|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 21, 2006 4:53 am
I'll harpoon both you bitches domokun
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Nov 23, 2006 5:19 am
Min första karaktär någonsin.
Han var en Eon gubbe som var krigar präst. vanligt vis var dom bannade för de var för bra (de är jätte bra krigare samt att de får massa goa böner) men jag hoppade in i ett gäng som hade körts rätt länge å de var redigt upp powrade karaktärer.
Jag satt inne på bergströms rum och gjorde min första karaktär allt var så underbart kul, gubben blir grymt cool, så skickar bergström ut mig för att de andra skall börja att spela. Dom var just då på ett slag fält och jag skulle bli inskickade efter ett tag för att hjälpa dem från en flank.
Så jag sitter ute å väntar i ca två timmar då jag inser att min buss hem kommer gå snart så jag frågar om de kommer dröja länge till. Dom säger att jag kan åka med rogga hem så jag ringer hem å säger att jag kommer hem sent (början på en dålig ovana wink ) sen går jag ut å väntar igen.
Efter ca två timmar till så kommer de ut, Rogga och Anders ser väldigt förbannade och ledsna ut å jag frågar vad som händer. Dom säger att de har dött och vi snackar en del om det sedan bestämmer vi oss för att åka hem. Resan hem var inte direkt så jätte rolig. Rogga var den som faktiskt pratade å han berättade allt de gjort osv han antog att anders var jätte ledsen.
Så ja detta var mitt första (egentligen andra emn det första var så skummt så de räknar jag inte) rollspels möte inte så lyckat men det har satt sig fast i mitt minne ^_^
tråkigt för anders och rogga men det var ganska bra för mig eftersom jag då fick spela med ett helt nytt gäng. ^_^
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 25, 2006 6:19 am
Låter som om det blev mycket spelande den gången ^^
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 25, 2006 11:01 am
Första jag var med på var när ni körde Eon hemma hos Lejon och Ante skulle spelleda. Det enda jag riktigt kommer ihåg var att Jonas och Röwas fick vara halvdemoner och att jag var Ambidextriös, början på en dålig ovana när jag var med i Eon.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 25, 2006 11:18 am
Det var jag å Jonas som var halvdemoner, men det e typ det enda som finns kvar i huvudet.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 25, 2006 2:10 pm
körde vi alltså ens med de gubbarna? Jag hade för mig att det inte blev nåt spelande... aja... jag minns inte så värst bra... xP
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 25, 2006 2:17 pm
Har för mig att vi körde en liten stund, men det blev inte mycket iaf.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Nov 26, 2006 1:23 am
Det enda jag minns var iaf att vi tjötade till oss "halv demon" som faktiskt inte gjorde ett skit xP
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Nov 26, 2006 2:30 am
Vi körde, kom ihåg något om att kungen hade nått tal där han sökte efter hjältar och att alla kunde svara. Sen så köpte vi typ proviant och stuff för att kunna åka långt och ta oss genom en öken eller nått. Sen började vi resa och då tog de slut razz
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Nov 26, 2006 2:47 am
kan hända, men det var alltså första gången för dig, eller?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Nov 26, 2006 2:48 am
Jupp, brutet eller hur?
det var nickes första gång också ^^
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Nov 26, 2006 3:31 am
lite skillnad från min, matti och rövas första gång ^^ Vi var ett gäng gûrder som skulle in i en herrgård och sno en magibok xP
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Nov 29, 2006 6:12 am
mitt andra rollspels möte blev lite bättre.
Vi samlades (jag ,bergström, lars, dennis, rogga, anders(tror både rogga å andres var med)) i en källare som bergström hade lånat, riktigt trevligt ställe.
Jag hade en ny karaktär vet inte om han var människa eller alv. han hade 18 i båge (mycket poäng, eon) men jag hade glömt att lägga i den ganska nyttiga färdigheten Jaga xd
men men vi hade roligt, iaf jag vi mötte en masicore som drog nån gåta, vi kom inte på den så vi slogs istället ^_^
sen sprang vi in i en labyrint, vi gick runt ca en dag innan vi hittade rätt, vi gjorde nått där inne kommer inte ihåg hur men skitsamma, vi springer ut på typ 30 sekunder xd
sen kommer jag inte ihåg om vi gjorde nått mer direkt.
Men det var kul och det bevisar hur ondskefulla labyrinter är rofl
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Nov 29, 2006 8:09 am
Var det labyrinten där ni bestmde er för att bara gå höger efter ett tag?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Nov 29, 2006 9:37 am
Legions_ Var det labyrinten där ni bestmde er för att bara gå höger efter ett tag?
Var inte det när vi spelade Wheel of Time med Robin?, annars har det hände det typ samma sak där och typ de flesta stack iväg och gjorde något annat när vi höll på med det.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |