|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 07, 2009 3:12 pm
Jag tror det är ganska tydligt att man inte vill ha krig när folk skickar trupper för att sätta emot, inte sant? Du kan ju inte låtsas som att du inte förstår att det är många spelare som tycker det är drygt med massa velarier som mördar och hotar en hel värld liksom. Det här var oundvikligt.
"Det är så de förökar sig" är ett cirkelresonemang. Det är ett problem och antingen ser man över det och erkänner det eller låtsas som ingenting. Och det är en bestraffning att bli en råtta. Ja, det är hårt, men det är inget man inte kan gottgöra sig ifrån och det försvinner allteftersom att man bevisar sig hedervärdig.
Det var homovelarier. Inte hemovelarier. I bästa fall så var de endast känslokalla parasiter skapade från ett dött, massakerat lik. Att de inte längre förstör för världen är ingen tragedi.
För min egen del så gick jag in i det här "kriget" helt enkelt för att jag är less på att se en zerg-ras som sprider sig och infekterar allting. Det är inte direkt konstruktivt för oss andra, och hämmar kreativitet med sitt överhängande hot om blod och död. Så då har det blivit såhär, och jag tvivlar på att det värsta har dykt upp än. Jag planerar inte att spela i ett långdraget krig som går över flera veckor, det är inte därför jag är här, jag är här för att skapa en rik värld med goda fantasifulla idéer. Om det här dras ut på flera veckor och man konstant hotas av velariska kreatur så är det helt enkelt inte kul längre.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 07, 2009 3:54 pm
Visst är det tydligt men det gäller fortfarande på en liten skala, Ett land. Med det så tror jag inte man förmedlar ett budskap om att man vill förhindra något helt och hållet. Utan om man inte är nöjd med något så säger man det rakt ut så kan parterna ordna upp det som ska ordnas om nu båda parterna vill det.
Så nej jag har inte missat att folk antagligen tycker det är dryg med massa velarier som mördar och hotar en hel värld liksom men det jag däremot har missat är att det är oumbärligt.
Jo även om det är ett cirkelresonemang så gör det inte det hela mindre sant kanske mindre relevant men icke desto mindre fortfarande sant.
(hehe skrev fel så här i nattmörkret^^) I värsta fall så var de extremt hederliga personer som inte ville något annat än fred och kunde inte rå för att de föddes som de gjordes och att de inte fick någon chans att hävda sig är en tragedi.
Du får ha vilken anledning du vill att gå in i "kriget" med för vilken anledning du än har så spelar det ingen roll du är fri att göra det du vill. Ser inte att eran konstruktiva anda har skadats direkt och många menar att en gemensam fiende bidrar till gemensam utveckling. Nej det är ingen som tvingar dig vara med i ett krig du inte vill vara med i. Du har aldrig varit hotad av velarier heller så och skulle antagligen inte bli det heller men om du känner dig hotad av deras existens så är det inte mitt problem. Jag spelar för att ha kul och med det innebär att jag inte vill spela på ett sådant sätt som gör att mina medspelare "tröttnar" på att spela.
Vad jag sett än så länge så finns det inget som hindrar dig att skapa en rik värld med fantasifulla idéer och kommer antagligen aldrig finnas något som hindrar dig att göra det heller.
(Varför man spelar har ingenting med någonting att göra, du kontra för att du ville uppnå ett visst mål med det och tyckte antagligen att homovelarier sög helt enkelt antar jag. Det är upp till dig att göra som du vill.)
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 07, 2009 4:25 pm
Men nu blev det så att jag tröttnade och agerade. Det var det rätta att göra, och jag tror att många håller med. Men nu har jag inga poäng och kan inte skapa något på grund av velariernas konstanta blodtörst. Jag låter forumet vilar en vecka och ser fram emot att det blir fred istället. Det är så mycket roligare att skapa och spela på intriger än att behöva spela krigsspel.
Andra får gärna kommentera också. Peace out.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Sep 08, 2009 1:33 am
< Effect 9 > 5 grund +4 antal extra counters
Raised by death
Alla homovelarier dör samtidigt. I Dorhive gör det att majoriteten av befolkningen dör. Där skapas en otrolig mängd nekrater. I Dorhives huvudstad uppstår så många nekraater att de koaliserar till en super nekraat.
Förutom att super nekraaten är större än andra nekraater så har den även en förmåga. Varje gång den tar ett liv så kan den "lifta" med personen till dödsplanet. På dödsplanet så är den omgiven av död och behöver inte död för att fortsätta sin existens. Som nekraat så gillar den dock fortfarande död och "vandrar" då och då tillbaka till världen för att njuta av några utsökta dödar innan den liftar tillbaka igen.
Super nekraaten kan ses särskilt när stora mängder folk dör av olika anledningar. Då kan han stå på någon hög plats och observera för att se om någon ytterligare super nekraat nångång skulle uppstå.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|