Welcome to Gaia! ::

Swedish RPG gang

Back to Guilds

Tags: Swedish, Roleplaying, Friends 

Reply The Void
Create: Aetherisk Blodmossa Goto Page: [] [<] 1 2

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

TheGoblin
Crew

PostPosted: Fri Aug 21, 2009 10:29 am

Jag skulle nog kunna poola in lite poäng också. En planet till velarierna och deras jäkla mossa skulle vara bra, så de inte expanderar över hela Limianernas lekpar... ehm... "hem".

What's in it for me, you ask? Att Velarierna ger f*n i Limianerna och deras städer/mark! 3nodding
PostPosted: Fri Aug 21, 2009 10:46 am

Dain_Saral
Ok jag kan tänka mig att kompromissa iaf. Det behöver ej vara aetheria utan kan likväl vara en annan planet eller liknande. smile

Men whats in it for you? Så att säga.

Jag tar gärna för mig "äran" att ha skapat den nya månen (flera troende bland de som ser den mrgreen )
Annars skulle jag uppskatta lite fritt spelrum med området kring Gorheim och Bergholl, speciellt Blackflame Fortress. Under det här kriget kommer jag att få de länderna att skicka trupper mot velarierna som steg ut vid Ark/Gorheim gränsen för att hålla dem borta, men så länge de väljer att fokusera sig på att invadera Ark istället så är jag nöjd.

Azolon
Crew

Dain_Saral
Crew

PostPosted: Fri Aug 21, 2009 11:44 am

Azolon
Dain_Saral
Ok jag kan tänka mig att kompromissa iaf. Det behöver ej vara aetheria utan kan likväl vara en annan planet eller liknande. smile

Men whats in it for you? Så att säga.

Jag tar gärna för mig "äran" att ha skapat den nya månen (flera troende bland de som ser den mrgreen )
Annars skulle jag uppskatta lite fritt spelrum med området kring Gorheim och Bergholl, speciellt Blackflame Fortress. Under det här kriget kommer jag att få de länderna att skicka trupper mot velarierna som steg ut vid Ark/Gorheim gränsen för att hålla dem borta, men så länge de väljer att fokusera sig på att invadera Ark istället så är jag nöjd.

Jo det kan jag gå med på det följde ändå mina planer utöver att om något står i vägen så kommer de springa över det. Gorhem är inte i min väg utan och Haldur är under mitt beskydd.
Så se till att inte beblanda ditt folk eller skapelser framför deras väg så slipper något hända som jag inte rår för.
Så länge inte det står någon i vägen så kommer inget ske för i Velariernas väg kommer endast död finnas så du gör vist i att hålla dig ur vägen om du inte vill att de vandrar söderut eller orsakar problem.
Så jag tycker inte alls om att du skickar trupper mot Velarierna.

Vill du får gärna en del av äran men det ska även jag ha så vi delar på äran vi som deltagit i skapandet av den.

Så när ska vi skapa denna grej och vilka är med på det?

skulle du vilja vara med Dennis?

Jag kommer hålla mitt löfte för eventet med dig Lars så länge du inte gör en ansats till handling emot mitt folk för då kan jag inte lova att jag håller mitt löfte.

Frågor eller kommentarer?
PostPosted: Fri Aug 21, 2009 12:06 pm

Jag är på att hjälpa till - i utbyte mot lite fred. Kanske ett fredsavtal mellan Limianerna och Velarierna? Limianerna vill trots allt bara lära sig - de vill inte stå i vägen. Fri passage folken emellan och ingen påverkan på varandras mark? 3nodding

Isåfall stödjer jag förslaget.

TheGoblin
Crew

Dain_Saral
Crew

PostPosted: Fri Aug 21, 2009 12:11 pm

TheGoblin
Jag är på att hjälpa till - i utbyte mot lite fred. Kanske ett fredsavtal mellan Limianerna och Velarierna? Limianerna vill trots allt bara lära sig - de vill inte stå i vägen. Fri passage folken emellan och ingen påverkan på varandras mark? 3nodding

Isåfall stödjer jag förslaget.

Jo det kan jag gå med på.
Är det möjligt att då de dör att velarierna kan få tillgång till deras kroppar för att skapa en subras som kan fungera som medlare mellan våra folk?

Och att vi kan få ett fredfull samexistens mellan dem.

Så vad säger du?
Överenskommelse mellan livet och döden razz ?
PostPosted: Fri Aug 21, 2009 12:22 pm

Visst, vi delar på äran. ingen jätte stor sak för mig egentligen.

Om mina folk är dumma nog att fortsätta strida, efter att velarierna börjat gå mot Ark, förtjänar de faktiskt att få lite stryk.

Måste vänta på svar från Robin först, för att se vad kostnaden för en måne skulle kunna tänkas bli, men annars tror jag väll att jag ska kunna börja poola poäng redan nästa vecka.

Azolon
Crew

TheGoblin
Crew

PostPosted: Fri Aug 21, 2009 12:29 pm

Dain_Saral

Jo det kan jag gå med på.
Är det möjligt att då de dör att velarierna kan få tillgång till deras kroppar för att skapa en subras som kan fungera som medlare mellan våra folk?

Och att vi kan få ett fredfull samexistens mellan dem.

Så vad säger du?
Överenskommelse mellan livet och döden razz ?

Limianerna kan inte låta sina döda användas. De är lite speciella när det gäller sånt. Dock så lämnar de gärna ut lite döda råttor! xd
Sen finns demiguden Ganarim, han är en utmärkt diplomat ^^

jaaaa, fred till alla! heart
PostPosted: Fri Aug 21, 2009 12:31 pm

Det är ju faktiskt trevligt med fred, men krig främjar utveckling och evolution, och sånt är jag för. Så jag har faktiskt inget emot lite stridigheter mellan velarierna och mina troende ibland.
Så länge som våra folk bara inte fullständigt utplånar varandra är det lugnt.
Velarierna får ta köttet om mina nekromantiker får benen som blir kvar, or some such.

Azolon
Crew

Newberg
Captain

PostPosted: Sat Aug 22, 2009 4:08 am

Ok, så frågan till mig är (mer eller mindre):

Kan man göra någonting större än man har råd med på en gång genom att göra en bit av det åt gången?

Svaret är ja. Poängen är främst till för att begränsa mängden output per vecka så att de som inte kan sitta å göra saker hela tiden inte skall känna sig utanför. Det går givetvis bra att terraforma en hel planet en liten bit åt gången. Det går också bra att skapa en beboelig måne en liten bit åt gången.

Dock, precis som när man köper något på avbetalning, så kommer det slutgiltiga totala priset förmodligen bli högre än om man skapat allt på en gång. Tex om man terraformar en yta av 70 rutor 14 rutor åt gången så kommer det kosta sammanlagt

5 x 4 = 20 poäng

Men om du terraformar hela omedelbart så skulle det kosta

1 x 12 = 12 poäng
PostPosted: Sat Aug 22, 2009 6:06 am

Det fanns också en fråga om vad kostnaden på en måne skulle kunna vara.
Det enda vi skulle kunna utgå ifrån är antingen priserna på landmassa, priset på ett plan, eller priset på en ny värld (om nu värld=planet, och inte värld=universum)

Azolon
Crew

Newberg
Captain

PostPosted: Sat Aug 22, 2009 6:31 am

Det vi snackat om hittills vad gäller "värld priset" är endera ett nytt solsystem i samma universum eller ett nytt universum. En ny himlakropp som en planet eller måne i samma solsystem skulle gå på lite mindre. Vi snackar då mer i "plan pris" klassen. Men jag kan inte säga säkert, det beror väl lite på himlakroppen.
Reply
The Void

Goto Page: [] [<] 1 2

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces