nilP
Medela gärna hur det går i spelet ^_^
Hehe, insåg en rolig sak då jag började spela spelet:
Såg igenom den första introsekvensen med all sin härliga musik och MGS:ighet (finns ett sådant ord?) och blev genast förförd av härligheten. Då väl filmen var slut så slängde jag mig in i options, optimerade allt till perfektion (optimera brightness, reverse y-axis, osv...) sedan så ville jag bara spela. Så självsäkert så klickar jag new game, tar normal, tänkte att jag skulle spara hard eftersom jag vill ha någon utmaning kvar efter jag klarat spelet. Så efter en till skön mellansekvens står jag där i min vet-suit och ska äntligen börja få smyga. Jag känner mig hemma igen... men jag hade fel...
Det första som händer när jag kommer ut är att jag väljer att springa runt lite för jag tänker "vakterna är ändå så dumma". Vakten ser (och hör) mig och han och hans polare gör mig till sweicherost då jag inser att jag inte är så bra på kontrollerna som jag trodde. Jag dör säkert sex gånger till, ofta låter jag dom skjuta ihjäll mig för att jag vill utföra det perfekt och "stealthy". Så jag bestämmer mig för att försöka döda
båda vakterna där nere med tyst precision istället för att smyga runt och undvika dem medan jag väntar på hissen... men det slutar med att jag står med halva mitt liv bort skjutet/bort sparkat och med
sex lik runt mig, skamset ger jag mig och sticker in i hissen, perfektionen får utebli...
Metal Gear Solid (the Twin Snakes) är svårt =P