Welcome to Gaia! ::

Det Norske Paradis(Alt for Norge!)

Back to Guilds

Norge, norsk, paradis, smalahove 

Reply Det Norske Paradis
Åpen Bar. Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 239 240 241 242 243 244 ... 325 326 327 328 [>] [>>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Allvis
Vice Captain

PostPosted: Tue Jan 02, 2007 8:55 am

Marius`
Allvis
Oi! Marius! Ville bare si ifra at giftarten din er på vei
;3
Driver å arbeider med den nå faktisk

Jaaa. <3 -kosepå-
Hvor har det blitt av kjønnet ditt? surprised

Bytte det ut mot et par pupper og v****a
;3
PostPosted: Tue Jan 02, 2007 9:30 am

Engwannuniel
Siden vi likevel er inne på det politiske her.. Hva mener Høyre om skatter, avgifter og sånne saker? De er for EU-medlemskap også, er de ikke?

Jeg savner i grunnen Gro, jeg. Hun virket koselig. xd
Og Kåre Willoch - det er flinke mannen, det. Synd han ikke stiller til statsminister (igjen), i grunnen, han virker som en utrolig dyktig mann.

Gro virket koselig. Og hun var akkurat passe flåsete. Kåre virker også hyggelig, og han er også akkurat passe spesiell. I tillegg klarte han å få overganger til å gå glatt og uten større konsekvenser.

Høyre er for EU-medlemsskap, sammen med Unge Høyre og Unge Venstre. Resten er veldig delt.

Vi mener at skatter og avgifter må ned. For å gjøre oss mer konkurransedyktige internasjonalt, for å la folk få mer makt over egne penger, og dermed la de i større grad styre sine egne liv. Unge Høyre (hvor jeg er nestleder i det 24. største lokallaget surprised ) vil ha et skattefritt bunnfradrag for ALLE på minimum 100000, så da får alle mer å rutte med, spesielt de med lite fra før. Ser faktisk ingen grunn til å skattelegge pensjoner. Også ønsker vi (UH) flat skatt på alt over det, altså en flat skatteprosent. Høyre ønsker flatere skattesystem også. Ubyråkratisk, enkelt og gir enkeltmennesket mer makt.

Så er det eiendomsskatt. Der vil rødgrønne partier øke og utvide. Vi er mot (selv om enkelte Høyre-lokallag, hvorav jeg har kritisert et i avisa har stemt for), fordi det rammer så utrolig usosialt. Det tar ikke hensyn til betalingsevne. Og boligskatten er vi mot, som regjeringen snikgjeninnfører ved å legge boliger under formueskatt og øke ligningsverdien kraftig. Formueskatt er vi også kritiske til, siden den faktik ikke rammer "de med mest fra før", men for eksempel pensjonister som har spart for å ha litt ekstra å rutte med på sine eldre dager. Arveavgift er vi mot, for de pengene er allerede skattelagt flere ganger, og er poengløst med enda et ledd, som også kommer midt i en sørgeperiode.

Avgifter generelt er vi for å senke, fordi avgifter ikke tar hensyn til betalingsevne, siden de som regel er fastsatt. For eksempel årsavgifta på bil. Ikke alle har råd til å betale den, men samtidig er de avhengige av å bruke bil. Urettferdig.

Men moms er nok ikke like ille. Det er faktisk genialt å øke momsen, spesielt på forbruksvarer. Fordi konkurransen er så stor holdes prisene nede av den, og uten radikale endringer så merker man så godt som ingen forskjell på momsøkninger. Samtidig renner milliardene inn til Staten.

(NB: Senkninger av skatter og avgifter må skje i et fornuftig tempo for å unngå økt oljepengeforbruk på finansiering av ting man ikke har rukket å endre på ellers. Alt med måte, vi er jo konservative.)

Noe mer spesifikt du lurer på, siden det der strengt tatt bare var en rask oppramsing?

Gargis
Vice Captain

Kamatarius
Captain

Dangerous Sex Symbol

5,950 Points
  • Ultimate Player 200
  • Elocutionist 200
  • Wall Street 200
PostPosted: Tue Jan 02, 2007 10:12 am

Allvis
Marius`
Allvis
;3

Jaaa. <3 -kosepå-

;3

Er det alt du noengang har drømt om?
PostPosted: Tue Jan 02, 2007 11:02 am

Gargis

Gro virket koselig. Og hun var akkurat passe flåsete. Kåre virker også hyggelig, og han er også akkurat passe spesiell. I tillegg klarte han å få overganger til å gå glatt og uten større konsekvenser.

Høyre er for EU-medlemsskap, sammen med Unge Høyre og Unge Venstre. Resten er veldig delt.

Vi mener at skatter og avgifter må ned. For å gjøre oss mer konkurransedyktige internasjonalt, for å la folk få mer makt over egne penger, og dermed la de i større grad styre sine egne liv. Unge Høyre (hvor jeg er nestleder i det 24. største lokallaget surprised ) vil ha et skattefritt bunnfradrag for ALLE på minimum 100000, så da får alle mer å rutte med, spesielt de med lite fra før. Ser faktisk ingen grunn til å skattelegge pensjoner. Også ønsker vi (UH) flat skatt på alt over det, altså en flat skatteprosent. Høyre ønsker flatere skattesystem også. Ubyråkratisk, enkelt og gir enkeltmennesket mer makt.

Så er det eiendomsskatt. Der vil rødgrønne partier øke og utvide. Vi er mot (selv om enkelte Høyre-lokallag, hvorav jeg har kritisert et i avisa har stemt for), fordi det rammer så utrolig usosialt. Det tar ikke hensyn til betalingsevne. Og boligskatten er vi mot, som regjeringen snikgjeninnfører ved å legge boliger under formueskatt og øke ligningsverdien kraftig. Formueskatt er vi også kritiske til, siden den faktik ikke rammer "de med mest fra før", men for eksempel pensjonister som har spart for å ha litt ekstra å rutte med på sine eldre dager. Arveavgift er vi mot, for de pengene er allerede skattelagt flere ganger, og er poengløst med enda et ledd, som også kommer midt i en sørgeperiode.

Avgifter generelt er vi for å senke, fordi avgifter ikke tar hensyn til betalingsevne, siden de som regel er fastsatt. For eksempel årsavgifta på bil. Ikke alle har råd til å betale den, men samtidig er de avhengige av å bruke bil. Urettferdig.

Men moms er nok ikke like ille. Det er faktisk genialt å øke momsen, spesielt på forbruksvarer. Fordi konkurransen er så stor holdes prisene nede av den, og uten radikale endringer så merker man så godt som ingen forskjell på momsøkninger. Samtidig renner milliardene inn til Staten.

(NB: Senkninger av skatter og avgifter må skje i et fornuftig tempo for å unngå økt oljepengeforbruk på finansiering av ting man ikke har rukket å endre på ellers. Alt med måte, vi er jo konservative.)

Noe mer spesifikt du lurer på, siden det der strengt tatt bare var en rask oppramsing?

Alt dette høres i grunnen forferdelig flott ut, men er det mulig å gjennomføre? Hvor får staten penger til diverse budsjetter fra om man gjennomfører et større skattelette? Vil man tjene tilsvarende på de få rike som man gjør på den mer gjennomsnittlige Ola Nordmann?

Spørsmålet er vel egentlig om det er mulig å gjennomføre det du sier i praksis, selv om det høres genialt ut i teorien. Det er jo ideelt - og mest rettferdig - om de som tjener mest betaler mest, og de som har lite fra før slipper å subsidiere landets rike.

Personlig synes jeg alle avgiftene som innføres er tåpelige. Jeg forstår at staten må få inn penger på ett eller annet, men snart er det jo avgifter på det meste.
Som du sier - om folk hadde betalt mindre skatter og avgifter, hadde de hatt mer penger til forbruk og noe høyere moms. De fleste forbruksvarer er jo en form for luksus, så det virker på en måte mer legitimt.

Hvilke følger ville det fått for Norge om vi hadde blitt medlem av EU?
Foruten fri flyt av varer og tjenester (større kvoter, mer billig arbeidskraft, norske varer blir mer utsatt - tenker på f.eks tollmurer som holder norske bønder i arbeid om sommeren), stor ergrelse for forhatte TOLLERE (alle som har bestilt noe på internett hater dere!!), og så videre.. Hva vil egentlig følgene bli?

Uh, tror det var det. For now. ^^;;
Beklager til alle andre som ikke er så politiske av seg, kanskje vi burde fortsette i politikktråden? (Eller finne oss et eget bord i baren. xd )

Engwannuniel

Gargis
Vice Captain

PostPosted: Tue Jan 02, 2007 12:05 pm

Engwannuniel
Gargis

Alt dette høres i grunnen forferdelig flott ut, men er det mulig å gjennomføre? Hvor får staten penger til diverse budsjetter fra om man gjennomfører et større skattelette? Vil man tjene tilsvarende på de få rike som man gjør på den mer gjennomsnittlige Ola Nordmann?

Spørsmålet er vel egentlig om det er mulig å gjennomføre det du sier i praksis, selv om det høres genialt ut i teorien. Det er jo ideelt - og mest rettferdig - om de som tjener mest betaler mest, og de som har lite fra før slipper å subsidiere landets rike.

Personlig synes jeg alle avgiftene som innføres er tåpelige. Jeg forstår at staten må få inn penger på ett eller annet, men snart er det jo avgifter på det meste.
Som du sier - om folk hadde betalt mindre skatter og avgifter, hadde de hatt mer penger til forbruk og noe høyere moms. De fleste forbruksvarer er jo en form for luksus, så det virker på en måte mer legitimt.

Hvilke følger ville det fått for Norge om vi hadde blitt medlem av EU?
Foruten fri flyt av varer og tjenester (større kvoter, mer billig arbeidskraft, norske varer blir mer utsatt - tenker på f.eks tollmurer som holder norske bønder i arbeid om sommeren), stor ergrelse for forhatte TOLLERE (alle som har bestilt noe på internett hater dere!!), og så videre.. Hva vil egentlig følgene bli?

Uh, tror det var det. For now. ^^;;
Beklager til alle andre som ikke er så politiske av seg, kanskje vi burde fortsette i politikktråden? (Eller finne oss et eget bord i baren. xd )

Det er faktisk ikke så vanskelig som det kan virke som, selv om det naturligvis er umulig å gjøre over natta. Det kommer til å ta tid. Lang tid. Under den forrige regjeringsperioden så begynte regjeringen med næringslivet for å stoppe utflaggingen som sto på som verst, så fikk de med minst en stor del av kaka. 23,5 milliarder ble gitt i skattelettelser i perioden. Men skatteinntektene økte med 48 milliarder, så for hver krone i skattelette man gav, fikk man litt over det dobbelte tilbake.

Det begrenser seg naturligvis hvor lenge det går, og konjekturer spiller jo en rolle også. Men samtidig må man huske at når man slutter å subsidiere til rikingene så sparer man MYE penger, og da er man godt i gang med å balansere budsjettene. Samtidig behøver ikke staten bruke penger på eierskap i Oi! Trøndersk mat og drikke AS. Ikke så mange andre steder heller. Enkelte ting bør staten eie en del, men man behøver ikke så mye stat som nu. Samme gjelder olja. Mange tror oljepengene blir borte om staten selger aksjene sine i Statoil/Hydro/Hydroil, men oljepengene kommer fra høye avgifter på eksport, og at vi har rettighetene til olja vår (noe Carl I Hagen forsøkte å selge på 80-tallet for 10 milliarder).

Da får man jo også pengene over i det private, hvor den reelle verdiskapningen skjer. I offentlig sektor er pengene mer eller mindre bare forflyttende moment, og ikke et skapende et. Da blir det fort noen kroner å balansere budsjettene med. Så om man gjør det over tid så er det veldig gjennomførbart. En annen fordel med forenklet skattesystem er at smutthull blir borte, og da kan ikke rikingene utnytte dem, og de må betale og ikke snike.

Tja, følgene ville jo vært at i stedet for å få tilsendt reglene over fax og bare putte dem i regelboka får vi være med og bestemme over hva som skal stå i dem. Vi får også bedre tilgang til en miljøpolitikk som virkelig fungerer (EU er i rute på Kyoto, og de eldste EU-landene kan komme enda bedre ut). Frederic Hauge sa en gang at det beste nei-argumentet er at Norge kan komme til å ødelegge miljøpolitikken. Vi får også ta fullt og helt del i det indre markedet, hvor fisken vår er delvis presset ut. Vi får økt tollgrenser, enklere å forflytte oss, et flott EU-flagg.

Nei-siden er ofte bønder som ikke tør se til Sverige. Der er det blitt mer effektivt landbruk, mer samkjøring, og ingen færre bønder, noe nei-siden i Sverige også brukte.

En annen uheldig konsekvens er om Island får medlemsskap før oss, om de vil søke. Det beste ville være å sitte på samme side av forhandlingsbordet med dem, så kan vi forhandle frem gode fiskeriavtaler. Om Island blir medlem og Norge kommer diltende etter så kommer Island til å bare gjøre kvalm. Da kan vi få en dårligere fiskeriavtale.

Og, nei, bare for å avlive dette: EU og intet land i EU kan ta olja vår. Vi har rettighetene til den. Ingen har lov til å ta den fra oss. Punktum. Samme gjelder fisken også.

Beklager jeg også. Får vel kanskje forflytte det over i politikktråden. Om det skulle være noe mer, så kan du quote meg herfra, og kopiere det dit, så sniker vi oss til et avlukke hvor man sitter i dress og røyker pipe.
PostPosted: Wed Jan 03, 2007 3:44 pm

Marius`
Allvis
Marius`
Allvis
;3

Jaaa. <3 -kosepå-

;3

Er det alt du noengang har drømt om?

Pupper og v****a? Nææ liker å være gutt i virkeligheten
X3

Allvis
Vice Captain

Kamatarius
Captain

Dangerous Sex Symbol

5,950 Points
  • Ultimate Player 200
  • Elocutionist 200
  • Wall Street 200
PostPosted: Wed Jan 03, 2007 9:59 pm

Allvis

X3

'Atta boy! Vi slipper tross alt en haug med forferdelige ting som jentene må slite med, blandt annet oss. o;
PostPosted: Thu Jan 04, 2007 11:52 am

Marius`
Allvis

X3

'Atta boy! Vi slipper tross alt en haug med forferdelige ting som jentene må slite med, blandt annet oss. o;

Joa sant det, men har faktisk tenkt litt på det der. . Jenter har det faktisk ikke så ille

Allvis
Vice Captain

Sir Perfectly Insane
Crew

Fluffy Millionaire

6,200 Points
  • Millionaire 200
  • Tycoon 200
  • Money Never Sleeps 200
PostPosted: Thu Jan 04, 2007 1:50 pm

Allvis
Marius`
Allvis

X3

Joa sant det, men har faktisk tenkt litt på det der. . Jenter har det faktisk ikke så ille
Bare tanken på graviditet og... Periodene... Får meg til å være fornøyd med å være gutt. Men de har fordeler da... Som f.eks har de ingen testikler som kan bli most, de har 1000 vis av ting de kan bruke til å "kose" med *host, host*, de har lettere å få gode jobber (siden det er så få av dem i de kule jobbene)... De er det mest brukte kjønnet innenfor reklame (parfyme, sjampoer, bikinier osv).
Jeg kan begynne med å snakke om andre, mer personlige fordeler... Men jeg tror neppe dere vil vite det, så jeg sier bare: END OF POST! xd
PostPosted: Thu Jan 04, 2007 2:19 pm

Svin.. xd Men joda, det er mange fordeler med å være jente selvsagt. En hel haug faktisk, mest sannsynlig mer enn det er ved å være gutt. Bare det med å blø ihjel en gang i måneden er en stor nok nedside at jeg er ganske fornøyd med mitt kjønnsvalg. <3

Kamatarius
Captain

Dangerous Sex Symbol

5,950 Points
  • Ultimate Player 200
  • Elocutionist 200
  • Wall Street 200

Albino Alchemist

PostPosted: Fri Jan 05, 2007 4:05 am

Så kjønnet er et valg nå...? xd
PostPosted: Fri Jan 05, 2007 7:54 am

Tenk så kjipt å være bløder og jente. Du holder på å dø en gang i måneden fordi du blør ihjæl
Dx

Allvis
Vice Captain

Charinje

Friendly Explorer

PostPosted: Fri Jan 05, 2007 9:33 am

Visst jeg hadde all informasjon da jeg ble født og kunne fått velge kjønn tror jeg at jeg hadde valgt gutt 3nodding Vanskeligere å reise alene når en er jente, spesielt i østen, for ikke å nevne all mensen/graviditet styret xp
PostPosted: Fri Jan 05, 2007 2:13 pm

Marius`
Svin.. xd Men joda, det er mange fordeler med å være jente selvsagt. En hel haug faktisk, mest sannsynlig mer enn det er ved å være gutt. Bare det med å blø ihjel en gang i måneden er en stor nok nedside at jeg er ganske fornøyd med mitt kjønnsvalg. <3
Svin!? Vet du ikke at gutter vet oftest mer om jenters anatomi enn dem selv gjør, så ikke kom her å si jeg er et svin!

Sir Perfectly Insane
Crew

Fluffy Millionaire

6,200 Points
  • Millionaire 200
  • Tycoon 200
  • Money Never Sleeps 200

Sir Perfectly Insane
Crew

Fluffy Millionaire

6,200 Points
  • Millionaire 200
  • Tycoon 200
  • Money Never Sleeps 200
PostPosted: Fri Jan 05, 2007 2:20 pm

Når vi allerede er inne på det med graviditet og slik... Hvem av dere mener at foreldrene skal bare punge ut med hele sanheten om hvor barn kommer fra når ungene spør om det? Jeg syntes det ville vært bra for ungene, for hva skal foreldrene si når de blir kalt inn og fortalt at ungen deres sier at barn kommer med storken (eller noen av de andre sprø historiene) på en alder av... tja... 15 og blir mobbet for det!? Er det så vanskelig å bare si: "Mamma og pappa har noe som kalles sex, og ved hjelp av det ritualet gjør pappa, mamma gravid!" Mer trenger de ikke si! xd

Poenget mitt er: Hvorfor skal foreldrene lyve når de sier at ungene ikke skal det? Ironisk, ikke sant?

Muaha! Ungene kommer sikkert til å gi lærere og barnehage ansatte O.o uttrykket når de sier: "Mamma og pappa lagde meg ved hjelp av sex ritualet!"
*host* Jeg vet jeg er litt... ute av kontroll...
Reply
Det Norske Paradis

Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 239 240 241 242 243 244 ... 325 326 327 328 [>] [>>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games