Welcome to Gaia! ::

All Dutch People Enter

Back to Guilds

One of the oldest and biggest Dutch Languaged Guild of Gaia. No fee, always welcome! 

Tags: Dutch, Netherlands, Nederland, Belgium 

Reply Last Chance - Hier komen alle oude topics (Recycle Bin)
Kook & eet topic Goto Page: [] [<<] [<] 1 2 3 ... 14 15 16 17

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

The Forbidden Angel

PostPosted: Sat Mar 10, 2012 3:16 am

Courgettes zijn ook lekker, alleen denkt mijn vriend daar anders over..

Eten jullie zomers ook anders dan in de winter? Ik heb nu alweer zin in al dat zomer eten.. veel vers fruit, veel salades, bbq... mmmm!

Oja en restaurant la cubanita is echt een aanrader als je van onbeperkt tapas houdt heart Wel reserveren want is altijd erg druk!
PostPosted: Tue Jan 08, 2013 3:17 am

Sinds dit jaar een stuk vaker vegetarisch aan het eten. Probeer wel 1-2 keer per week vis te eten en vleesvervangende producten. Lijkt wel alsof alle maaltijden zonder vlees toch een stuk lichter en beter verteerbaar zijn. Laatst at ik een hamburger en had daarna behoorlijk last van m'n buik eek

The Forbidden Angel

kittyocean
Captain

PostPosted: Tue Jan 08, 2013 10:34 am

komt denk ik door de vetten. Ik frituur bijna niet meer en eet bijna niet meer bij de patatzaak. Gevolg is dat het vaak verkeerd valt! Mc Donalds wordt ik heel vaak ziek van. Ligt echt niet aan de Mc Donalds, maar gewoon dat ik die vetten niet meer gewend ben. Maar ach, kan volgens mij nooit slecht zijn, minder Mc Donalds en Frituur XP
PostPosted: Wed Jan 09, 2013 6:04 am

Haha nee idd, terwijl ik echt nog wel vetten binnen krijg hoor, maar waarschijnlijk een ander 'soort' vetten. En tsja MCdonalds is niet al te best, misschien is het wel normaal dat we er 'niet lekker' van worden en is het juist geen goed teken als onze maag dat allemaal wél verdraagd? Ik frituur trouwens ook nooit, maar heb totaal geen last als ik wel een gefrituurd patatje eet >.<

Blijft vreemd, aan de ene kant hou ik van vlees, maar het wordt zo op deze manier wel een stuk minder aantrekkelijk.

Denk je dat 'de mens' van nature een carnivoor is?

The Forbidden Angel

kittyocean
Captain

PostPosted: Wed Jan 09, 2013 1:04 pm

ik denk dat de mens omnivoor is. snijtanden, maar ook maaltanden. We halen uit alles onze benodigde stoffen. Ik ben pro meer-vega, maar niet pro-100%-vega, omdat ik bang ben dat ik toch bouwstoffen zal missen.

Ik denk dat ik meer last heb van de combi veel koolhydraten en vetten waar ik last van krijg. Meestal gaat het goed met patat, maar als ik de dag daarvoor ook veel koolhydraten heb gegeten....
PostPosted: Sat Jan 12, 2013 1:28 am

Dat is ook mijn voornaamste reden om niet 100% vegetarisch te worden, probeer soms tonijn/kip te eten voornamelijk voor de voedingsstoffen en het blijft natuurlijk lekker wink Maar elke dag? 2 x per week is zeker wel voldoende denk ik! Rest van de week eet ik wel peulvruchten, tofu, kwark, noten of iets dergelijks ter vervanging.

Omnivoor ben ik het ook wel mee eens. Wel bijzonder dat je er achter bent gekomen dat het een combi is van koolhydraten/vet, je zou denken dat de koolhydraten van de vorige dag dan toch wel al verwerkt zijn?

Ik moet wel leren meer te drinken.. denk dat ik de 1 liter per dag niet haal. stressed

The Forbidden Angel

kittyocean
Captain

PostPosted: Sat Jan 12, 2013 2:23 am

ik haal de 1 liter per dag ook niet hoor XP

Ik denk dat mijn lichaam de koolhydraten niet echt verwerkt. Ten minste, dat denk ik, want na 2 dagen heb ik echt een vol gevoel en als het er uit komt is het ook geen pretje XP Maar goed, ben geen medicus of voedseldeskundige, dus kan er naast zitten XD
PostPosted: Sat Jan 19, 2013 1:25 am

Zou kunnen hoor, dat je lichaam daar gevoeliger voor is of moeilijker mee om gaat. Inprincipe zouden koolhydraten omgezet moeten worden naar suiker als je ze niet genoeg afbreekt..?

Kom nu zelfs moeilijk aan 1 x vlees per week, merk dat ik er eigenlijk steeds minder behoefte aan heb omdat het in vergelijk toch zo 'zwaar' op de maag ligt... vis gaat beter 3nodding Weet alleen niet of ik misschien ijzertabletten moet slikken.. Heb die vroeger wel eens voorgeschreven gekregen, maar daar was ik destijds al weer snel meegestopt. Aan de andere kant kan een beetje ijzer-tekort niet zo veel kwaad en is te veel ijzer misschien zelfs schadelijker las ik..

The Forbidden Angel

kittyocean
Captain

PostPosted: Sat Jan 19, 2013 4:07 am

Ik denk er over de recepten die ik erg lekker vind uit te gaan tikken... maar ik ben niet echt van het uitschrijven en tijdsindicaties XD
PostPosted: Sat Jan 26, 2013 2:36 am

Leuk smile Heb ik ooit met drie recepten gedaan op smulweb geloof ik

The Forbidden Angel

The Forbidden Angel

PostPosted: Sat Mar 23, 2013 6:53 am

Van 't weekend homemade scones maken met clotted cream! Mmmmmm heart
PostPosted: Mon Mar 25, 2013 5:29 am

Homemade kapsalon, errug lekker!

kittyocean
Captain

The Forbidden Angel

PostPosted: Mon Nov 07, 2016 2:11 am

Oei zeker!

Zie nu dat dit topic al bestaat.. heb hem zojuist opnieuw aangemaakt oeps!
Reply
Last Chance - Hier komen alle oude topics (Recycle Bin)

Goto Page: [] [<<] [<] 1 2 3 ... 14 15 16 17

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games