Welcome to Gaia! ::

Swedish RPG gang

Back to Guilds

Tags: Swedish, Roleplaying, Friends 

Reply Forum Snack
Rollspel Goto Page: [] [<] 1 2 3 ... 4 5 6 7 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Feints-

PostPosted: Mon Dec 04, 2006 9:17 am

Och kvalitet?
xP
Nej men, jo det är så. Det är inte ALLT för stora skillnader.
PostPosted: Mon Dec 04, 2006 12:39 pm

nilP
Legions_

Jo, man bör ju vara det, även om man inte behöver spela i en värld som har nåt med Anime/Manga att göra över huvud taget, man bara använder systemet 3nodding

exact vad jag tänkte säga. man BEHÖVER inte vara insatt i anime för att leda BESM äventyret behöver inte ha med anime å göra men använder bara reglerna.

Jo, det är sant... Tänker direkt att det ska vara manga/anime stil på BESM, men det är sant att man inte behöver ha den stilen.

_MFKR_
Crew

Feints-

PostPosted: Mon Dec 04, 2006 4:02 pm

Just det ja, ska kolla med Matti om jag kan låna GURPS snart och kolla om systemet skulle funka ^^
PostPosted: Thu Dec 07, 2006 5:51 am

Upptäckte att vi inte har någon tråd avsedd för "Allmän rollspels diskussion". Denna var dock typ i närheten så jag tar och postar här eftersom det känns onödigt att skapa ännu en ny tråd ^^

Fråga
Vad är eran ultimata antagonist? Då syftar jag på själva badguyen som är "bakom allt!"

Vad är eran favorit "grunt", alltså den antagonist sort som kommer i dussintal och dör i dussintal?

Vad är den mest "intressanta" formen av ondska att möta i rollspel?

Fundera över frågorna ett tag och kasta inte ur er förhastade svar.

Newberg
Captain

nilP

PostPosted: Thu Dec 07, 2006 1:11 pm

Keysar SÖze. Dvs en filur som gömmer sig i skuggor och gärna en som kastar fram en person som folk tror är hjärnan bakom allt.

Eller Darth Vader en stor ond person med makt bortom allas vildaste fantasier.

Storm trooper. Eller vanliga mänsikor med dumma vapen som behöver lära sig en läxa ... i blOOOOOOOD!!

Jag personligen gillar att möta "ondska" i form av person hat eller liknande. Gärna att man skall hjälpa folk från annat folk. Dvs mycket av problemen vi har idag. Annars är det aldrig helt fel med ondska i form av en smått utflippad person som vill ta över världen/landet/staden eller liknande.
PostPosted: Thu Dec 07, 2006 1:40 pm

Jag gillar "shackspelar" typen. Han sitter på sin tron och samlar makt och planerar allt lungt och taktiskt och se till att aldrig slåss själv. Denna typ kan även manipulera spelarna istället för att motarbeta dem.

Gillar även den starka typen som är ledare därför att han är hårdast. De mindre typerna följer honom endera av respekt eller av rädsla. Typ Isdrottningen från Narnia tex, där har ni en cool antagonist ^^

Trollocker, eller Odöda (zombies), horder av båda funkar bra ^^

Jag gillar den ondska som tror sig själv vara god. Det är alltså personer som kämpat för något gott men som börjat gå till sådana längder för att uppnå målet att de nu gör mer ont än gott. Eller folk som tror att de har ett gott mål men det är inte riktigt gott. Tex Magneto i X-men, eller Arthas i Wc3 (innan han blir fullständigt korrupt dvs).

Ledsen om jag spoilade för folk som inte spelat Wc3 campagnen men... suck it up...

Newberg
Captain

Newberg
Captain

PostPosted: Mon Dec 11, 2006 3:16 am

Newberg

Med det så menade jag inte "svara inte om ni inte har super duper svar".

Ok? ni behöver inte vara rädda för att dela med er av era åsikter.
PostPosted: Tue Dec 12, 2006 2:12 pm

Här har ni ett nice program till er miniräknare om ni orkar skriva av eller har nått annat sätt att få in det:

PROGRAM biggrin ICE

:1->Y:1->Z:0->T:0->U
:Input "NRDICE:", J
:ClrHome
:For(X,1,J)
:randInt(1,6)->S
:If S=6
:X-2->X
:Output(Z,Y,"OB")
:Y+3->Y
:U+1->U
:Else
:Output(Z,Y,S)
:Y+2->Y
:S+T->T
:End
:If Y>=15
:Then
:Z+1->Z
:1->Y
:If Z>8
:Then
:1->Z
:Pause
:Pause
:Output(1,2,"SÚM=")
:Output(1.7.T)
:Output(3,2,"NROB=")
:Output(3,8,U)
:Output(5,2,"AVG=")
:Output(5,7,round(T/J,2))

Ni som har läst programmering eller lekt med er miniräknare ser nog att det är ett program som kastar ObT6 surprised r. Have fun.

Newberg
Captain

_MFKR_
Crew

PostPosted: Fri Dec 15, 2006 5:36 am

Newberg

Fråga
Vad är eran ultimata antagonist? Då syftar jag på själva badguyen som är "bakom allt!"

Vad är eran favorit "grunt", alltså den antagonist sort som kommer i dussintal och dör i dussintal?

Vad är den mest "intressanta" formen av ondska att möta i rollspel?

Av någon anledning har jag alltid gillat badguys som är så fullkomligt mäktiga så att det inte finns någon som kan förhindra dennes planer, förutom protagonisten förståss (oftast). En ondskeful person som vill utplåna hela världen på något sätt.

Har egentligen ingen speciell favorit grunt, allt som dör (eller åker på stryk) på löpande band funkar.

Svårt att säga, men den ultimatya ondskan skulle fungera. Demoner (kan vara den ultimata ondskan) och andra varelser/väsen (typ drakar, balroger) som är gigantiska och mäktiga är också rätt okej.

Tycker att jag har kommit med väldigt tråkiga svar men de får duga för tillfället iaf.
PostPosted: Sat Dec 16, 2006 5:36 am

Det finns inga "tråkiga" svar. Man ska ju svara med sin åsikt.

Vad gäller din ultimata antagonist så säger jag bara såhär: DU ÄR FF SKADAD!!! Som fan ^^

Newberg
Captain

_MFKR_
Crew

PostPosted: Sat Dec 16, 2006 5:46 am

Jo det skulle man kunna säga razz
PostPosted: Sat Dec 16, 2006 5:29 pm

Har ni några coola rollspel ni kollat in å tänkt fan det där var coolt eller liknande ??

jag har funderat på att köpa Mutants and Masterminds ett tag nu för att det är det hjälte rollspelet som sägs vara bäst.

Skulle gärna också vilja ha tag i första utgåvan av kult crying

Så har ni några nice förslag ??

nilP

Feints-

PostPosted: Sat Dec 16, 2006 5:48 pm

Jag är tyvärr ganska ouppdaterad på rollspelsfronten, men de två du sa är jävligt intressanta.
Reply
Forum Snack

Goto Page: [] [<] 1 2 3 ... 4 5 6 7 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces