Welcome to Gaia! ::

All Dutch People Enter

Back to Guilds

One of the oldest and biggest Dutch Languaged Guild of Gaia. No fee, always welcome! 

Tags: Dutch, Netherlands, Nederland, Belgium 

Reply Last Chance - Hier komen alle oude topics (Recycle Bin)
Wonen in de echte wereld XP Goto Page: [] [<] 1 2 3 4 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Head count!
  Hai!~
View Results

The Forbidden Angel

PostPosted: Wed May 25, 2011 1:07 am

Ohh haha, maar klopt toch wel dat je het laatste jaar het er vaker of meer over had dan in het begin?

Mja wij stonden ook al meerdere jaren ingeschreven, maar vanaf dat we zijn gaan reageren ging t bij ons redelijk snel. Natuurlijk ook omdat we dus al jaren hadden opgebouwd en een jongerenwoning toegankelijker is
PostPosted: Wed May 25, 2011 12:08 pm

irri, mensen in mijn flatje hebben een onbeschermde router en mijn laptop kiest eerst hun router en dan pas die van mij ¬¬ not heppie!

kittyocean
Captain

The Forbidden Angel

PostPosted: Sat Mar 10, 2012 3:26 am

Wonen in de echte wereld... Momenteel woon ik nu alweer zo'n 2 jaar samen. Aan het eind van dit jaar willen wij op zoek naar een eengezinswoning met een tuin (op het zuiden dramallama ). Alleen zitten wij nu dus net op de grens van de sociale huurwoningen... en dat betekend of vrije sector huur of kopen. Vrije sector huur is mij te duur, dus het wordt waarschijnlijk een huis kopen. It's getting serious neutral Ik weet haast niets nog van kopen, en vind het ergens ook best wel spannend. Je legt toch eigenlijk een heel groot deel van je leven vast. Daarnaast is er ook weinig zekerheid met banen tegenwoordig. Ik heb nu een jaar contract, maar hoe alles daarna gaat lopen... Mijn vriend heeft een vaste baan, maar wel een eenmanszaak (samen met zijn baas), dus als de crisis door gaat zetten kan dat in het ergste geval betekenen dat hij failliet gaat en mijn vriend heeft verder geen beroeps of hbo opleiding.

Mmmmm... iemand ervaring met kopen? Of een mening over bovenstaande? Alles is welkom!
PostPosted: Sat Mar 10, 2012 5:11 am

Zelf zou ik (en keep in mind dat ik best wel een stressert/controlfreak ben) gezien die onzekerheid denk ik eerder geneigd zijn om die onzekerheid even af te wachten en dan pas te beslissen wat te doen. Kopen is een grote beslissing en ik vind zelf dat je er dan ook 100% zeker van moet zijn dat je de hypotheek kan blijven aflossen, no matter what.

Wilder Wein MCMXCII

kittyocean
Captain

PostPosted: Sun Mar 11, 2012 12:31 am

Sorry, ik val nog onder de sociale huur.

Mijn zus had een vaste baan, maar net toen ze het koopcontract hadden getekend, werd ze ontslagen (heel gedoe, houd het er maar op dat het onterecht was en dat het haar baas nog wat heeft gekost XP). Door de baan van haar man kon het nog doorgaan, maar de onzekerheid die mijn zus had...

Sowieso weet je nooit wat de toekomst brengt. Heb je ouders die in geval van nood kunnen bijspringen? Bespreek een hypotheek goed - vooral alle what if's.
PostPosted: Mon Mar 12, 2012 2:41 am

Ja de lasten van een koopwoning zijn maandelijks lager dan die van een vrije sector huurwoning, terwijl je er meer voor terug krijgt (eigen huis en meer oppervlakte). We willen sowieso een huis gaan kopen dat we met 1 salaris ook nog net aan kunnen aflossen, zodat we niet direct een probleem hebben als een van ons zijn/haar baan kwijt raakt. 100% zekerheid heb je echter nooit ben ik bang..

En ja.. onderzekerheden afwachten ben ik zelf ook wel van, maar wie zegt hoe lang dat nog kan duren... Iedereen zegt dat het nog 4 jaar duurt voordat de woningmarkt weer aantrekt. Inprincipe zou het beste moment zijn om net voor die omschakeling een woning te kopen, maar ik wil niet nog 4 jaar in dit huis wonen, daar is het huis eigenlijk gewoon te klein voor..

En ouders die kunnen bijspringen hebben we niet, maar dat zou ik ook niet willen.

The Forbidden Angel

kittyocean
Captain

PostPosted: Tue Mar 13, 2012 8:27 am

Een huis kopen is een grote stap. We hopen allemaal dat het niet gebeurd, maar een belangrijke what if:

what if jullie uit elkaar gaan? wie krijgt het huis?

Heel akelig om te moeten bespreken, maar mocht het ooit zo ver komen, dan spaart het heel wat leed.
PostPosted: Wed Mar 14, 2012 2:45 am

Volgens mij moet je minstens een samenlevingscontract afsluiten als je een huis gaat kopen, hoogstwaarschijnlijk wordt dat daarin opgenomen?
Ik moet nog ff uitzoeken wat beter is, samenwoningscontract of geregistreerd partnerschap. Al staat dat laatste voor de staat gelijk aan trouwen zonder feestje. xd

Ik vermoed trouwens niet dat dat een big issue gaat worden.. Zelf zou ik dat huis namelijk niet zo graag hoeven zolang ik mijn deel van het geld maar heb blaugh

The Forbidden Angel

kittyocean
Captain

PostPosted: Wed Mar 14, 2012 1:48 pm

Begrijpelijk, maar spreek het wel goed door. Want als je samen de lusten deelt, deel je ook de lasten (bv schulden)
PostPosted: Tue May 15, 2012 4:47 am

Vanaf nu gaan we toch wel iets actiever op zoek naar een huis. Moeilijk al die zaken waar je rekening mee moet houden... Ons budget ligt op maximaal 200.000 denk ik maar liever rond 150-175.
We hebben al mooie dingen gezien, met mooie keukens... tuin.. Een zonnige tuin is wel een must voor mij, en het liefst een huis waar niet te veel aan gedaan hoeft te worden. Oppervlakte min. 100 vierkante meter. Liever 2 grote kamers dan 5 kleine kamertjes.

Bah je moet aan zoveel denken, dan nog de buurt.. Een mooie buurt is haast niet te combineren met centraal gelegen (bij winkels/wegen/werk), niet voor ons budget iniedergeval. Keuzes, keuzes.. spannend!

Heb er wel zin in, eindelijk een echt "grote mensen huis". Kan ik eindelijk een magnetron nemen, sportkamer maken etc. etc. pirate

The Forbidden Angel

kittyocean
Captain

PostPosted: Tue May 15, 2012 10:15 am

Haha, heel veel succes!! Het is lastig zoeken, maar volgens mij is de markt wel gunstig. En had je nog geen magnetron?! XD Haha, na de koelkast en de vriezer kwam de magnetron XD
PostPosted: Wed May 16, 2012 2:21 am

Wij hebben geen plek voor een magnetron razz Klein huis haha. Met veel geprop zou het misschien passen, maar dat ziet er dan zo rommelig en opgekropt uit! Wel heerlijk... popcorn in de magnetron, melk opwarmen in de magnetron... geen pannetjes meer afwassen! 4laugh

De markt is in principe wel gunstig ja, al zegt men wel dat de prijs nog een aantal jaar gaan dalen. Maar goed, wij hebben geen zin om nog jaren in dit huis te wonen.. en daarbij.. zekerheid heb je toch nooit. De punten waarop je een lening/hypotheek kan krijgen worden ook met de maand strenger.

The Forbidden Angel

kittyocean
Captain

PostPosted: Wed May 16, 2012 12:15 pm

gezien de nieuwe bezuinigingen is de markt wellicht niet meer geschikt XD?
PostPosted: Tue May 22, 2012 12:15 am

Tsja het is allemaal zo dubbel. Sowieso zullen wij geen torenhoge hypotheek krijgen. Maargoed, ik heb liever een hypotheek die we ook met 1 salaris kunnen afbetalen zonder in de problemen te komen, dan een leuk duur huis wat je niet kan betalen en waardoor je financieel gewoon in de problemen komt.

Onze eisen waren gezien ons budget misschien iets onrealistisch.. Dus we gaan nu op zoek naar zo'n huis in zaanstad. Scheelt toch al veel, want in Haarlem heb je toch al snel OF een klein huis OF een oud huis.... en wij willen eigenlijk lieftst een groot en nieuw huis razz (Tenminste, niet uit 1920.. maar uit 1980/2000 bijvb)

Nu 2 huizen op het oog, the story continous..

The Forbidden Angel

kittyocean
Captain

PostPosted: Wed May 23, 2012 1:32 pm

Heel veel succes!!
Reply
Last Chance - Hier komen alle oude topics (Recycle Bin)

Goto Page: [] [<] 1 2 3 4 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games