Welcome to Gaia! ::

All Dutch People Enter

Back to Guilds

One of the oldest and biggest Dutch Languaged Guild of Gaia. No fee, always welcome! 

Tags: Dutch, Netherlands, Nederland, Belgium 

Reply Last Chance - Hier komen alle oude topics (Recycle Bin)
Sport Goto Page: [] [<] 1 2 3 ... 4 5 6 7 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

kittyocean
Captain

PostPosted: Sun Jun 19, 2011 1:31 am

ik heb al een aantal Wii Fit oefeningen gevonden waarmee ik mijn rug niet belast smile maar het is, wanneer mogelijk: even gaan liggen op mijn zij. Maar ja, dat kan ik dus niet op mijn werk doen XD Gelukkig moet ik een crisis end gaan lopen voor de wc, want de dichtsbijzijnde wordt geschilderd
PostPosted: Tue Jun 21, 2011 12:51 am

@Kit; Ik ben het wel met xz eens, het kan goed werken om juist wel je rug te trainen. Uiteindelijk wordt hij hier sterker van. Ik heb zelf ook vaak last van mijn onderrug en ben eigenlijk al eens doorverwezen naar de fysio hiervoor. Desondanks train ik mijn rug nu tijdens bodypump met 15 kilo (wel opgebouwd over meerdere maanden he). Goed stretchen en tijgerbalsem kan trouwens ook wel verlichting geven.

@xz, leuk! Ik denk dat je combat zeker wel zwaarder en lichter kan maken! Wij 'mogen' namelijk maar 2 x kort drinken in een hele les, verder is het achter elkaar doorgaan. Als je de bewegingen heel krachtig uitvoert en je hele lichaam zo strak mogelijk aangespannen houd tijdens alle bewegingen.. dat is al een heel verschil met combat met stoten zonder er kracht achter te zetten en zonder je spieren aan te spannen en na elk nummer te drinken. Haha onze trainer laat ons ook altijd schreeuwen tijdens een stoot en meezingen met de muziek XP

Tis inderdaad lastig om met pump te vergelijken omdat het cardio en krachttraining zijn ja.. Met pump train ik vrij zwaar (voor een vrouw XP.. tis niet eerlijk haha) maar dat doet gewoon pijn. Pijn aan je spieren en je krijgt het er uiteindelijk ook warm van.. Het een is denk ik niet per se zwaarder dan het ander, maar op een andere manier. Combat doet gelukkig geen pijn maar daar werken je hart en longen weer harder. Lastige vergelijking ja haha. Wil je het niet eens proberen? Of hebben jullie t niet?

Gister heb ik een uur pump en combat achter elkaar gedaan, dat is ook best fijn smile

Wat vinden jullie van trainen met spierpijn... wel of niet doen? Dus als je nog spierpijn van de vorige keer hebt..

The Forbidden Angel

kittyocean
Captain

PostPosted: Tue Jun 21, 2011 10:08 am

Ik snap dat trainen de rug kan verstreken, maar als ik dat nu ga doen, dan gaat mijn rug echt naar de knoppen. Ik voel dat gewoon en weet het 100% zeker: nu dingen met mijn rug doen betekent straks echt geen rug meer hebben. Uiteraard kan ik wel gaan trainen zodra mijn rug wat beter is, maar dat is rustig opbouwen.

Als je spierpijn hebt, zou ik niet trainen. Je lichaam geeft aan dat je spieren dingen hebben gedaan die ze normaal niet doen en als je niet rust, overbelast je ze. En overbelasting is NO FUN
PostPosted: Tue Jun 21, 2011 11:18 pm

Ok 3nodding Uiteindelijk kan je dat zelf het beste aanvoelen natuurlijk haha. Buikspieren aanspannen dient trouwens als ondersteuning van de rug, dus dat kan je misschien nog wat pijntjes besparen smile

Ja het is vrij dubbel.. Spierpijn is inprincipe een teken van spiergroei, overbelasting inderdaad. Ik heb ooit met vrij veel spierpijn gesport, en toen ging de spierpijn weg (waarschijnlijk door een betere doorbloeding waarbij de afvalstoffen sneller afgevoerd werden). Ik ben gisteren maar niet gegaan, mede doordat ik ook gewoon geen zin had razz Spierpijn is helaas nog niet weg

The Forbidden Angel

xz791

PostPosted: Wed Jun 22, 2011 8:21 am

@forbidden: Wij hoeven dan weliswaar niet mee te zingen met de muziek, wel probeert hij ons altijd bij bepaalde punten te laten schreeuwen bij de stoten of trappen. Het grappige is zelfs dat hij elke les het geschreeuw harder probeert te krijgen dan de vorige les ^.^
Over het drinken verschilt het nog weleens bij ons, de ene combat slaan we de drinkpauze gewoon helemaal over terwijl we een andere keer slechts 1 drinkpauze hebben. Heb in ieder geval nog niet meegemaakt dat er meer dan 1 drinkpauze was bij een les, en combat doet geen pijn? Kom dan gerust eens met die van ons hier meedoen, je schouders gaan dan zeer gevoelig worden op z'n minst cool

Had trouwens al wel geplaatst dat ik ook pump had gedaan, kijk maar eens goed bij me vorige berichtje razz
En sporten met spierpijn... Hangt ervan af hoe erg het is, heb namelijk vaak genoeg zitten te sporten met spierpijn sinds het niet zo erg gevoelig was terwijl ik ook wel een paar keer heb overgeslagen sinds de spierpijn gewoon net iets te erg was om ook maar iets anders te doen dan het absolute minimum.
PostPosted: Thu Jun 23, 2011 9:49 am

Oké, vanavond weer wat Wii fit smile mijn doel is 15 minuten intensief (tenzij mijn rug HO zegt), met een wenselijke uitbouw naar 30 minuten

kittyocean
Captain

The Forbidden Angel

PostPosted: Tue Jun 28, 2011 1:11 am

@xz, dat schreeuwen hebben wij ook ja. Gisteren waren we maar met een groepje van 5 mensen en we schreeuwden best wel hard razz Ja, m'n schouders worden soms gevoelig, maar ik heb bij combat toch zeker wel minder pijn dan bij pump haha. Soms heb ik het idee dat ik bij pump echt tot het randje van een blessure ga, dat zal best meevallen maar zware gewichten hurts sad Had er ff overheen gelezen dat je het al eens geprobeerd hebt 3nodding

Qua sporten met spierpijn ben ik het wel met je eens biggrin Volgende week hebben wij de release van de nieuwe lessen =D Yay! Eindelijk weer wat nieuwe muziek. We krijgen ook een zomerrooster zucht.. hoop dat ik zo nog wel aan m'n uren kom.

Is het trouwens beter om iets van iso of dextrose door je water te gooien als je langer dan 60 min sport (120 min bijvb, achterelkaar). In principe houd ik het wel gewoon vol, maar vraag me af of ik dan meer uit me trainingen kan halen en minder snel spieren ga verbranden?
PostPosted: Tue Jun 28, 2011 6:32 am

Mijn gok gaat uit naar de iso sinds dextro meer gericht is op nekklachten en verstijfde spieren.
Dextro in je drinken heeft daarom volgens mij ook meer nut voor een paar uur tot een paar dagen na het sporten.

xz791

kittyocean
Captain

PostPosted: Tue Jun 28, 2011 12:02 pm

het gaat beter met mijn rug =D Ik ben er nog niet, maar ik denk dat ik over een weekje of 2 weer kan beginnen met DDR!
PostPosted: Wed Jun 29, 2011 11:35 pm

@xz, dextro als in dextrose is toch gewoon een vorm van (druiven)suiker? Dat het goed is voor je spieren heb ik nog nooit gehoord, maar dat is ook fijn! Haha ik zal eens wat meer over iso zoeken.

Goedzo Kit! smile Wat is DDR?

The Forbidden Angel

Menketi
Crew

Gracious Lunatic

10,475 Points
  • Angelic Alliance 100
  • Bunny Spotter 50
  • Invisibility 100
PostPosted: Thu Jun 30, 2011 4:03 am

Ik moet echt wer gaan sporten maar ik heb het niet zo op fitness in de sportschool, iemand een tip voor me wat ik thuis kan doen?

Ik ben wel van plan om te gaan hardlopen.
PostPosted: Thu Jun 30, 2011 5:28 am

The Forbidden Angel
@xz, dextro als in dextrose is toch gewoon een vorm van (druiven)suiker? Dat het goed is voor je spieren heb ik nog nooit gehoord, maar dat is ook fijn! Haha ik zal eens wat meer over iso zoeken.

Goedzo Kit! smile Wat is DDR?

Waarschijnlijk is DDR Dance Dance Revolution.
En dextrose is veel te vinden in druivensuiker ja, zou goed zijn voor stijve spieren en stijve nek, hier is zelfs een stukje erover:
De dextrose bleek het immuunsysteem te prikkelen om beschadigde of stijve verbindingsweefsels tussen de nekspieren te herstellen. Ruim 90 procent van de proefpersonen kon na de therapie af met de helft minder pijnstillers. Ook zei 83 procent beter te kunnen lopen, zitten en zelfs sporten.

Zoek maar na op gezondheidsnet, daar las ik het namelijk allemaal op.

xz791

cerinth

5,300 Points
  • Gaian 50
  • Treasure Hunter 100
  • Citizen 200
PostPosted: Thu Jun 30, 2011 7:13 am

ik doe tegenwoordig krav maga, leuke sport na een schooldag met zeikende leraren. maar waarschijnlijk heeft niemand hier ooit van KM gehoord
PostPosted: Thu Jun 30, 2011 7:21 am

DDR is inderdaad Dance Dance Revolution. Ik heb Dancing Stage en Winx Club DDR - al is die van Winx Club nog best pittig (vind gewoon de graphix leuk)

van Krav Maga had ik inderdaad nog nooit gehoord. wat is dat?

kittyocean
Captain

The Forbidden Angel

PostPosted: Thu Jul 07, 2011 11:34 pm

Kravitz maga, is dat niet zelfverdediging uit een Oostblok land? Volgens mij wel eens van gehoord..

Thanks xz! Heb bij de Kruidvat iso gehaald, gebruik t niet altijd maar alleen als ik weinig heb gegeten of een andere reden dat ik net wat meer energie nodig heb.

Vind de nieuwe lessen wel erg leuk! Buikspieren van combat is pittig. Ben alleen net een plank na dubbel uur sporten pff.. Kzou misschien nog wel eens op een vechtsport willen als kickboxen of karate smile
Reply
Last Chance - Hier komen alle oude topics (Recycle Bin)

Goto Page: [] [<] 1 2 3 ... 4 5 6 7 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games