPOILERS eller liknande.
alt. skriv det i liten text.

Det lät lite som om Robin skulle börja spoila nåt han läst om HP...
Men precis, det bästa vore om man länkade den till en tråd som man lägger upp CB eller nåt ^^

Feints-

nilP

PostPosted: Wed Dec 06, 2006 2:50 pm

Legions_

Det lät lite som om Robin skulle börja spoila nåt han läst om HP...
Men precis, det bästa vore om man länkade den till en tråd som man lägger upp CB eller nåt ^^

ha ha ja men de e rätt allanzzon måste få lite spoilers på sig också, så som han övser spoilers över mig å lejon stare
PostPosted: Wed Dec 06, 2006 2:58 pm

Såg precis See no evil.
Ja vad kan jag säga det är en WWE film staring Kane i rollen som en psykotisk massmördare. Eftersom filmen är gjord i år så förväntade jag mig en extremt linjär slacher/horror film (á la Nutidens slachers/horror se scream osv.) och tonvis med dator efekter. Vad får jag se ??

Jo en Horror/slacher av den gamla skolan oj oj, den inehåller vad jag kunde se INGEN CGI förän slutet och det kom många oväntade händelser förutom i slutet. Den känndes som en nutidens Fredag den trettonde och den är nästan ett måste för Horror älskare som jag själv.

men tack vara slutet som tyvär drar in CGI och det gamla vanliga story stuffet så blir "bara" betyget 7/10

nilP

Newberg
Captain

PostPosted: Wed Dec 06, 2006 3:13 pm

Fan alltså... man skulle haft Ante här satt man får lite feedback på dissningen av David Eddings -.-

Förresten Jonas du har väl också sett Silent Hill samt Donny Darko så du skulle ju kunna slänga in ett betyg och kanske några ord.
PostPosted: Wed Dec 06, 2006 3:31 pm

Newberg

Min teori om Voldemorts fall består av två delar:

Högmod
&
Förräderi

Högmod genom att han kommer underskatta sina motståndare (vilket han förmodligen har själ till)

Förräderi eftersom jag tror att bland annat Severus Snape tex inte är honom helt trogen.

Så i slutstriden lär han ha sina motståndare på knä och sedan plötsligt blir han anfallen av Severus (som han nu litar fullständigt på eftersom han gjort en viss sak (har alla läst senaste boken?)) och på så vis kommer hans fall!

Lallanzone
Men Rowling hade ju planerat att han skulle dö i sista boken, och det är bra. Låt den stackars pojken dö!!!

Vem spoilar mest egentligen? -.-

Det jag säger är endå ingen "tvist" man får veta att Snape går över till voldemort rätt tidigt. Det är inte direkt en "överraskning".

Mja mja, orka försvara sig, skärp er och se till att läsa bra litteratur / se bra filmer så slipper ni få dem spoilade.

Newberg
Captain

Newberg
Captain

PostPosted: Thu Dec 07, 2006 4:32 am

Nån som vet någon bra ny författare som gjort nått? Eller en etablerad författare som gjort nått nytt?
PostPosted: Thu Dec 07, 2006 5:02 am

Newberg
Nån som vet någon bra ny författare som gjort nått? Eller en etablerad författare som gjort nått nytt?

har inte läst dem men jag har hört att Star Wars böckerna (fortsättningen på allt osv) skall vara rätt ok. värt att kolla upp iaf ??

nilP

Newberg
Captain

PostPosted: Thu Dec 07, 2006 5:03 am

Kan vara, ska nog iofs vänta tills efter jul innan jag köper nå böcker.
PostPosted: Thu Dec 07, 2006 5:03 am

Neil Gaiman, inte speciellt ny men jag vet att de flesta av oss har inte läst något av hans verk. Har själv bara läst Goda Omen (som han gjort tillsammans med Terry Pratchett) och en bok som jag inte kommer på namnet på som vara helt okej.

_MFKR_
Crew

nilP

PostPosted: Thu Dec 07, 2006 5:07 am

Starship Titanic
The Novel by Terry Jones

Douglas Adams hade något med denna bok att göra men jag kommer inte ihåg hur det var.

Den skrevs föresten av en naken Terry Jones
PostPosted: Thu Dec 07, 2006 5:08 am

Har jag redan läst. Den är väldigt bra, är dock mycket mer seriöst än Liftarens guide.

Newberg
Captain

nilP

PostPosted: Thu Dec 07, 2006 5:11 am

Newberg
Har jag redan läst. Den är väldigt bra, är dock mycket mer seriöst än Liftarens guide.

"seriös"
oookay.

ummmh ... Stephen King wink
PostPosted: Thu Dec 07, 2006 5:16 am

Ush, orka läsa Stephen King

Newberg
Captain

Feints-

PostPosted: Thu Dec 07, 2006 10:22 am

Slänger upp lite om Silent Hill och Donnie Darko senare.
Då kan jag passa på att betygssätta lite Uwe Boll filmer också 3nodding
Reply
Arkiv

Goto Page: [] [<] 1 2 3 ... 4 5 6 7 8 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas