Welcome to Gaia! ::

Det Norske Paradis(Alt for Norge!)

Back to Guilds

Norge, norsk, paradis, smalahove 

Reply Det Norske Paradis
Åpen Bar. Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 237 238 239 240 241 242 ... 325 326 327 328 [>] [>>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Sir Perfectly Insane
Crew

Fluffy Millionaire

6,200 Points
  • Millionaire 200
  • Tycoon 200
  • Money Never Sleeps 200
PostPosted: Thu Dec 28, 2006 8:22 am

Fyre opp raketter så himmelen blir dekket av røyk! Om Brannvesnet får det som de vil, er dette den siste nyttårsaften vi får med raketter!
Gargis... Kan ikke du fikse noe slik at vi slipper det? xd
PostPosted: Thu Dec 28, 2006 9:11 am

På nyttårsaften skal jeg og Jack bli bedre kjent med hverandre
;D
Å ja, så skal man sikkert fyre opp raketter og sånn

Allvis
Vice Captain

Kamatarius
Captain

Dangerous Sex Symbol

5,950 Points
  • Ultimate Player 200
  • Elocutionist 200
  • Wall Street 200
PostPosted: Thu Dec 28, 2006 11:58 am

Allerede klar for en ganske stor fest på nyttårsaften jeg, så det blir bra! wink I tillegg skal jeg ha en bursdagsfest dagen før. Kan det bli bedre? Neppe.
PostPosted: Thu Dec 28, 2006 4:36 pm

[C]hris
Fyre opp raketter så himmelen blir dekket av røyk! Om Brannvesnet får det som de vil, er dette den siste nyttårsaften vi får med raketter!
Gargis... Kan ikke du fikse noe slik at vi slipper det? xd

Tja, blir vanskelig. Er ikke lokalvalg før neste år, og ikke stortingsvalg før 2009. Får ikke gjort stort med mindre jeg gjennomfører en revolusjon. Og jeg er ikke så veldig begeistret for revolusjoner.

Gargis
Vice Captain

Charinje

Friendly Explorer

PostPosted: Sat Dec 30, 2006 4:20 am

Viva la Revolution! xd Blir ikke helt det samme uten noen raketter
PostPosted: Sat Dec 30, 2006 6:42 am

Jeg er enig i at fyrverkeri er gøy, men en del liv hadde blitt spart hvis jobben hadde blitt overlatt til de profesjonelle. Det er jo ikke snakk om at himmelen skal være svart på nyttårsaften, men at kommunene skal betale for og ha ansvar for å sende dem opp. Under kontrollerte omgivelser, sånn som de gjør det i mange andre land. For faktum er jo det at folk er idioter. Allerede er det en fyr som nesten har klart å få seg selv drept ved å skyte en rakkett inn i øyet sitt. Og hvor mange fulle byungdommer kommer til å finne ut at det er en god idé å sende rakkettene opp fra vinduet i leiligheten så de slipper å gå ut, og så brenner hele bygården ned..?

Orielle

Gargis
Vice Captain

PostPosted: Sat Dec 30, 2006 2:41 pm

Spørsmål: Hvordan skal kommunene, spesielt de bittesmå, kunne finansiere fyrverkeri (og det blir sannsynligvis en del, siden Folk Flest vil ha fyrverkeri der de er, og krav om fyrverkeri over hele kommunen renner inn)? Og hvor skal de evt. kutte i budsjettene sine for å kunne finansiere det?
PostPosted: Mon Jan 01, 2007 1:59 am

Gargis
Spørsmål: Hvordan skal kommunene, spesielt de bittesmå, kunne finansiere fyrverkeri (og det blir sannsynligvis en del, siden Folk Flest vil ha fyrverkeri der de er, og krav om fyrverkeri over hele kommunen renner inn)? Og hvor skal de evt. kutte i budsjettene sine for å kunne finansiere det?

Uh.. Oljepenger? ^^ Kan jo bruke litt av dem til noe festlig?

Neida, jeg vet vel hvor sårt akkurat det temaet er. Og jeg er neppe politisk korrekt. xd Nå er i alle fall nyttårsaften vel overstått. (Jeg hadde lyst til å skrive at nettavisene ikke ser alt for triste ut i dag, men det har i grunnen vært en del bråk i natt. Skjønner ikke folk at pistoler og fyrverkeri ikke er det samme..?)

Engwannuniel

Gargis
Vice Captain

PostPosted: Mon Jan 01, 2007 4:34 am

Å skrike om oljepenger er jo noe av det mest PK som finnes i dag, spesielt blant Folk Flest.

Men oljepengene kan ikke kommunene ta noe av. De må klare seg med skatteinntekter (som den rødgrønne regjeringa strammer inn på), og rentedrivende statlige overføringer (som de skyter i været, og blir oppspist av renteøkninger og valgløfter).

Om jeg blir valgt inn i kommunestyret her blir jeg en del av konstellasjonen som styrer kommunen. Og jeg komer ikke til å kunne klare å forsvare budsjetter hvor jeg må være med på kutt for noe jeg mener hver enkelt burde klare å ta ansvar for selv.

Godt nytt år.
PostPosted: Mon Jan 01, 2007 6:13 am

Godt nyttår!

Er enig med Orielle at det kunne vært greit om kommunene hadde tatt seg av rakettoppskytningen på nyttårsaften, det kunne nok ha blitt en del tryggere, men sannsynligheten for at kommunene ikke har råd til det ville vært stor som Gargis sier 3nodding Vanskelig spørsmål det der

Charinje

Friendly Explorer

Allvis
Vice Captain

PostPosted: Mon Jan 01, 2007 6:44 am

Å nei, politikk!
~Gjemme seg~

Godt nytt år forresten!
PostPosted: Mon Jan 01, 2007 9:10 am

Jeg er også enig i at det hadde vært tryggere og bedre organisert om kommunene hadde tatt seg av fyrverkeriet, men jeg skjønner pengeproblemet. Jeg kjenner ikke til skikkene i utlandet, men er det ikke stort sett større byer som har store arrangement?
@ Gargis - Jeg vet det. Det var akkurat derfor jeg sa det. rolleyes

Engwannuniel

Gargis
Vice Captain

PostPosted: Mon Jan 01, 2007 10:02 am

Hvordan kunne jeg vite at du ikke tilhører enkelte partier hvis pengesyn er ... problematisk? :p

Større byer, mer penger, større arrangementer. Logisk nok. I utlandet aner jeg ikke hvordan er, men i USA har man ikke lov til å ta med fyrverkeri over grensa fra Mexico, så de er ihvertfall ganske strenge på det, men tror ikke oppskytnig på nyttårsaften er forbudt.

Allvis: Det finnes ikke noe mindre sexy enn jenter som ikke er politisk engasjerte! (Godt nyttår til deg også.)
PostPosted: Mon Jan 01, 2007 10:25 am

Godt nyttår! biggrin Vanja/Lady Albino sender også hennes hilsner! *sitter i sengen hennes med laptoppen, mens hun "danser" til musikken som kommer fra den*

Jone Jensen

419scambaiterKoko

PostPosted: Mon Jan 01, 2007 10:39 am

Har et Godt Nyttår alle sammen!
Reply
Det Norske Paradis

Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 237 238 239 240 241 242 ... 325 326 327 328 [>] [>>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games