Welcome to Gaia! ::

Swedish RPG gang

Back to Guilds

Tags: Swedish, Roleplaying, Friends 

Reply Forum Snack
Idéer Goto Page: [] [<] 1 2 3 ... 4 5 6 7 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

nilP

PostPosted: Tue Nov 28, 2006 5:52 am

_MFKR_
På grund utav att vi har påbörjat ett avsnitt rörande Kina i min Historia B kurs, och håller just nu på med det äldre kina, har jag blivit sugen på att spela ett äventyr som utspelar sig i miljöer som påminner om det gama Kina och Japan.

Jade Empire är ett rätt schysst spel inspirerat av Kina/japan kultur det samma gäller för Magic Expansionen Champions of Camiwaga så kolla in dom för lite mer "out there" ideer.

Typ det jag är mest intreserad av när det kommer till österlänsk kultur deras många spirits osv.
PostPosted: Tue Nov 28, 2006 8:23 am

Det skulle vara kul att köra ett äventyr av något slag i en lite fantasy-österlänsk setting ^^

Feints-

nilP

PostPosted: Wed Nov 29, 2006 5:56 am

Legions_

Det skulle vara kul att köra ett äventyr av något slag i en lite fantasy-österlänsk setting ^^

jao. dock så kommer inte jag göra någott sådant ninja

Nu kan jag ju också skriva ner så att alla ser det (dom som faktiskt kollar rolleyes ) att jag har hållit på å jobbat med (knappt gjort nå) ett Wrestling rollspel ett bra tag nu.

Det är inte på långa vägar klart att köra eller liknande men jag vill gärna ha syn punkter få kanske höra lite gimmick ideer ni har osv.

Settingen overall går ut på att wrestling i denna värld nu inte bara är entertainment utan att många bataljer tex. krig utspelas i ringen.

Wrestling är nu på riktigt och spelarna kommer alltså att spela en ung wrestler som kommer försöka ta sig upp i de stora ligorna och kämpa om pengar ära och också för sitt land (att "kriga" för sitt land är bara unnat de allra bästa)

det kommer finnas många ligor med ännu fler wrestlers och det kommer att innehålla mycket story (de som har sett på wrestling vet vad jag snackar om) story som för det mesta är ganska bombastisk och många gånger ganska "självklar"

mer info kommer när jag kommer på mer. kanske slänger upp en tråd om det men om ni har några synpunkter tar jag gärna emot dem ^_^

*edit* gör en post på engång.
PostPosted: Wed Nov 29, 2006 8:24 am

Okej, aja det var ju synd.

Men wrestlingen låter skoj ^^

Feints-

nilP

PostPosted: Fri Dec 01, 2006 6:21 am

Det kan tänkas att jag använder mig av BESM's system till star trek saken.

vilket fall som helst har jag också flera space opra (som det heter i besm) ideer på lut.
PostPosted: Mon Dec 04, 2006 6:31 am

Vore kul att köra en ordentlig Vampire Chronicle som går ut på att man verkligen får känna på odödligheten. Dvs första äventyret så kör man typ på medeltiden och så hoppar man ganska många år frammåt mellan varje äventyr tills man är i nutid.

Newberg
Captain

Feints-

PostPosted: Mon Dec 04, 2006 4:19 pm

Jag vet, har velat spela en liknande sak hur många gånger som helst, men helst ska man köra ett tag i varje tidsålder.
Till exempel två eller tre spelmöten för varje hundra år som går eller något. På så sätt får man VERKLIGEN uppleva odödligheten ^^
PostPosted: Thu Dec 07, 2006 2:01 pm

Ett äventyr kan lätt blir 2-3 spelmöten satt... ja ^^

Newberg
Captain

Newberg
Captain

PostPosted: Thu Dec 07, 2006 2:06 pm

Märkte att det fanns en del offtopic i denna tråd (som jag bär ingen skuld till!!!!) satt jag rensade upp den lite.
PostPosted: Sat Dec 09, 2006 2:22 pm

Vore coolt med ett Harry Potter äventyr.

Det är ju ett skol äventyr (som vi kört alldeles för lite) och ett fantasy äventyr kombinerat.

Newberg
Captain

nilP

PostPosted: Sun Dec 10, 2006 3:35 am

Newberg
Vore coolt med ett Harry Potter äventyr.

Det är ju ett skol äventyr (som vi kört alldeles för lite) och ett fantasy äventyr kombinerat.

Ja jag vet, jag blev jätte glad när det var nära att bli ett sådant äventyr på magus med niklas.

Anledningen att jag itne har kört något sådant äventyr (och tro mig jag har funderat på det) är för att det är rätt mycket npc jobb och man vill heller inte att storyn skall kännas för uppenbar och "precis som den där filmen" eller liknande. Men ja jag vill gärna spela/leda ett sådant äventyr.
PostPosted: Tue Dec 12, 2006 2:18 pm

Jag fick just en idé till ett rollspel. VAD SOM HELLST!!!

Tänk er, vi typ bara spelar nått! BARA SÅDÄR!

eek

burning_eyes

Newberg
Captain

Reply
Forum Snack

Goto Page: [] [<] 1 2 3 ... 4 5 6 7 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items