|
|
|
|
|
|
|
Graviton of WINGS Vice Captain
|
Posted: Thu Nov 19, 2009 12:44 am
Jag kommer tyvärr INTE kunna vara med på en obestämd framtid.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Nov 19, 2009 11:09 am
Ok, på återseende då internet återvänder.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 21, 2009 1:48 am
Det har tyvärr uppstått förhinder för mig, så jag kommer inte kunna vara med imorgon.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 21, 2009 2:04 am
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Nov 22, 2009 3:53 pm
Ajajaj, ni som inte var med missade en bankett.
Vilka kan vara med nästa helg?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 24, 2009 10:19 am
Inget mer än en bankett vi missade? inget speciellt som gjordes eller sades?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 24, 2009 12:24 pm
Jo, vad ska jag göra, dra en recap här?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 24, 2009 2:13 pm
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Nov 25, 2009 4:17 am
Det lät inte som om Robin ville dra en recap, så jag kan dra det jag minns.
Det började med att vi var i luftskeppet på väg mot Northmist. Vi kom fram och tog oss in i fabriken. Där lootade vi skiten ur den, och fick fullt med blått bränsle till skeppet och vi kommer nog kunna tanka mer där. Guran är fortfarande bara ett skelett. Sedan åkte vi till Great City, vi landade luftskeppet utanför palatset mitt i staden. Där fick vi reda på att kejsarinnan Eldina var sjuk, hon hade insjuknat strax efter att vi lämnade staden tidigare. Hennes rådgivare, den bittra Searth Seriano, var ställföreträdare och regerade istället för Eldina. Shade har titeln High Lord, och har en massa tillgångar. Lumen undersökte Eldina och fick reda på att hon var förgiftad av ett fasansfullt gift som kallas "Svarta Slöjan". Med hjälp av Ettett och Lumen kunde jag hitta ett motgift och en beskrivning av mannen som köpt giftet. Det var en människa i medelåldern tror jag, med svart skägg och blå ögon som läspade. Motgiftet fick Eldina att bli bättre, men vi måste stoppa giftmördaren för han har förgiftat henne under en längre tid på nåt sneaky sätt. Giftet sprids genom beröring, så hon kan ha kommit i kontakt med giftet vart som helst. Jag tror inte att Searth (rådgivaren och ställföreträdare) ligger bakom förgiftningen. Ettett fick även reda på information om onda kulter, jag vet inte om jag minns allt, men kulten vi slogs mot i heroic hade i uppgift att förhindra kejsare, så de kan ligga bakom mordförsöket. Det kom även en massa rådsherrar och väktare från de fyra städerna för att hålla möten om vad de skulle göra om Eldina dog. Vi fick möta alla dem på en storslagen bankett. Vi åt och drack och samtalade med folk. Vi fick reda på att det hade upptäckts en magisk teleporteringscirkel i Great City och i Northmist, fast det kanske vi redan visste... Hur som hellst visste Shade det. Jag mötte Ivano igen också, han vet att vi var i fabriken och tog luftskeppet, nu vet dock alla att vi har ett luftskepp. Ivano tipsade mig om att den här kulten kunde finnas kvar i staden och att de kunde ligga bakom giftmördandet. Jag mötte också en svartskäggad man med blå ögon, men jag tror inte att han köpte giftet. Det finns länder på andra sidan havet och det finns ett primitivt folkslag nedanför muren, inga monster. Det finns även en skog nedanför muren. Vi slogs inget. Shade gav mig 750 guld, jag tror att han jättemycket mer, han kan typ gå till palatsets valv och säga "Jag är High Lord Shade, ge mig pengar." och så får han pengar.
Jag kommer inte på nåt mer just nu. Klars fyller säkert gärna på med mer information eller rättar mig.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 28, 2009 6:36 pm
kommer kanske att bli sen idag beroende på när jag vaknar men jag kommer nog^^
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Nov 29, 2009 12:39 am
Test, skall se om denna post fixar det konstiga error jag kan se.
Nope, verkar som att nya posts trillar in överst på denna sida nu o_O får se om det fixas eller vad som händer.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Nov 30, 2009 8:31 am
Jag funderade på om jag skulle dra en recap av förra mötet.
Det började med att Artemis och Gerard sökte igenom katakomberna under staden efter ledtrådar. Efter ett tag så gick Gerard iväg på en date med Ea (den mystiska tieflingmagikern från Winter Keep). Artemis fortsatte ensam och hittade en mystisk alvkvinna med silverfärgat hår nere i tunnlarna. Hon verkade inte tycka om Rails gäng, folk med pistoler och techno crap, sedan försvann hon. Trots våran vakthållning så fortsatte Eldina att bli förgiftad på nåt sätt. Jag upptäckte att han som sålde gift och motgift hade blivit mördad, och allt gift/motgift hade blivit stulet. Gerard fick reda på att det var en kvinna som hade en ring med en grön sten i som hade gjort det. Sedan fängslade Gerard och Shade Eldinas kammarjungfru, Idana. De förhörde henne och kom också dit och Lumen var där ett tag. Idana hade en ring med en grön sten på. Hon hade gömt flaskor med gift och motgift under en golvplanka i sitt rum. För att inte Gerard och Shade skulle tortera henne så kom Artemis på en plan. Vi släppte henne fri och förföljde henne ned i en hemlig gång i palatset, där sprang vi in genom en hemlig dörr och såg en mystisk alv med silver hår, inte samma som Artemis såg tidigare, och en changeling.
Där är vi nu, värsta cliffhangern. De som är nere i den hemliga gången är: Artemis, Gerard, Reed, Shade och Lumen. Jag tror Ettett vaktar Eldina och Nim vaktar skeppet.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Nov 30, 2009 8:40 am
Nim, vem är det?
*grå dimma blåser förbi i bakgrunden*
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Nov 30, 2009 10:21 am
Vad hände denna vecka då?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Nov 30, 2009 1:51 pm
allansson Jag funderade på om jag skulle dra en recap av förra mötet. Det började med att Artemis och Gerard sökte igenom katakomberna under staden efter ledtrådar. Efter ett tag så gick Gerard iväg på en date med Ea (den mystiska tieflingmagikern från Winter Keep). Artemis fortsatte ensam och hittade en mystisk alvkvinna med silverfärgat hår nere i tunnlarna. Hon verkade inte tycka om Rails gäng, folk med pistoler och techno crap, sedan försvann hon. Trots våran vakthållning så fortsatte Eldina att bli förgiftad på nåt sätt. Jag upptäckte att han som sålde gift och motgift hade blivit mördad, och allt gift/motgift hade blivit stulet. Gerard fick reda på att det var en kvinna som hade en ring med en grön sten i som hade gjort det. Sedan fängslade Gerard och Shade Eldinas kammarjungfru, Idana. De förhörde henne och kom också dit och Lumen var där ett tag. Idana hade en ring med en grön sten på. Hon hade gömt flaskor med gift och motgift under en golvplanka i sitt rum. För att inte Gerard och Shade skulle tortera henne så kom Artemis på en plan. Vi släppte henne fri och förföljde henne ned i en hemlig gång i palatset, där sprang vi in genom en hemlig dörr och såg en mystisk alv med silver hår, inte samma som Artemis såg tidigare, och en changeling. Där är vi nu, värsta cliffhangern. De som är nere i den hemliga gången är: Artemis, Gerard, Reed, Shade och Lumen. Jag tror Ettett vaktar Eldina och Nim vaktar skeppet. Detta är den senaste recappen. Jag antar att jag får börja ge dem rubriker och datum eller nåt.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |