Welcome to Gaia! ::

Det Norske Paradis(Alt for Norge!)

Back to Guilds

Norge, norsk, paradis, smalahove 

Reply Det Norske Paradis
Åpen Bar. Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 242 243 244 245 246 247 ... 325 326 327 328 [>] [>>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Aurfy
Vice Captain

Dangerous Conversationalist

9,400 Points
  • Tycoon 200
  • Entrepreneur 150
  • Trader 100
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 1:18 am

Marius`
100% enig med Pia.
Fornorsking av stort sett alt bok eller film-relatert suger. Det eneste unntaket jeg har funnet hittil er "Istid", der den faktisk var enda morsommere på norsk. whee

Har lest 300 sider i HP6 nå, ganske kjekk bok selv om jeg vet den ene store "tvisten". Fikk heldigvis ikke spoilet noe mer enn det.

Eg har ALLTID rett! 4laugh

Men ja, jeg er så utrolig drittlei fornorsking når det ikke passer inn. Vi er ikke Island! Norge har en lang tradisjon på teksting. xD
Har du Disney Channel? o:
Vi har det hos mamma, og det er så utrolig mange amerikanske sit-coms der som er dubba til norsk. gonk Helt forferdelig.

@Albino: 4laugh Don't kill the messenger!

@Gargis: Ne-ej, liker ikke ansvar. crying
Uhm .. oki.
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 1:21 am

Allvis
Aurfy: Kan godt hende at han ikke er en spesiell god forfatter men jeg liker hva han skriver. Bøker godt kryddra med historie, legender, anti kristne bevegelser og hemmlige konspirasjoner er noe Allvis liker å lese
;3

Ja, du er ikke den eneste. xD Han har jo solgt så det jomer gjennom Amerika, England, Norge og et skokk andre land.
Men men, smaken er som baken. ^w^

@Char: Slutten? Du leser mangaen, sant? ^w^
Får sånn fin telefonsamtale fra Outland hver gang de får ny bok av Death Note OG Shaman King. xDDD <3
Ich liebe [det].

Aurfy
Vice Captain

9,400 Points
  • Tycoon 200
  • Entrepreneur 150
  • Trader 100

Charinje

Friendly Explorer

PostPosted: Thu Jan 11, 2007 5:42 am

Aurfy: Trodde det bare var tolv volum totalt? Noen fortalte meg at det var en avsluttet serie, men kan hende jeg husker feil ^^ Er på volum 9 nå. Må innrømme at jeg har lastet ned albumene.. Har ikke jobb så jeg har ikke så mye penger å bruke på mangahefter. Er jo kjekkere å lese dem i papirform, men nettet får duge foreløpig. Ellers følger jeg og med på en manga som heter Bleach ^^
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 7:50 am

Aurfy

Men ja, jeg er så utrolig drittlei fornorsking når det ikke passer inn. Vi er ikke Island! Norge har en lang tradisjon på teksting. xD
Vi har det hos mamma, og det er så utrolig mange amerikanske sit-coms der som er dubba til norsk. gonk Helt forferdelig.

Du sa eg.. <3 4laugh

Ja! Seriøst.. det er noe av det mest idiotiske jeg har sett. Tenkte jeg skulle se "National Treasure" der, ettersom jeg så en reklame for den. Bad move. De kan da ikke oversette en slik film?!? gonk Men ja, samme med Cartoon Network. Pappa hadde det for leeenge siden når jeg var på besøk, og da var det på engelsk. Faktisk en av mine største kilder for å lære språket.. men nå? Jævler. mad

Char: Så akkurat siste filler episode av Bleach anime serien. ^^ Ser ut til å bli bra nå.

Kamatarius
Captain

Dangerous Sex Symbol

5,950 Points
  • Ultimate Player 200
  • Elocutionist 200
  • Wall Street 200

Charinje

Friendly Explorer

PostPosted: Thu Jan 11, 2007 8:36 am

Marius: Ja! Gleder meg kjempemye til neste episode whee Raw filen er allerede ute så det tar nok ikke lange tiden før den er subbet og klar ^^
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 10:36 am

Ser du på Naruto også? Har hørt at fillerne der endelig er over også! heart

Kamatarius
Captain

Dangerous Sex Symbol

5,950 Points
  • Ultimate Player 200
  • Elocutionist 200
  • Wall Street 200

Charinje

Friendly Explorer

PostPosted: Thu Jan 11, 2007 11:08 am

Nei, har bare sett en episode foreløpig, men jeg har hørt om de fillerne. På mange Bleach forumer sier de ''Bleach fillerne er forferdelige, men i forhold til Naruto fillerne er de kjempebra!'' xd Så det er nok bra at de også kommer seg på rett kjøl igjen!
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 11:11 am

Bleach fillerne var sinsykt gode syns jeg.
Jeg merket ikke en gang at det var ment som "filler" materiale. Så ja.. xd Naruto er i hvert fall kult.. opp til episode rundt 100.

Kamatarius
Captain

Dangerous Sex Symbol

5,950 Points
  • Ultimate Player 200
  • Elocutionist 200
  • Wall Street 200

Charinje

Friendly Explorer

PostPosted: Thu Jan 11, 2007 12:11 pm

Synes ikke egentlig at Bleach fillerne var så dårlige jeg heller, gøy med litt variasjon siden jeg vet alt som kommer til å skje i animeen fremover siden jeg leser mangaen 3nodding Men nå var det på tide å komme litt tilbake til den egentlige historien; blir spennende å se den i levende bilder whee
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 1:09 pm

Blir herlig det ja! wink Gleder meg til å se igjen noen hollows. Kanskje vi får vite mer om den masken til Ichigo også.

Kamatarius
Captain

Dangerous Sex Symbol

5,950 Points
  • Ultimate Player 200
  • Elocutionist 200
  • Wall Street 200

Engwannuniel

PostPosted: Thu Jan 11, 2007 1:39 pm

*Unlurks - igjen*
Endelig våken og i slaget igjen.. Fattig student som tydeligvis ikke tåler arbeidslivet her. Vit at når venner og familie får NAF-bøkene sine, er det MINE fingre som har lidd og føltes giktiske i mange dager etter å ha stroppet tusenvis av dem! gonk [/rant]

Andre bøker har jeg derimot ikke så mye imot (men når det gjelder nevnte NAF-bøker, er det personlig!!), og jeg leser for øyeblikket "The Beach" av.. Alex Garland, tror jeg? Har faktisk aldri fått rotet meg til å se hele filmen.

Når det gjelder manga og anime, er det lenge siden jeg har fulgt med på den fronten. Hadde Hellsing-dilla en stund for noen år siden - noen andre som har sett den serien? whee
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 1:46 pm

Hellsing var faktisk den første anime serien jeg så! surprised Det var hele grunnen til at jeg begynte å se på anime. Herrrlig serie. <3 Kjæresten min tegnet Alucard en gang, bildet henger på rommet mitt.

Kamatarius
Captain

Dangerous Sex Symbol

5,950 Points
  • Ultimate Player 200
  • Elocutionist 200
  • Wall Street 200

Aurfy
Vice Captain

9,400 Points
  • Tycoon 200
  • Entrepreneur 150
  • Trader 100
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 1:24 am

Charinje
Aurfy: Trodde det bare var tolv volum totalt? Noen fortalte meg at det var en avsluttet serie, men kan hende jeg husker feil ^^ Er på volum 9 nå. Må innrømme at jeg har lastet ned albumene.. Har ikke jobb så jeg har ikke så mye penger å bruke på mangahefter. Er jo kjekkere å lese dem i papirform, men nettet får duge foreløpig. Ellers følger jeg og med på en manga som heter Bleach ^^

Aner ikke. o: Er på 9 nå jeg også. ^w^ Plukket den opp på Outland i går. Tenkte bare jeg skulle lese ferdig boka mi først. ^^

Hehe, penger er greit å ha. Leste de første bøkene av DN på nettet jeg også, men så fant jeg ut at de kom til Norge, dog på engelsk, så da var det like greit å bare kjøpe de. xD <33
Har også prøvd meg på å samle på One Piece, Dragon Ball og Ranma 1/2. ^^;; Det funket ganske dårlig, og nå har jeg noen her og noen der. xDDDD
Bleach har jeg hørt om, ikke sett.
Ser ikke så mye anime egentlig, men prøver å følge med på Death Note animeen. xD <3
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 1:29 am

Marius`
Aurfy

Du sa eg.. <3 4laugh

Ja! Seriøst.. det er noe av det mest idiotiske jeg har sett. Tenkte jeg skulle se "National Treasure" der, ettersom jeg så en reklame for den. Bad move. De kan da ikke oversette en slik film?!? gonk Men ja, samme med Cartoon Network. Pappa hadde det for leeenge siden når jeg var på besøk, og da var det på engelsk. Faktisk en av mine største kilder for å lære språket.. men nå? Jævler. mad

Char: Så akkurat siste filler episode av Bleach anime serien. ^^ Ser ut til å bli bra nå.

Og inne i hodet mitt sier jeg det med perfekt Bergens-dialekt også! ^w^
Skarrrring and all. xD

De oversetter ALT! Det er helt sykt. gonk På tegnefilmer går det somregel greit for min del, fordi da blir du iallefall ikke helt satt ut av den dårlige lipsyncen.

Min største kilde for læring av engelsk var tv-seriene som gikk på tv-norge og tv3 når jeg kom hjem fra skolen. xD Sånne morsomme sit-coms og teite ungdommsserier. o:

Aurfy
Vice Captain

9,400 Points
  • Tycoon 200
  • Entrepreneur 150
  • Trader 100

Aurfy
Vice Captain

9,400 Points
  • Tycoon 200
  • Entrepreneur 150
  • Trader 100
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 1:34 am

Engwannuniel
*Unlurks - igjen*
Endelig våken og i slaget igjen.. Fattig student som tydeligvis ikke tåler arbeidslivet her. Vit at når venner og familie får NAF-bøkene sine, er det MINE fingre som har lidd og føltes giktiske i mange dager etter å ha stroppet tusenvis av dem! gonk [/rant]

Andre bøker har jeg derimot ikke så mye imot (men når det gjelder nevnte NAF-bøker, er det personlig!!), og jeg leser for øyeblikket "The Beach" av.. Alex Garland, tror jeg? Har faktisk aldri fått rotet meg til å se hele filmen.

Når det gjelder manga og anime, er det lenge siden jeg har fulgt med på den fronten. Hadde Hellsing-dilla en stund for noen år siden - noen andre som har sett den serien? whee
Riktig forfatter. ^w^

Og jeg skal passe på om noen bekjente får NAF-boken så skal de være ekstremt takknemlige. xD
Reply
Det Norske Paradis

Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 242 243 244 245 246 247 ... 325 326 327 328 [>] [>>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games