Welcome to Gaia! ::

Swedish RPG gang

Back to Guilds

Tags: Swedish, Roleplaying, Friends 

Reply Arkiv
Månadens Frågor: 1 Goto Page: [] [<] 1 2

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

TheGoblin
Crew

PostPosted: Sun Apr 06, 2008 2:27 am

1: Spelar då något rollspel aktivt just nu ?

- Flertalet! Mutant och mitt hemmabygge är mest aktivt för tillfället.

2: Om ja på fråga 1: IRL eller via nätet (eller annat sätt X_X )

- IRL såklart

3: Har ni något coolt att berätta något nördigt häftigt som hänt, typ skaffat ny dator, magic samling, rollspels grej?

- Har flyttat in med mina två nördiga kamrater i Umeå nu. Det är värsta chill. Har börjat komma igång me Warhammer 40k och körde min första regelrätta match igår. Min armé äger.

4: Detta är som vissa kan se en remake av den gamla topicen Vecans Frågor (VF) men som aktiviteten är just nu antar jag att ett Månadens Frågor (MF) passar bättre, men är det direkt nödvändigt, kommer vi få reda på vad ni gör ? (lite av en test på hur många som kollar stället så att säga)

- Den här frågan borde antingen vara först eller sist. Men jadå, det är väl en liten statuscheck tycker jag ^^

5: Vad skulle du vilja hände i Rollspel/nördväg ?

- Oj... vore alltid kul med någon slags "gathering". Att träffa alla igen och lira något! Dessutom är jag lite sugen på World of Darkness blaugh

6: Kan forumet användas, eller internet (som de flesta vet så spelar vi redan en del rollspel på internet) till Punkt 5?

- Visst kan det, men jag kommer nog inte kunna delta då. Jag har alldeles för lite tid märker jag.

7: Något ni vill ändra på i forumet ?

- Nope.

8: Något ni vill använda forumet till ?

- Inte alls.

9: Hur går livet ?

- Det går bra. Jobbar in lite extrapengar som Figurant på Polishögskolan och letar jobb. Jag betalar min hyra och äter mat ^^

10: Vad vill ni bli när ni blir stora ?

- Vad som helst, så länge jag kan försörja mig.
PostPosted: Sun Apr 06, 2008 3:28 am

Omg, Dennis lever O_O

Säg, eftersom du inte är död så kanske man kan komma över och hälsa på dig nån gång när du inte jobbar eller rollspelar? razz

Newberg
Captain

speakswithgeeks

PostPosted: Sun Apr 06, 2008 4:24 am

nilP

3: Har ni något coolt att berätta något nördigt häftigt som hänt, typ skaffat ny dator, magic samling, rollspels grej?

4: Detta är som vissa kan se en remake av den gamla topicen Vecans Frågor (VF) men som aktiviteten är just nu antar jag att ett Månadens Frågor (MF) passar bättre, men är det direkt nödvändigt, kommer vi få reda på vad ni gör ? (lite av en test på hur många som kollar stället så att säga)

6: Kan forumet användas, eller internet (som de flesta vet så spelar vi redan en del rollspel på internet) till Punkt 5?

1: Jao några stycken.
2: Bara IRL.
3. Inte mycket alls faktiskt.
4. Jao man kollar väl forumet en gång i månaden i alla fall, men oftast skriver jag inget. Kan väl vara roligt att ha.
5. Att vi börjar spela magic igen >_< vi har totalt slutat med det här uppe i Norrland.
6. Nja inte direkt till min fråga 5.
7. Jag använder det så lite så nej.
8. Inte mycket alls ;D.
9. Inte bra över huvud taget just nu - hänt en jävla massa skit och det verkar som om bara fler och fler saker går åt helvete.
10. Matti
PostPosted: Sun Apr 06, 2008 5:09 am

speakswithgeeks
9. Inte bra över huvud taget just nu - hänt en jävla massa skit och det verkar som om bara fler och fler saker går åt helvete.

Tyvärr så är det oftast så, det gamla talesättet "En olycka kommer sällan ensam" stämmer tyvärr altför väl. Man kan inte säga så mycket mer än så, om män lyckas komma ut på andra sidan så har man oftast en hel del extra i bagaget, på både gott och ont.

Livet är tyvärr inte alltid så enkelt somman skulle vilja sweatdrop

nilP

Lord Hawk

PostPosted: Sun Apr 06, 2008 9:26 am

speakswithgeeks

10. Matti

Yeah, that's the s**t! cool
PostPosted: Mon Apr 07, 2008 12:00 pm

Quote:

Tyvärr så är det oftast så, det gamla talesättet "En olycka kommer sällan ensam" stämmer tyvärr altför väl. Man kan inte säga så mycket mer än så, om män lyckas komma ut på andra sidan så har man oftast en hel del extra i bagaget, på både gott och ont.

Livet är tyvärr inte alltid så enkelt somman skulle vilja sweatdrop

Stämmer stämmer. Men det går ju inte att göra så mycket förutom att bara fortsätta som förut, så gott man kan.

speakswithgeeks

nilP

PostPosted: Tue Apr 08, 2008 10:51 am

ja, bara att fortsätta på, och försöka se bortom mörkret.
PostPosted: Wed Apr 09, 2008 8:56 am

nilP

1. Ja, DnD med Robin som SL. Sen lite oregelbundet med Kramforsborna; Vampire med Niklas, GURPS i Mattis Fantasy värld etc. etc.

2. Båda. DnD över internet, resten IRL.

3. För er som inte redan vet skaffade jag en laptop för ett tag sen (EGEN DATOR, WOHO!). Ska försöka skriva ner lite idér till en Sci-Fi universium, och kanske speleda till det nångång då jag har gjort klart allt till det. Vi får se hur det går.

4. Inte nödvändigt, men det är ju kul att veta vad folk håller på med.

5. Är lite smånöjd med hur det är nu.

6. Nej

7. Nae

8. Nope.

9. Bra nog. Ska försöka göra klart allt skolarbete jag har nu innan vi slutar gonk

10. Jag *vill* bli multimiljonär så att jag har råd att göra nästan vad jag vill. rolleyes
Men mer realistikt sätt skulle jag gärna vilja arbeta inom film och tv industrin.

Azolon
Crew

Newberg
Captain

PostPosted: Wed Apr 09, 2008 9:29 am

Coolt det är helt jämt mellan IRL och internet spelare 3-1-3 där klars är 1an
PostPosted: Tue Apr 15, 2008 5:20 pm

nilP

Räknas DragonFable? om inte, nej.

nilP

Ja/Nej

nilP

Ny dator.. är OP imba nu biggrin
Geforce 8800GT grafik med 1024mb video minne, 4gb ram, 2.33GHz core 2 duo cpu, ny Widescreen skärm ^_^

nilP

Om man går efter min aktivitet.. nej.. någon annans, möjligt..

nilP

nån uppfinner en teleporter så att man kan snärta iväg och träffas över en helg?

nilP

antar det ^^

nilP

svarar sen nån gång ^^;;

nilP

^^b

nilP

pengar kommer in en gång i månaden.. dom är slut lagom tills dom ska komma igen.. I'd say decent..

nilP

Du hade så slut på ideer razz
Men jag tänker inte bli stor!

zann

Conversationalist

_MFKR_
Crew

PostPosted: Wed Apr 16, 2008 3:00 pm

Kom nyss på att konventtråden borde ändras, så att den även tar upp festivaler och andra roliga händelser som kommer framöver. Detta så att fler trådar blir någorlunda aktiva.
PostPosted: Fri May 09, 2008 3:36 pm

Varför har ingen ny sådanhär gjorts för maj månad?

Newberg
Captain

nilP

PostPosted: Sun May 11, 2008 3:18 am

Newberg
Varför har ingen ny sådanhär gjorts för maj månad?

För att jag tyvärr inte haft tid/ork att göra en ny.
Reply
Arkiv

Goto Page: [] [<] 1 2

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces