|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 17, 2006 2:42 am
Nils borde se first comtact, inte bara för borgernas skull, filmen behandlar också jordens första warpresa. Det var ju i den tidsperioden nils ville köra.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 17, 2006 2:44 am
Som en del vet har jag läst mkt H.P Lovecraft på sista tiden. Jag har börjat anteckna några saker som kan bli ett äventyr, som jag ngn gång kanske kan spelleda. Det är väldigt svårt att läsa Lovecraft och INTE få inspiration.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 17, 2006 4:21 am
Lord Hawk Hmm ifall du funderar på ett äventyr som fortfarnade ska utspelas i star treks värld kan det funka att slänga in tidiga versioner av borger (så som du kan tänka dig dem) som invaderar solsystemet eller finns där. De är alltid lika skrämmande, ungefär Star Treks svar på zombies. Om du vill se mycket med borger för övrigt bör du låna filmen "First contact" av allanson. mmh det skall inte vara star treks värld men det skall likna det. Men allansson tyckte tydligen också att jag skulle se First Contact så jag får väl se till att göra det ^_^
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 17, 2006 5:21 am
@nils, Japp, star trek ^^ Jag vet inte, det kan ju vara en sorts "voyager" grej som handlar om ett skepp som ska åka omkring och utforska, och träffar på olika världar och raser ^^
@Dennis, Båda lät intressanta, vill gärna vara med på båda ^^ ps: hur blev det med den avslutande storyn till All flesh gänget? Skrev du ihop nåt?
@lallanzzon: Skriv upp mig på lite cuthuthuthuuuhutululhulu-skräck
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 17, 2006 5:26 am
Legions_ @nils, Japp, star trek ^^ Jag vet inte, det kan ju vara en sorts "voyager" grej som handlar om ett skepp som ska åka omkring och utforska, och träffar på olika världar och raser ^^som alla star trek versioner förutom deep space nine, japp. Som sagt så kommer det vara en sådant uppdrag ni kommer få. att se er omkring i rymden å raportera saker osv. ni kommer dock att vara mer utrustade för strid eftersom ja människorna funkar som så wink
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 17, 2006 6:22 am
Legions_ @lallanzzon: Skriv upp mig på lite cuthuthuthuuuhutululhulu-skräck
Det kommer att dröja ett bra tag innan jag spelleder, jag är kanske lite rädd för att spelleda. Förhoppningsvis kommer jag att göra det ngn gång, i vilket fall som helst vill jag vara förberedd. Så.. det kommer att dröja ett tag.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Nov 22, 2006 3:59 am
Jag har på sista tiden velat pröva nya saker i rollspel och har ofta gjort så. Satt här är lite tips på annorlunda rollspelsupplägg.
Alternativt karaktärsskapande, tex att man snabbrollspelare igenom uppväxten och lägger ut stats och stuff beroende på vad man gör då man växer upp. Jag har prövat detta i äventyret som kommit att kallas "Byn" och det funkade riktigt bra. En annan metod jag funderat på men inte prövat ordentligt än är att man kör ett sånt där "frågeformulär" som brukar finnas här och var på internet och bestämmer hur karaktären blir utifrån vad man svarar. Man skulle även kunna kombinera de två sätten.
En till sak som jag funderat på och dessutom tänkte pröva till viss del i Neotech äventyret som ska köras över internet är "växlande tema". Ofta så kör man ett äventyr utifrån ett bestämt tema men det finns ju inget som säger att man inte kan byta tema efter halva äventyret. Har även funderat på en sak angående tema som dock kanske bara fungerar ordentligt över internet eftersom spelarna då är sepparerade. Det är att skapa sepparata teman för olika spelare. Satt för vissa känns äventyret Horror medan andra upplever det som Action.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 24, 2006 12:19 pm
På grund utav att vi har påbörjat ett avsnitt rörande Kina i min Historia B kurs, och håller just nu på med det äldre kina, har jag blivit sugen på att spela ett äventyr som utspelar sig i miljöer som påminner om det gama Kina och Japan.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 24, 2006 11:03 pm
nilP Legions_ @nils, Japp, star trek ^^ Jag vet inte, det kan ju vara en sorts "voyager" grej som handlar om ett skepp som ska åka omkring och utforska, och träffar på olika världar och raser ^^som alla star trek versioner förutom deep space nine, japp. Som sagt så kommer det vara en sådant uppdrag ni kommer få. att se er omkring i rymden å raportera saker osv. ni kommer dock att vara mer utrustade för strid eftersom ja människorna funkar som så wink Och som du ser är inte jag så insatt i StarTrek ^^ Men det låter skoj ^^
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |