Welcome to Gaia! ::

Den Danske Guild

Back to Guilds

Dansk guild for danske Gaia folk. 

Tags: dansk, danish, danmark, denmark, anime 

Reply Stuen - Film, musik, spil og andet underholdning
Hvad gamer du lige nu? Goto Page: [] [<] 1 2 3 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Earis-Gilgalad

7,550 Points
  • Dressed Up 200
  • Signature Look 250
  • Forum Sophomore 300
PostPosted: Wed Jul 30, 2008 12:52 pm

EDIT:

Lige for tiden er jeg til de fredelige spil. RCT3 (Roller Coaster Tycoon 3), Sims 2 samt Simcity Societies.
Alle tre fredelig, spil hvor man ikke kan 'dø', eller faile en mission. Jeg regner
med alle allerede ved hvad Sims 2 er, men for dem der ikke kender de to
andre:

RCT3:

Lav en forlystelsespark. Så simpelt som det lyder, så simpelt er det.
Byg de vildeste rutsjebane, byg stort, større, størst, og imponer VIP's
eller de normale gæster.
Der er nogle opgaver man kan løse, men der er dog nogle forfærdelige
oversættelser. På stationære computere eller 'spille'-bærbar, er grafikken
fantastisk, men på min bærbar, er den lidt flad. Lyden er også okay, en
fed ting er, at du kan lægge din egen musik ind, så du kan hører den,
uden at sætte tempoet på spillet ned, ved at have f.eks. iTunes åben.

Og hvis man, som jeg, har nogle tidspunkter hvor man bare har lyst til
at smadre alt og se gæster skrige af rædsel, kan man sagtens det.
Lige som man i Sims 2 kan slå sine Simmere ihjel, kan man her sabotere
rutsjebaner, smide folk i vandet, fjerne stierne omkring dem. Der er
mulighed for masser af eksplosioner. Muhahaha twisted

Simcity Societies:

En udvidelse til det gamle SimCity. Bedre grafik, og flere muligheder. Helt
kort: Byg en by, få det til at kører rundt. Byg huse de kan bo i, steder
de kan arbejde, samt forsamlingssteder hvor de kan holde humøret
oppe. Der er så mange nye muligheder i det nye spil, at det er besværligt
at forklare. Byg en gammeldags landsby, en japansk, eftertænksom
bjerglandsby, hurra-land, industri-samfund, cyber-by, alle tænkelige
ting.

Og så er det selvfølgelig også muligt at smadre sin by, på fem forskellige
måder;
Komet-nedslag: Siger sig selv.
Jordskælv: Ditto.
UFO-angreb!: 3 eller flere UFO'er flyver over byen, og sapper
alle bygninger, så man skal starte HELT forfra.
Gigant Robot!: En kæmpe robot kommer vandrende, med en burger i
den ene hånd, burgeren zapper bygninger, mens robotten træder på
alt det som ikke bliver zappet. Udryder ALT i din by.
Monster!: En blanding af en kylling, en salamander og en drage
angriber byen, går meget langsomt. Træder på alt, og spyder ild
på resten.

Well, det var så det. I skal være velkomne til at spørge om noget, hvis
det er.
PostPosted: Thu Aug 07, 2008 2:45 am

User Image

User Image
hmmm, lad mig se, hvad gemer jeg xd tror faktis ikke jeg spiller noget lige for tiden men har spillet wow pg kom til lvl 70 med to karaktere. jo jeg spiller en form for rolle spill hvor man skriver hvad ens karakter laver smile det er faktis meget sjovt, en af mine venner lavede det og brugte 8 timer på det og det kan man se da det er meget godt lavet og vel skrivet ^^

User Image

Miv Millioner

Newer
Vice Captain

13,075 Points
  • Team Edward 100
  • Team Jacob 100
  • Building the Army 50
PostPosted: Thu Aug 07, 2008 3:05 am

Earis-Gilgalad
Lige for tiden er jeg til de fredelige spil. RCT (Roller Coaster Tycoon), Sims 2 samt Simcity Societies.
Alle tre fredelig, spil hvor man ikke kan 'dø', eller faile en mission. Jeg regner
med alle allerede ved hvad Sims 2 er, men for dem der ikke kender de to
andre:

RCT:

Lav en forlystelsespark. Så simpelt som det lyder, så simpelt er det.
Byg de vildeste rutsjebane, byg stort, større, størst, og imponer VIP's
eller de normale gæster.
Der er nogle opgaver man kan løse, men der er dog nogle forfærdelige
oversættelser. På stationære computere eller 'spille'-bærbar, er grafikken
fantastisk, men på min bærbar, er den lidt flad. Lyden er også okay, en
fed ting er, at du kan lægge din egen musik ind, så du kan hører den,
uden at sætte tempoet på spillet ned, ved at have f.eks. iTunes åben.

Og hvis man, som jeg, har nogle tidspunkter hvor man bare har lyst til
at smadre alt og se gæster skrige af rædsel, kan man sagtens det.
Lige som man i Sims 2 kan slå sine Simmere ihjel, kan man her sabotere
rutsjebaner, smide folk i vandet, fjerne stierne omkring dem. Der er
mulighed for masser af eksplosioner. Muhahaha twisted

Simcity Societies:

En udvidelse til det gamle SimCity. Bedre grafik, og flere muligheder. Helt
kort: Byg en by, få det til at kører rundt. Byg huse de kan bo i, steder
de kan arbejde, samt forsamlingssteder hvor de kan holde humøret
oppe. Der er så mange nye muligheder i det nye spil, at det er besværligt
at forklare. Byg en gammeldags landsby, en japansk, eftertænksom
bjerglandsby, hurra-land, industri-samfund, cyber-by, alle tænkelige
ting.

Og så er det selvfølgelig også muligt at smadre sin by, på fem forskellige
måder;
Komet-nedslag: Siger sig selv.
Jordskælv: Ditto.
UFO-angreb!: 3 eller flere UFO'er flyver over byen, og sapper
alle bygninger, så man skal starte HELT forfra.
Gigant Robot!: En kæmpe robot kommer vandrende, med en burger i
den ene hånd, burgeren zapper bygninger, mens robotten træder på
alt det som ikke bliver zappet. Udryder ALT i din by.
Monster!: En blanding af en kylling, en salamander og en drage
angriber byen, går meget langsomt. Træder på alt, og spyder ild
på resten.

Well, det var så det. I skal være velkomne til at spørge om noget, hvis
det er.

Åh RCT det har jeg også, elsker det spil, har du så også det nye?
RCT3
PostPosted: Thu Aug 07, 2008 7:17 am

Newer
Åh RCT det har jeg også, elsker det spil, har du så også det nye?
RCT3

{Yup, det er det jeg har.. kom bare til at glemme 3-tallet... sweatdrop }

Earis-Gilgalad

7,550 Points
  • Dressed Up 200
  • Signature Look 250
  • Forum Sophomore 300

Lukcs

PostPosted: Thu Aug 07, 2008 7:57 am

Har også RCT3.. spiller det bare ikke så meget mere. Har også en helt masse sims2 spiller bare heller ikke det så tit. Spiller mest RPG på div. danske invisionfree boards ^-^ Jeg er en del af samfundet xD
PostPosted: Thu Aug 07, 2008 3:02 pm

Jeg sidder og spiller Ratchet and Clank: Tools of Destruction på PS3 for tiden. Jeg må ærlig talt sige at der ikke er meget nytænkning bag titlen for der er stort set intet nyt i gameplayet. Alligevel finder jeg mig stadig lige så tryllebundet som første gang jeg spillede det helt gamle Ratchet and Clank. Det er bare et spil man ikke bliver træt af, ligemeget hvor længe og hvor mange gange man spiller det.

Og så er jeg vild med Captain Quark heart Han er da noget af det sejeste.

ZephyerDK
Crew

ZeForgotten

PostPosted: Fri Aug 08, 2008 1:05 am

ZephyerDK
Jeg sidder og spiller Ratchet and Clank: Tools of Destruction på PS3 for tiden. Jeg må ærlig talt sige at der ikke er meget nytænkning bag titlen for der er stort set intet nyt i gameplayet. Alligevel finder jeg mig stadig lige så tryllebundet som første gang jeg spillede det helt gamle Ratchet and Clank. Det er bare et spil man ikke bliver træt af, ligemeget hvor længe og hvor mange gange man spiller det.

Og så er jeg vild med Captain Quark heart Han er da noget af det sejeste.

Selvfølgelig er der ikk meget nyt over det. Udover småting som grafikken.
"If it ain't broke don't fix it" biggrin
Og et spil kan ikk være dårligt når Captain Quark er med. I wanna be just like him when I grow up xd
PostPosted: Sun Aug 10, 2008 6:39 am

Lige nu spiller jeg mest på min gamle ps2... har overbevist mig selv om at der stadig er spil der skal spilles inden jeg opgraderer til en ps3... især fordi Sony holder fast i sin "Vi vil gøre det så nemt så muligt for ps2-ejere at skifte til ps3, bortset fra at gøre den i stand til at afspille ps2-spil... igen"-politik... stare
Aaanyway... de spil jeg spiller lige nu:

Trickster Online, PC: Det sker en gang i mellem at jeg får lyst til at game et gratis mmorpg, som jeg så forlader når det bliver for ensformigt... Valgte Trickster mest på grund af den grafiske stil (2d, anime-ish og til at holde ud af se på) og at deres "getting started" guide er en tegneserie i stedet for bare tekst...
Questene følger det sædvanlige "find det item til mig"-princip, så ikke noget nyt der...
men det er da udemærket tidsfordriv så længe jeg gider...

Okami, PS2: Man spiller som solguden Amaterasu, der har taget form som en hvid ulv. Bevæbnet med sin magiske pensel tager man så rundt i Japan for at udrydde ondskab, dæmoner og visne træer.
Spillets historie er inspireret af forskellige japanske folkeeventyr, grafikken er som om den er malet og spillets male-feature virker for det meste (der er enkle gange, hvor den tolker mine cirkler som løkker, der laver vind i stedet for åkanden der skulle redde mig fra at drukne -_-")
Helt klart et af de spil der skal spilles igennem igen på et tidspunkt...

Disgaea: Hour of Darkness, PS2: Elsker humoren i det her spil xd ... Det er ikke fordi spillets grafik minder faktisk om noget fra ps1'erens tid, men det er ikke vigtigt for mig... det er jokesne og kampene (selvom de godt kan blive en smule kedelige engang i mellem) der gør det her spil fedt... IMHO...
Man spiller som Laharl, prins af underverdenen. Efter at have sovet i to år, bliver han vækket af Etna, og får at vide at hans far, den tidligere Overlord, er død og alle dæmoner kæmper om at overtage hans plads.
Åh ja... og det har pingviner... eksploderende pingviner... med træben (Prinny, dood!)

Atelier Iris: Eternal Mana, PS2: Endnu et rpg med... nostalgisk... grafik xP... Lidt færre jokes og lidt mere historie end Disgaea...
Man spiller som alkymisten Klein. At være alkymist vil sige at man kan udvinde elementer ud af næsten alt, og så bruge dem til at lave items ved hjælp af Mana (ånder).
Er ikke kommet så langt endnu, men indtil videre er der sket det at Klein møder pigen Lita, og efter at have rendt rundt og lavet forskellige småquests og fået lidt flere personer på sit hold, kommer Mull ud af ingenting og stjæler et eller andet Alchemy-item, som holder Lita i live... men da han er spillets skurk og har en anden plan med det item, er han fuldstændig ligeglad...
Efter at de andre overbeviser Klein om at han endnu ikke er stærk nok til at slå Mull, bestemmer han sig for at trække resten af party'et rundt i verdenen for at finde opskriften på det item så han selv kan lave det...
Og det er så langt jeg er kommet... og indtil videre er det meget godt... især Norns "Turn 2 candy"-skill... Det har nu sin charme at kunne lave ulve om til slikkepinde og mercenaries om til kiks xP...

Frozen_wolf

ZephyerDK
Crew

PostPosted: Sun Aug 10, 2008 2:51 pm

Lige for tiden spiller jeg brætspillet "Descent" med nogle kammerater.
User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.
Jeg har påtaget mig titlen som Overlord, hvilket betyder jeg skal slagte dem, brænde deres byer til grunden og irritere dem så meget som overhovedet muligt. Descent er et brætspil, som meget i stil med hero quest, bruger et dungeon map med monstre og helte. Sørg for at have et kolo enormt stort bord at spille på. I starten af spillet vælger Overlorden hvilket mål han vil sætte sig i kampagnen, som oftest tager 100+ timer at blive færdig med. Man kan for eksempel vælge at formørke solen for at tage menneskehedens håb fra dem, man kan forsøge på at gøre jorden øde ved at sætte 4 element tårne op som så tiltrækker kometer der kan udrydde menneskeheden så man selv kan lave en ny og bedre race som tilbeder en. Den storyline jeg har valgt er en hvor jeg skaber splid mellem byerne så der kommer borgerkrig. Dette gør jeg ved at stjæle mine ofres sind ved hjælp af magiske tatoveringer som gør mig i stand til at styre dem som marionet dukker. Senere i spillet vil jeg kunne gøre samme ting på en af heltenes karakter, som så skal slå en terning i hver tur han tager, for at se om det er mig eller ham der styrer hans karakter. Det er helt igennem ondsindet, for resten af gruppen vil tage mere afstand til ham og jeg vil få nemmere ved at dræbe ham og resten af gruppen.

Der er to former for maps at bevæge sig rundt på. Der er worldmap, hvor skurken befinder sig. (ens tilholds sted ændres alt efter hvad for en overlord man vælger. Jeg tog en stor styg drage.) Man er selv på dette felt under hele spillet, men har nogle løjtnanter, som istedet sørger for at hærge landet og slagte heltene. Derudover findes der også en fandens masse dungeons som kan udforskes og helst skal gennemgåes omhyggeligt, så gruppen kan blive stærkere. Mens det sker skal jeg, overlord, slynge den ene gruppe monstre efter den anden i flæsket på dem og kaste en lind strøm af fælder i nakken af dem, den ene større end den anden. Til dette findes der plastik figurer, brikker og lignende genstande som viser både monstre, huller og kæmpesten (Som Indiana Jones XD) på dungeon kortet.

Nu i aften har vi brugt ca. 4 timer på at nå en dungeon og en minimap event. Jeg fik dræbt 3 af heltene, hvilket giver mig exp jeg kan bruge til at blive ondere. Den ene helt dræbte jeg endda op til 4 gange biggrin Han var godt sur indtil han fik råd til mere armor. Sådan går det når man satser på udstyr der er forbandet.
PostPosted: Sun Oct 12, 2008 6:10 am

Jeg gamer warcraft 3 the frozen throne.
og jeg gamer også unreal tunarment

Magnus979

Diakos

PostPosted: Tue Oct 14, 2008 12:04 pm

Descent (Se Zephyer's post)
Warhammer Age of Reckoning (Warhammer Online for dem der ikke kender det)
Prøver at sætte mig in i den nye CiV 4 udgave men det går trægt
PostPosted: Wed Oct 15, 2008 11:03 pm

Lige for tiden gamer jeg Spore.

Til dem der ikke ved hvad det er, er det et væsen spil hvor man skal lave et væsen også føre det gennem nogen forskellige stadier i dens liv.

Newer
Vice Captain

13,075 Points
  • Team Edward 100
  • Team Jacob 100
  • Building the Army 50

ZephyerDK
Crew

PostPosted: Thu Oct 16, 2008 2:50 pm

Sidder og spiller Little Big Planet biggrin

Fik fuld version i tirsdags (Det udkommer først den 22 i denne måned) da jeg var inde ved Nordisk film med 7 andre der var blevet inviteret til en gang hygge og spas med nye PS3 spil, tag selv slik, sodavand og pizzabord. Da vi skulle derfra kunne fyren der stod for det sige at han egentlig havde bestilt nogle goodies hjem, som endnu ikke var kommet, så da han ikke ville have os til at gå tomhændede derfra så fik vi da lige Little Big Planet med på vejen og blev lovet at goodie pakkerne ville blive sendt til os senere biggrin
Føler mig som verdens heldigste fyr lige nu razz Det varer ved også en uge endnu.
PostPosted: Fri Oct 17, 2008 6:15 am

Skal til at spille "Portal" når jeg har fået det installeret wink Super sjovt puzzle.

Zeph: Din heldige skid XD DAMNIT -bliver helt misundelig-
Hehe, gad vide om jeg gætter rigtigt hvis jeg siger jeg ved hvad du gamer senere? ;P -hint hint-

Jeg vil også prøve little big planet. Men jeg har en Xbox, tilgengæld får jeg så lov at spille Fable 2 ;D

Monique Smiling
Crew

Sparkly Conversationalist

8,100 Points
  • Person of Interest 200
  • Tenacious Spirit 250
  • First step to fame 200

ZephyerDK
Crew

PostPosted: Sat Oct 18, 2008 4:39 am

Well, Sackboy og Little Big Planet er ramt af en mohammed krise fordi en sang indeholder en linie fra Koranen razz
Spillet er derfor udskudt på ubestemt tid for EU, så nu er jeg da bare endnu mere heldig.

Udover at lege rundt i LBP har jeg også lige fået fat i Bioshock (PS3 udgave razz så nu har jeg 2) og Saints Row 2 (som egentlig bare var et impulskøb).
Reply
Stuen - Film, musik, spil og andet underholdning

Goto Page: [] [<] 1 2 3 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces