|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Nov 23, 2006 4:33 am
WW är väldigt bra. Men jag tyckte redan från början att det var för många tärningar inblandade, och tydligen skall det nu vara ännu mer i och med ny släppet. sweatdrop
D20 funkar nästan alltid bra, visst inte samma realism som andra system men det går snabbt och smärtfritt och oftast behöver inte SL sitta och runka regler hela tiden. detta gäller för de flesta D20 varianter, Svenska DoD, Western osv.
Kommer inte ihåg så mycket av tärnings systemet i Kult (som jag lade som mitt fav spel) men det är ändå inte tärningarna som är det viktiga ^_^
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 24, 2006 6:46 am
Har mest kört med d20 eller d6. Tycker att det finns fördelar med båda systemen, men av nån underlig anledning har jag aldrig flyt med tärningar i d6. Som senast när vi körde Gurps när ca 50% av alla tärningskast innehöll en sexa och en femma eller två stycken sexor och det på 3 tärningar sweatdrop .
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 24, 2006 6:55 am
_MFKR_ Har mest kört med d20 eller d6. Tycker att det finns fördelar med båda systemen, men av nån underlig anledning har jag aldrig flyt med tärningar i d6. Som senast när vi körde Gurps när ca 50% av alla tärningskast innehöll en sexa och en femma eller två stycken sexor och det på 3 tärningar sweatdrop . jo jag såg det, jag tror att d6 or är svartsjuka små saker, d20 on vet att man bara har henne och ingen anna. Därför kan hon till låta en att slå bra i långa perioder. MEN ibland är hon en bitching jävel med PMS som vägrar låta en lyckas med saker. D6orna är jobbigare att hålla reda på. De skvallrar å kastar skit bakom ryggen på en.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 24, 2006 3:22 pm
nilP _MFKR_ Har mest kört med d20 eller d6. Tycker att det finns fördelar med båda systemen, men av nån underlig anledning har jag aldrig flyt med tärningar i d6. Som senast när vi körde Gurps när ca 50% av alla tärningskast innehöll en sexa och en femma eller två stycken sexor och det på 3 tärningar sweatdrop . jo jag såg det, jag tror att d6 or är svartsjuka små saker, d20 on vet att man bara har henne och ingen anna. Därför kan hon till låta en att slå bra i långa perioder. MEN ibland är hon en bitching jävel med PMS som vägrar låta en lyckas med saker. D6orna är jobbigare att hålla reda på. De skvallrar å kastar skit bakom ryggen på en. Dessutom ynglar de av sig som fan, särskilt i Neogames spel.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 25, 2006 1:10 am
Newberg nilP _MFKR_ Har mest kört med d20 eller d6. Tycker att det finns fördelar med båda systemen, men av nån underlig anledning har jag aldrig flyt med tärningar i d6. Som senast när vi körde Gurps när ca 50% av alla tärningskast innehöll en sexa och en femma eller två stycken sexor och det på 3 tärningar sweatdrop . jo jag såg det, jag tror att d6 or är svartsjuka små saker, d20 on vet att man bara har henne och ingen anna. Därför kan hon till låta en att slå bra i långa perioder. MEN ibland är hon en bitching jävel med PMS som vägrar låta en lyckas med saker. D6orna är jobbigare att hålla reda på. De skvallrar å kastar skit bakom ryggen på en. Dessutom ynglar de av sig som fan, särskilt i Neogames spel. Jo, det har vi ju sett några gånger biggrin , eller så kan man ju kolla på hur mycket skada Nils mecka skulle göra om vi hade kört GURPS:Mecha.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 25, 2006 4:29 am
Jo men GURPS Mecha är lite överdrivet till och med för d6 ^^
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 25, 2006 5:02 am
Vadå tycker du att det är överdrivet om man ska skada med 100+ d6or...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 25, 2006 5:06 am
kanske... eller ha en multiplier på ett par hundra... sweatdrop
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 25, 2006 5:09 am
Multiplyer är enklare att använda än att slå varenda tärning så som i Gurps och det blir mycket lättare att räkna då.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 25, 2006 5:11 am
Jo jag vet, men det var också från gurps xP
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 25, 2006 5:12 am
Kunde man välja mellan multiplyer och slå alla tärningar eller var det inom nånting annat som man använde multiplyer?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 25, 2006 5:16 am
Vissa vapen har en sjujävla hög med tärningar, medan vissa verkar rätt få tärningar men en riktigt vrickad multiplier istället xP
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 25, 2006 8:49 am
100 t6or? det kallas dator pojkar, eller miniräknare.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 25, 2006 8:52 am
Jo det har du rätt i, men det känns ändå typ lite overkill att utvecklarna har gjort så då de flesta inte har en minräknare som klarar av det och alla sitter inte vid en dator när de spelar (I största allmänhet).
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 25, 2006 9:36 am
Om man ska använda en multiplyer bör man dock slå typ 10 tärningar istället, ta medel och sedan multiplya. Det kommer fortfarande inte överenstämma perfekt med det man kan få om man faktiskt slår alla tärningar men det är bättre än att slå en tärning och multiplya.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |