Welcome to Gaia! ::

Swedish RPG gang

Back to Guilds

Tags: Swedish, Roleplaying, Friends 

Reply Arkiv
G.U.R.P.S / Thunder Bay Goto Page: [] [<] 1 2 3 4 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

_MFKR_
Crew

PostPosted: Tue Dec 05, 2006 1:46 pm

Det är inte hans stol!!!
PostPosted: Tue Dec 05, 2006 1:54 pm

he.

saken är ju den att det är inte hundra att man får tag i folk irl precis som allansson så snällt påpekade har jag vuxit fast i lejons stol. ne men saken är ju den att folk kan va sjuk randome afk å det är alltid bra att lägga in ett mess här.

nilP

allansson
Crew

PostPosted: Tue Dec 05, 2006 1:54 pm

_MFKR_
Det är inte hans stol!!!
Förlåt mig. Nils har vuxit fast i lejons stol.
PostPosted: Tue Dec 05, 2006 1:56 pm

Ja självklart får ni ju PMa mig och så men det kan ta ett tag att få svar ibland, fast jag kollar faktiskt min gaia typ dagligen även om jag inte skriver nåt i forumen men PM kan man ju inte hoppa över.

Lord Hawk

Newberg
Captain

PostPosted: Tue Dec 05, 2006 2:15 pm

lallanzon
Det blir svårt att fråga nils IRL, han har vuxit fast i sin stol. stare

_MFKR_
Det är inte hans stol!!!

rofl
PostPosted: Tue Dec 05, 2006 2:18 pm

Newberg
lallanzon

_MFKR_
Det är inte hans stol!!!

rofl

Allansson trackar ned på mig totalt, säger att allt mitt är Nils crying , ska kanske sluta gnälla om det hela tiden nu razz

_MFKR_
Crew

Feints-

PostPosted: Wed Dec 06, 2006 4:17 am

Newberg
lallanzon

_MFKR_
Det är inte hans stol!!!

rofl

lite lol dom där eller hur Robin?
PostPosted: Tue Dec 12, 2006 12:58 pm

Borde nästan köra ett motsvarande skurk äventyr satt man får se båda sidorna ^^

Newberg
Captain

Lord Hawk

PostPosted: Wed Dec 13, 2006 3:53 am

Newberg

Interessant ide, dock tror jag att folk varit emot poliser rätt mycket i äventyr förut =P
PostPosted: Wed Dec 13, 2006 4:48 am

Lord Hawk
Newberg

Interessant ide, dock tror jag att folk varit emot poliser rätt mycket i äventyr förut =P

Skönt att lolleriet faktiskt slutade.

Jag har i alla fall aldrig riktigt spelat skurk vad jag kommer på just nu så det vore intressant för min del.. synd då bara att jag redan är på polis-sidan om det skall vara två parter, haha. Annars om LordHawk leder ett nytt äventyr då detta är avslutat är jag intresserad.

speakswithgeeks

Newberg
Captain

PostPosted: Wed Dec 13, 2006 5:05 am

Det går ju att köra ett sepparat Tjuv äventyr som endast är relaterat till det andra äventyret genom att det är i samma värld. Om man körde två gäng där ena var poliser och de andra skurkar skulle det bara sluta med en shootout och så skulle folk dö.
PostPosted: Wed Dec 13, 2006 5:13 am

Newberg
...det bara sluta med en shootout och så skulle folk dö.

Det är inte säkert, men troligt. En spelledare skulle nog kunna ganska smärtfritt ge båda parterna ett gemensamt mål på något sätt.

speakswithgeeks

nilP

PostPosted: Wed Dec 13, 2006 5:22 am

Dock när äventyret börjar lida mot sitt slut så kommer det nog bli en hel del back stabbing ninja
PostPosted: Sat Dec 16, 2006 5:48 am

Försöker komma på nått vettigt scenario där brottslingar och poliser skulle kunna sammarbeta som inte slutar med att den ena sidan får nån nackdel.

Kan inte komma på något... Endera så måste polisen ha en hållhake på brottslingarna eller tvärtom. Eller så måste de ha en gemensam fiende. Men om poliserna inte är korrupta och brottslingarna verkligen är brottslingar så kommer nog alla de tre fallen sluta illa.

Newberg
Captain

nilP

PostPosted: Sat Dec 16, 2006 7:43 am

Newberg
Försöker komma på nått vettigt scenario där brottslingar och poliser skulle kunna sammarbeta som inte slutar med att den ena sidan får nån nackdel.

Kan inte komma på något... Endera så måste polisen ha en hållhake på brottslingarna eller tvärtom. Eller så måste de ha en gemensam fiende. Men om poliserna inte är korrupta och brottslingarna verkligen är brottslingar så kommer nog alla de tre fallen sluta illa.

Ja, de måste skapas en liten triangel av håll hakar. Båda sidorna har håll hakar på varandra och väljer därför att inget göra. Men som sagt detta funkar ju inte till 100% det beror på hur poliserna är. Om någon tex är genom god och inte bryr sig om vad som händer om det hemska kommer upp till ytan så är det kört.
Reply
Arkiv

Goto Page: [] [<] 1 2 3 4 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces