Welcome to Gaia! ::

Det Norske Paradis(Alt for Norge!)

Back to Guilds

Norge, norsk, paradis, smalahove 

Reply Det Norske Paradis
Åpen Bar. Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 238 239 240 241 242 243 ... 325 326 327 328 [>] [>>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Sir Perfectly Insane
Crew

Fluffy Millionaire

6,200 Points
  • Millionaire 200
  • Tycoon 200
  • Money Never Sleeps 200
PostPosted: Mon Jan 01, 2007 11:09 am

Godt nyttår!!!
PostPosted: Mon Jan 01, 2007 12:25 pm

*fikk endelig laptoppen tilbake*
Jah.
Godt nyttår, alle sammen; håper deres ble bedre enn min! biggrin

Albino Alchemist

Engwannuniel

PostPosted: Mon Jan 01, 2007 1:09 pm

Gargis
Hvordan kunne jeg vite at du ikke tilhører enkelte partier hvis pengesyn er ... problematisk? :p

Større byer, mer penger, større arrangementer. Logisk nok. I utlandet aner jeg ikke hvordan er, men i USA har man ikke lov til å ta med fyrverkeri over grensa fra Mexico, så de er ihvertfall ganske strenge på det, men tror ikke oppskytnig på nyttårsaften er forbudt.

Allvis: Det finnes ikke noe mindre sexy enn jenter som ikke er politisk engasjerte! (Godt nyttår til deg også.)

Eh, ja - godt nytt år!! xd

Tror i grunnen ikke jeg tilhører noe parti. Ved neste stortingsvalg har jeg lyst til å stemme De Grønne - hvis det partiet fremdeles finnes i det hele tatt. Jeg er ikke så veldig oppdatert. ^^;;

Jeg hadde en flink og engasjerende historielærer som mente at følgene av å bruke penger fra oljefondet vil være eksplosiv inflasjon. Noe som i grunnen høres logisk ut. Og jeg har i grunnen ingen gode løsninger på hvordan disse pengene kan brukes uten at det får uønskede eller uante konsekvenser. Men man kan jo drømme om at fondet kan lekke penger til stakkarslige kommuner som må tåle kutt på kutt, til de til slutt ikke kan holde sykehuset sitt åpent i helgene en gang.

Anyway, der setter jeg en strek for mitt politiske tankespinn. Var det ikke noen som akkurat lagde en tråd for sånt? sweatdrop

(*Sukk* Jeg satt hjemme og skrev oppgave på nyttårsaften, jeg. eek )

PostPosted: Mon Jan 01, 2007 1:10 pm

Dødsulykker og nedbrente hus koster også penger, Gargis.

Godt nyttår! heart

Orielle

Gargis
Vice Captain

PostPosted: Mon Jan 01, 2007 1:25 pm

Engwannuniel
Gargis
Hvordan kunne jeg vite at du ikke tilhører enkelte partier hvis pengesyn er ... problematisk? :p

Større byer, mer penger, større arrangementer. Logisk nok. I utlandet aner jeg ikke hvordan er, men i USA har man ikke lov til å ta med fyrverkeri over grensa fra Mexico, så de er ihvertfall ganske strenge på det, men tror ikke oppskytnig på nyttårsaften er forbudt.

Allvis: Det finnes ikke noe mindre sexy enn jenter som ikke er politisk engasjerte! (Godt nyttår til deg også.)

Eh, ja - godt nytt år!! xd

Tror i grunnen ikke jeg tilhører noe parti. Ved neste stortingsvalg har jeg lyst til å stemme De Grønne - hvis det partiet fremdeles finnes i det hele tatt. Jeg er ikke så veldig oppdatert. ^^;;

Jeg hadde en flink og engasjerende historielærer som mente at følgene av å bruke penger fra oljefondet vil være eksplosiv inflasjon. Noe som i grunnen høres logisk ut. Og jeg har i grunnen ingen gode løsninger på hvordan disse pengene kan brukes uten at det får uønskede eller uante konsekvenser. Men man kan jo drømme om at fondet kan lekke penger til stakkarslige kommuner som må tåle kutt på kutt, til de til slutt ikke kan holde sykehuset sitt åpent i helgene en gang.

Anyway, der setter jeg en strek for mitt politiske tankespinn. Var det ikke noen som akkurat lagde en tråd for sånt? sweatdrop

(*Sukk* Jeg satt hjemme og skrev oppgave på nyttårsaften, jeg. eek )

De grønne. Hahaha. Ikke mer å si om den saken. :p

Nei, oljefondet er vanskelig. Ville på en måte vært bedre uten.

Og kommunene har ikke noe med sykehusøkonomi å gjøre. Staten overtok ansvaret for sykehusene fra fylkene i 2002. Og jeg har allerede løst sykehusøkonomien, men ingen hører på meg. Dropp barnehagesatsinga, og vips 3,4 milliarder mer til sykehus. Å redde liv er viktigere enn full barnehagedekning.

(Vi vil la kommunene beholde mer av skattepengene, og styrke økonomien sin slik, fordi direkte overføringer fra staten er mer inflasjons/rentepressende).

Og, Orielle, ja, det koster også penger. Alt koster penger. Derfor er alt slikt problematisk. Og selv om jeg ser poenget så er det også en farlig sti å bevege seg ut på om man fortsetter å følge den. Om alt som kan være skadelig og farlig skal fjernes fra enkeltmennesket eller forbys, må man til slutt forby ALT. Man kan snuble på asfalten og slå seg. Forbud.
PostPosted: Mon Jan 01, 2007 2:08 pm

Jeg mener ikke at alt farlig skal forbys, men noen ulykker hadde det vært så enkelt å forhindre. At fire millioner mennesker skal få drikke seg fulle og leke pyroteknikkere er ikke en menneskerett.

Men oi oi. Droppe barnehagesatsing?

Orielle

Sir Perfectly Insane
Crew

Fluffy Millionaire

6,200 Points
  • Millionaire 200
  • Tycoon 200
  • Money Never Sleeps 200
PostPosted: Mon Jan 01, 2007 2:14 pm

Hadde det vært opp til meg, så hadde vi heller betalt med stener og skjell i stede for penger... Men, men, slik blir det nok aldri igjen...

Men, det syke er at mye koster mer nå enn før. Ta boliger f.eks... 1.2 mill for en liten student bolig! Bensinen stiger i gjennomsnitt ca 5 øre (etter min mening) hver måned.... Det legges avgifter på det meste, nå var det piggdekk for ikke så lenge siden... Hva blir det neste? Dobesøkavgift!?
PostPosted: Mon Jan 01, 2007 2:22 pm

Ja, ting er dyrt. Men vi tjener også bedre en noensinne. Leste noe her om dagen om at Norge er et av landene med absolutt høyest gjennomsnittlig inntekt i forhold til levekostnadene.

Orielle

Gargis
Vice Captain

PostPosted: Mon Jan 01, 2007 3:13 pm

Orielle
Jeg mener ikke at alt farlig skal forbys, men noen ulykker hadde det vært så enkelt å forhindre. At fire millioner mennesker skal få drikke seg fulle og leke pyroteknikkere er ikke en menneskerett.

Men oi oi. Droppe barnehagesatsing?

Det er ingen menneskerett. Det er ikke engang lov. Og derfor så må de selv ta ANSVAR for å IKKE gjøre det. Og det vet alle, så å bruke det som et argument er bortkastet.

Jeg skjønner hva du mener, men det er et skråplan å bevege seg ut på. Fordi når det offentlige tar ansvar for noe hver enkelt burde være i stand til å gjøre selv, så kan det fort være at det offentlige tar over enda mer ansvar, og flytter dermed makt vekk fra befolkningen. Derfor er jeg kritisk til det, for det kan bli for lett å skrike på at det offentlige, og samfunnet må ta ansvar for hver minste ting.

Edit: Og, ja, droppe barnehagesatsingen. Eller. Utsette er et bedre ord. Jeg mener jo ikke å stoppe permanent å øke bevilgninene dit. Men jeg ville hatt bedre samvittighet av å presentere et budsjett hvor man ikke fikk nedleggelser, lengre sykehuskøer og flere døde pasienter p.g.a. manglende penger, enn det jeg ville hatt av å håpe på full barnehagedekning innen utgangen av året.

Chris: Bensinprisen har sunket de siste månedene. I høst kostet det over 12 kroner literen, nå er det under 11 (selv om hengingen av Saddam satte prisene noe opp).

Og gjennomsnittsinntektener 399000 kroner.

Og Gudene veit hvorfor jeg går rundt og kan dette utenat. Men jeg vet ihvertfall at jeg skal opp før klokka 6 for å dra på jobb. God natt.
PostPosted: Mon Jan 01, 2007 3:53 pm

Whee, for en diskusjon. ^^

Høres ikke idealistiske miljøvernere søtt ut, da?

Jeg forstår heller ikke hvordan du klarer å gå rundt og huske alle sånne ting, Gargis, men jeg må innrømme at det er interessant å lese argumentene dine. Dog blir jeg ofte lett imponert over folk som vet hva de snakker om. xd
(Litt trist å tenke på at det er lenge siden jeg har vært så brennende interessert i en sak, men nok om det. sweatdrop )

Er det ikke uansett flere og flere private barnehager ute og går? Man klarer alltids å stue bort ungene om man vil. Forresten kan vel hele barnehagegreia bli behovsprøvet - tjener man så lite at man virkelig sliter for å betale for barnehage, kan alle de rike menneskene med skattelette betale det i stedet.

Uansett høres det ut som om du har planene klare, men politikere har en lei tendens til å love mer enn de kan holde. (Det gjør vel mannen i gata også, men han får ikke betalt for det, og slipper å få terningkast på antrekket sitt hver gang han viser seg offentlig.) Hvordan vet man om slike tiltak er gjennomførbare?

Tror jeg skal ta kvelden snart, også.. Skal prøve å slite meg løs fra oppgaven min. Om tre dager er jeg ferdig med første semester, og er fri hele januar! whee

Engwannuniel

Kamatarius
Captain

Dangerous Sex Symbol

5,950 Points
  • Ultimate Player 200
  • Elocutionist 200
  • Wall Street 200
PostPosted: Tue Jan 02, 2007 6:08 am

Bleh.. -svimmel-
Å ha bursdag og nyttårsaften så tett på hverandre er ikke det beste her i verden.. men gøy var det i hvert fall. whee
Bare synd det skulle regne så mye, fikk nesten ikke med meg noen raketter i år.
PostPosted: Tue Jan 02, 2007 6:26 am

Oi! Marius! Ville bare si ifra at giftarten din er på vei
;3
Driver å arbeider med den nå faktisk

Allvis
Vice Captain

Gargis
Vice Captain

PostPosted: Tue Jan 02, 2007 6:43 am

Engwannuniel
Whee, for en diskusjon. ^^

Høres ikke idealistiske miljøvernere søtt ut, da?

Jeg forstår heller ikke hvordan du klarer å gå rundt og huske alle sånne ting, Gargis, men jeg må innrømme at det er interessant å lese argumentene dine. Dog blir jeg ofte lett imponert over folk som vet hva de snakker om. xd
(Litt trist å tenke på at det er lenge siden jeg har vært så brennende interessert i en sak, men nok om det. sweatdrop )

Er det ikke uansett flere og flere private barnehager ute og går? Man klarer alltids å stue bort ungene om man vil. Forresten kan vel hele barnehagegreia bli behovsprøvet - tjener man så lite at man virkelig sliter for å betale for barnehage, kan alle de rike menneskene med skattelette betale det i stedet.

Uansett høres det ut som om du har planene klare, men politikere har en lei tendens til å love mer enn de kan holde. (Det gjør vel mannen i gata også, men han får ikke betalt for det, og slipper å få terningkast på antrekket sitt hver gang han viser seg offentlig.) Hvordan vet man om slike tiltak er gjennomførbare?

Tror jeg skal ta kvelden snart, også.. Skal prøve å slite meg løs fra oppgaven min. Om tre dager er jeg ferdig med første semester, og er fri hele januar! whee

Joda, de er så søte at.

Er mye man kan huske, spesielt når man tror man aldri kommer til å få bruk for det.

Og velkommen til min verden på høyresiden. Her vil vi ha mer behovsprøving, slik at pengene går til de som virkelig trenger det, og ikke Gud og hvermann. Rikingene klarer seg uten. De behøver ikke barnetrygd. De behøver ikke "gratis" skolebøker, og de behøver heller ikke subsidiering av medisiner og barnehageplasser. La pengene gå til de som trenger det, og man får automatisk et mer individtilpasset velferdsnett, noe vi trenger. Man kan ikke gå ut fra et ikke-eksisterende gjennomsnittsmenneske. Høyre et parti kun for de rike? Den må du lenger ut på landet med.

Og bare for å komme med noen opplysninger jeg sannsynligvis er den eneste som kan: For en tid tilbake så viste det seg at alle kommunepengene som Djupedal skrøyt av at gikk til barnehager var bare vås. Kun 5 nye kommunale barnehager. Resten? Privat. <3

Ja, det er det som er problemet med politikere. Ikke at velgere er stort bedre. De stemmer på partiet som lover mest, og blir samtidig mest skuffet. Merkverdig fenomen. Derfor vil jeg ha tilbake de mer gode, gamle debattene hvor de diskutert ideologi, og ikke hva som tilfeldigvis måtte skje til enhver tid.
PostPosted: Tue Jan 02, 2007 7:09 am

Siden vi likevel er inne på det politiske her.. Hva mener Høyre om skatter, avgifter og sånne saker? De er for EU-medlemskap også, er de ikke?

Jeg savner i grunnen Gro, jeg. Hun virket koselig. xd
Og Kåre Willoch - det er flinke mannen, det. Synd han ikke stiller til statsminister (igjen), i grunnen, han virker som en utrolig dyktig mann.

Engwannuniel

Kamatarius
Captain

Dangerous Sex Symbol

5,950 Points
  • Ultimate Player 200
  • Elocutionist 200
  • Wall Street 200
PostPosted: Tue Jan 02, 2007 8:25 am

Allvis
Oi! Marius! Ville bare si ifra at giftarten din er på vei
;3
Driver å arbeider med den nå faktisk

Jaaa. <3 -kosepå-
Hvor har det blitt av kjønnet ditt? surprised
Reply
Det Norske Paradis

Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 238 239 240 241 242 243 ... 325 326 327 328 [>] [>>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games